Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@00:25:55 GMT

رشد ۴۳ درصدی سپرده‌ها و ۴۸ درصدی تسهیلات بانکی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۷۱۷

رشد ۴۳ درصدی سپرده‌ها و ۴۸ درصدی تسهیلات بانکی

امتداد - آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۴۳.۷ درصدی مانده سپرده‌ها و ۴۸.۱ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان دی ماه ۹۹ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکایت دارد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان دی ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۳۶۱۶۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هزار میلیارد ریال گردیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱۰۰۰.۱ هزار میلیارد ریال (۴۳.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۹۰۰۰.۷ هزار میلیارد ریال (۳۳.۱ درصد) افزایش نشان می‌دهد.  بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۹۴۲۷.۷ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۸.۶ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۲۶۲۷۸.۸ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۸۵۴۰ هزار میلیارد ریال (۴۸.۱ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۶۹۲۳ هزار میلیارد ریال (۳۵.۸ درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۶۷۶۳.۲ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۸۹.۳ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است که نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۲ و ۱.۴ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۸ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۳.۵ درصد است.

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال مربوط به استان استان تهران ترین مبلغ سپرده ها ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال گذشته برای جامعه ایثارگری گفت: این میزان تسهیلات به ۶۱۶ نفر ازجامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یکهزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

حجت الاسلام میرزایی اظهارکرد: برای یکهزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران پارسال حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت و برای ۱۰۲ نفر از ایثارگران هم مناسب سازی شد.

وی گفت: ۴۳۹ نفر نیز پارسال برای حرفه آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی شدند و دو هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر هم حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکلهای ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی، نمایشگاههای کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: "طرح سپاس" دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی درسال گذشته بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و دو هزار و ۵۷ آزاده دارد.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی