Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:19:32 GMT

تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۷۹۹

تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان

زنان کارگر سرپرست خانوار در اردستان تجلیل شدند

۱۶ زن کارگر سرپرست خانوار در اردستان به مناسب روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) تجلیل شدند.

فرماندار اردستان در این آیین با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی، دولت سعی کرده است با نگاه حمایتی به قشرهای آسیب‌پذیر در زمینه کمک‌های ماهیانه و تسهیلات اشتغال کمک کند، افزود: شرایط خاصی طی چند سال گذشته در کشور حاکم بوده است که تدابیر دستگاه‌های اجرایی آنچنان که باید و شاید سبب ایجاد فضای امید و نشاط نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاملی با اشاره به روزهای سختی که مسایل اقتصادی، خانواده‌هایی را که هم زن هم مرد در حال کار هستند را دچار مشکل کرده است، اظهار داشت: با این وجود زنان سرپرست خانوار در حوزه اقتصادی نقش مرد خانواده را به صورت پررنگ ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد تحول و رونق در حوزه اشتغال و ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم که طی یک سال گذشته حداقل یک‌هزار نفر اشتغال جدید از سوی بنگاه‌های اقتصادی برای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند و این جدای از آمار پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی دستگاه‌ها و بنیاد برکت با پیگری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه حداقل تا پایان سال ۵۰۰ اشتغال جدید در این شهرستان ایجاد می‌شود و نگرانی تامین نیروی کار واحدهای تولیدی و فرهنگ کار کردن در اردستان وجود دارد، افزود: تغییر در فرهنگ کار در شهرستان ضروری است و با فضای کنونی که از اقشار متقاضی کار مشاده می‌شود به خصوص قشر جوان که بیشتر تمایل به اشتغال در حوزه اداری و خدماتی دارند تامین این تعداد نیروی کار به سختی خواهد بود.

تاملی با بیان اینکه اگر این اشتغال در شهرستان ایجاد نمی‌شد معضلات اجتماعی در شهرستان بوجود می‌آمد، گفت: اگر موفق به فعال‌سازی حوزه اقتصادی شویم در سایر بخش‌ها هم شاهد تحرک، تغییر و تحول خواهیم بود.

۳۰۴ نفر زن سرپرست خانوار در اردستان هستند

رییس اداره بهزیستی اردستان نیز با بیان اینکه ۳۰۴ زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند، گفت: ۶۰ درصد این افراد بالای ۶۰ سال سن دارند و ۱۰۴ نفر ۳۵ تا ۶۰ ساله هستند.

محمدعلی مطلب‌زاده افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات در زمینه ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد، آموزش های خانواده، مهارت زندگی و فرزند پروری نیز به این افراد داده شده است.

وی گفت: به طور تقریبی شمار زنان سرپرست خانوار بهزیستی ثابت بوده و با خارج شدن افرادی، به طور مجدد افراد جدیدی زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

۴ واحد مسکونی معلولان در اردستان افتتاح می‌شود

فرماندار اردستان گفت: چهار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ۲ معلول و بالاتر شهرستان در روز عید فطر افتتاح می شود.

حمیدرضا تاملی روز شنبه در نشست کارگروه شورای مسکن اردستان افزود: برای ساخت این چهار واحد مسکونی تاکنون ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ واحد دیگر ویژه محرومان نیز در دست ساخت است و تاکنون با صرف ۵۰۰ میلیون تومان، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی، یک فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد در نظر گرفته شده، افراد به بانک عامل معرفی شدند اما هنوز مراحل اداری آن به پایان نرسیده و برای ادامه کار به اعتباری افزون بر ۲ و نیم میلیارد تومان نیاز است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: برای ساخت مسکن محرومان، کمیته امداد تاکنون برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده و بقیه تعهد خود را تا پایان مراحل اجرای فوندانسیون (پی) پرداخت خواهد کرد؛ از طرفی آورده متقاضیان تاکنون ۳۹۰ میلیون تومان بوده که نیاز است انجمن خیران مسکن‌ساز و افراد نیکوکار به یاری این افراد بیایند.

ساخت ۶۸۱ واحد مسکونی در اردستان تعریف شده است 

فرماندار اردستان گفت: در بحث ساخت مسکن در مجموع ۶۸۱ واحد مسکونی در اردستان تعریف شده و مسوولان‌ دستگاه‌های مربوطه و خدمات‌رسان از اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا در حین انجام کار مشکلی پیش نیاید.

تاملی افزود: در طرح مسکن محرومان، ۳۲۰ واحد، طرح اقدام ملی، ۴۰ واحد شامل ۲۱ واحد در شهر اردستان، ۱۱ واحد در زواره و ۸ واحد در مهاباد ساخته می‌شود، ۴۰ واحد نیز در روستای ونین در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در طرح تفاهم‌نامه سه هزار واحدی استان، ۹۶ واحد به شهرستان اردستان اختصاص دارد که ۸۶ واحد در روستاها، ۶ واحد در اردستان، ۲ واحد زواره و سه واحددر مهاباد ساخته می‌شود.

فرماندار اردستان اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار و ۱۵۰ واحد مسکن محرومان استان، مراحل اجرایی ۱۵۰ واحد سهمیه اردستان در حال پیگیری است، همچنین سهمیه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در طرح نخست چهار واحد مسکونی ویژه خانواده های ۲ معلول و بالاتر در عید فطر به بهره‌برداری می‌رسد و در طرح دوم ۳۲ واحد شامل ۱۳ واحد در اردستان، ۱۱ واحد در زواره، ۴ واحد در مهاباد و ۴ واحد در روستاها ساخته می شود.

تاملی از دستگاه های اداری و خدمات رسان مرتبط با این طرح ها خواست از هم اکنون بفکر تامین امکانات و تجهیزات باشند و پیش بینی های لارم در خصوص واگذاری انشعابات مورد نیاز را بکنند تا اجرای طرح با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص ساخت و راه اندازی واحد های صنعتی و کار گاه های تولیدی و افزایش اشتغال گفت: مسکن در اردستان از اهمیت بالایی برخوردار است و کمبود و گرانی آن و نرخ بالای اجاره بها مردم را رنج می‌دهد و لازم است هر چه زود تر این واحدها ساخته و در اختیار متفاضیان قرار داده شود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: بهترین کار برای کاهش فشار بر مردم و کاهش قیمت مسکن و اجاره بها ساخت مسکن است که بخشداران در روستاها و اداره های مربوطه در شهرها در این زمینه گام‌های عملی بردارند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها کارگر فرمانداران اردستان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر فرمانداران اردستان کارگر فرمانداران اردستان مسکن اخبار کنکور فرماندار اردستان سرپرست خانوار میلیون تومان واحد مسکونی ساخت مسکن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، طرح نهضت ملی مسکن بروجرد با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سه فاز در حال احداث است و تاکنون اجرای طرح‌ها در سه فاز شروع شده که فاز یک در قالب ۲۴۰ واحدی با ۷۵ درصد پیشرفت تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

خاکبرداری فاز ۲ طرح سه هزار واحدی تاکنون انجام شده و یک هزار و ۵۹۲ واحد پروانه ساخت اخذ شده و در حال تجهیز کارگاه است.

فاز سوم در قالب طرح سه هزار و ۵۰۰ واحدی تعاونی‌های تاکسیرانی و فضای سبز در حال عملیات خاکبرداری و آماده‌سازی است.

هفت هزار و ۸۴۶ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان هستند که سه هزار و ۲۰۰ متقاضی تاکنون مرحله اول پول را واریز کرده‌اند.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۹ هزار و ۷۸۵ متقاضی فاقد مسکن ثبت نام کردند.

مجری فاز اول طرح نهضت ملی مسکن ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که در هفت طبقه با پیلوت ساخته خواهد شد.

واحد‌های نهضت ملی مسکن در بروجرد هر بلوک دارای ۲۴ واحد ۸۵ متر مربعی هستند.

بروجرد با حدود ۴۲۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان بعد از خرم آباد است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟