Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:55:42 GMT

تلاش کره جنوبی برای احیای مذاکرات آمریکا-کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۵۷۰

تلاش کره جنوبی برای احیای مذاکرات آمریکا-کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها شنبه به نقل از وزارت امور خارجه کره جنوبی گزارش دادند که سئول، ایالات متحده را به ادامه گفت‌وگوهای طولانی مدت خلع سلاح اتمی با کره شمالی تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»  یک مقام مسئول در وزارت خارجه کره جنوبی گفت: «کره جنوبی و آمریکا رایزنی در مورد کره شمالی را به مناسبت اجلاس سران خود در این ماه و جلسات وزرای خارجه ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته این مقام، کره جنوبی همچنین جزئیاتی از واشنگتن درباره نتیجه بررسی سیاست کره شمالی دریافت کرده که طبق گفته‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کامل شده است.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که به مذاکرات خود با پیونگ یانگ با هدف خلع سلاح کامل در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد و البته به دنبال «معامله بزرگ» نخواهد بود.

گفت‌وگوی واشنگتن و پیونگ یانگ وهمچنین گفت‌وگوهای بین دو کره از زمان نشست ناموفق فوریه 2019 در«هانوی» در ویتنام متوقف شده است. در آن  مذاکرات ایالات متحده خواستار اقدامات قاطع‌تر از کره شمالی برای کنار گذاشتن سلاح‌های اتمی بود .

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و رئیس جمهور آمریکا قرار است برای اولین بار از زمان انتخاب بایدن، در شهر واشنگتن درباره این موضوع  و موارد دیگر دیدار کنند.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانی که واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

یک قانونگذار آمریکایی گفته است که ایالات متحده باید آماده باشد تا امتیازاتی را به کره شمالی ازجمله کاهش موقت تحریم‌ها جهت پیشبرد خلع سلاح اتمی  بدهد.

«اندی کیم » قانونگذار دموکرات آمریکایی از ایالات نیوجرسی روز دوشنبه در یک وبینار با میزبانی موسسه «جورج واشنگتن»،گفت که اگر ایالات متحده تشخیص می‌دهد برخی از مراحل گذشته کارساز نبوده، باید در مورد آنچه که مایل است انجام دهد، فکر کند.

این قانونگذار آمریکایی افزود،  رئیس جمهور کره جنوبی باید مشخص کند که بعد از بن بست گفت‌وگوی دو ساله، هنگامی که ماه آینده با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده ملاقات می‌کند، دقیقا چه گزینه‌هایی روی میز مذاکره وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی آمریکا وزارت خارجه تلاش دولت بایدن مذاکرات اتمی با کره شمالی ایالات متحده پیونگ یانگ رئیس جمهور کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • آیا چین می‌تواند؟
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری