Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه و سامانه انتقال آب به اراضی پایاب سد آزاد هزینه شده است.

محمدفرید سپری امروز (11اردیبهشت) در دومین جلسه کارگروه فنی پروژه حوزه رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشور که به منظور بررسی آخرین وضعیت واگذاری اراضی ملی و زیرساخت‌های پروژه توسعه باغات سد آزاد تشکیل شد، اظهار کرد: چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از توسعه باغات استان مربوط به اراضی پایاب سد آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چندین هزار میلیارد ریال برای احداث سد آزاد و سامانه انتقال آب آن هزینه شده است، اضافه کرد: تاکنون در حوزه سد آزاد برای اجرای شبکه و سامانه انتقال آب بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تیمی از مسوولان استانی متشکل از استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون اقتصادی استاندار پیگیر به نتیجه رسیدن و اجرای کامل سامانه انتقال آب سد آزاد و توسعه باغات در این محدوده هستند.

سپری تامین آب در بخش کشاورزی و توسعه باغات را از اقدامات تاثیرگذار در ایجاد اشتغال در منطقه خواند و گفت: با اجرای این طرح کشاورزان روستاهای محدوده سد آزاد دیگر نیازی به رفتن به سایر استان‌های کشور برای کارگری ندارند.

وی با اشاره به اینکه فاز یک توسعه باغات پایاب سد آزاد به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در حال اجرا است، اظهار داشت: روستاهای هدف در فاز نخست شامل خانقاه حسن جادار، شویشه، طاله‌وران، پیچون، قاسم آباد و تیژتیژ است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مساحت فاز ۲ این طرح را ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: روستاهای هدف در این فاز هم شامل ماموخ علیا و سفلی، چرندو، چتان، گزان سفلی، حسین آباد، تودارصمدی، قلقله، گاودره و دویسه است.

سپری یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از این چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در پایاب سد آزاد برای چهار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

 آب مورد نیاز شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سامانه انتقال سد آزاد از محل سامانه خط انتقال این سد به سد قوچم و در هفت نقطه آبگیر تامین شده و مقرر است بر اساس برنامه مصوب اولیه در سطح ۴۳۰۰ هکتار از اراضی شیب دار روستاهای بخش کلاترزان در محور سنندج - مریوان تا روستای حسن آباد محور سنندج - دیواندره شبکه آبیاری قطره ای اجرا شود.

هدف از اجرای طرح، تامین آب مورد نیاز طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و مستعد منطقه، رفع محرومیت زدایی و افزایش تولید بخش کشاورزی است و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح برای ۴۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل شود.

این پروژه یک هزار و ۱۴ خانوار را در روستاهای طاله‌وران، شویشه، خانقاه حسن جادار، تیژتیژ و قاسم آباد بهره‌مند می‌کند. سد آزاد در ۴۰ کیلومتری غرب سنندج قرار گرفته و حجم بدنه آن ۵.۸ میلیون مترمکعب و طول تاج ۶۰۰ متر است.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانه انتقال آب پایاب سد آزاد میلیارد ریال رییس سازمان توسعه باغات هزار و ۳۰۰ یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است