Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: می‌توانم بگویم که مباحث هم در حوزه‌های مورد اختلاف و هم در حوزه‌های مورد توافق به یک پختگی رسیده است. بحث‌ها روشن تر، فاصله‌ها دقیق‌تر و اختلاف‌ها شفاف‌تر شده است.

خبرگزاری میزان - عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: این دور از رایزنی‌ها، دور سوم مذاکرات در وین بود که انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز (شنبه) تصمیم گرفتیم توقفی برای جمع بندی درباره بحث‌های صورت گرفته در پایتخت‌ها بدهیم. مذاکرات در سطوح و قالب‌های مختلف برگزار شده و بسیار فشرده بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین افزود:می‌توانم بگویم که مباحث هم در حوزه‌های مورد اختلاف و هم در حوزه‌های مورد توافق به یک پختگی رسیده است. بحث‌ها روشن تر، فاصله‌ها دقیق‌تر و اختلاف‌ها شفاف‌تر شده است. ما هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه تحریم‌ها نکات ریز فنی و جزئیاتی داریم که باید بر روی آن‌ها بحث و بررسی صورت بگیرد. در بسیاری از موارد نقاط مشترک و در برخی موارد نقاط اختلاف وجود دارد. در نتیجه رایزنی‌های انجام گرفته نقاط اختلاف روشن‌تر شده است.

وی اظهار کرد: در برخی حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که کار خیلی آهسته صورت می‌گیرد. کار روی متن دقت خود را می‌طلبد و با توجه به اینکه برخی موضوعات کماکان مورد اختلاف است کار به آهستگی پیش می‌رود. در عین حال روند رو به جلو است اگرچه آهسته است

عراقچی ادامه داد: امروز تصمیم گرفتیم که یک جمع بندی از بحث‌های خود داشته باشیم و یک جمع بندی در مورد متونی که مورد مذاکره قرار گرفته است صورت بگیرد و هیئت‌ها آن را به پایتخت‌های خود ببرند و در پایتخت‌ها بررسی بشود و مجدداً جمعه آینده مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت

وی گفت: براساس توافقی که تاکنون صورت گرفته تحریم‌های موضوعی یا بخشی مانند بخش انرژی یا تحریم صنعت خودرو، بیمه و بنادر و .. باید برداشته شوند و توافق هم درباره آن وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین گفت: در کنار آن برخی افراد، اشخاص و نهاد‌ها هستند که به طور خاص مورد تحریم واقع شدند و مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد. تا کنون موافقت شده که اکثریت این لیست از فهرست تحریم‌ها خارج شوند و دیگرانی هستند که نام آن‌ها به دلایل مختلف در این لیست قرار دارد و مذاکره ما برای این بخش از کار هنوز ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: طبیعی است که اگر دو طرف مواضع هم را قبول داشتند نیازی به مذاکره نبود، مذاکره درباره همین اختلاف نظر‌ها است. آنقدر مذاکره می‌کنیم که مواضع به هم نزدیک بشوند و خواسته‌های ما مبتنی بر مواضع قطعی نظام تامین بشود. اگر این اتفاق رخ بدهد توافق صورت می‌گیرد و اگر تامین نشود طبیعی است که توافقی هم صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: جلسه کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد

انتهای پیام/

برچسب ها: عباس عراقچی کمیسیون مشترک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عباس عراقچی کمیسیون مشترک معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم در حوزه های مورد تر شده روشن تر بحث ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد