Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزازش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یافته‌های این بررسی جدید نشان می‌دهند که چگونه ویروس کرونا می‌تواند به اندام‌های دیگر بدن به جز ریه‌ها هم آسیب برساند.

پژوهشگران در تجربه‌های آزمایشگاهی با استفاده از یک گونه مهندسی‌شده پروتئین‌ گل‌میخی و سلول‌های پوشاننده دیواره درونی شریان‌ها به دست آمده از موش‌ها نشان دادند که خود این پروتئین‌ها می‌توانند باعث اسیب مستقیم سلول‌های دیواره رگ‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتئین‌های سطحی ویروس پس از اتصال به گیرنده‌های ACE2 سلول‌های سالم باعث اختلال پیام‌رسانی از این گیرنده‌ها به «میتوکندری‌ها»، اندامک‌های تولیدکننده انرژی درون سلول‌ها» و آسیب‌دیدن آنها می‌شوند.

این پژوهشگران از «انستیتوی مطالعات زیستی سالک» در لویولای کالیفرنیا که نتایج کارشان را در ژورنال Circulation Research منتشر کرده‌اند، می‌گویند. کووید-۱۹ در واقع یک بیماری رگ‌های خونی است.

به گفته این پژوهشگران این یافته‌های جدید می‌تواند به توضیح چرایی ایجاد لخته‌های خونی در افراد مبتلا به کووید-۱۹ کمک کند. همچنین این یافته‌ها توضیح می‌دهد که چرا برخی از افراد مبتلا به کرونا دچار سکته مغزی یا مشکلات در سایر بخش‌هیا بدن می‌شوند. به گفته این پژوهشگران زمینه‌ساز مشترک این آسیب‌ها در اندام‌های گوناگون آسیب رگ‌های خونی ناشی از ویروس کرونا است.

ویروس کرونا زنده است؟ | چطور ویروس‌ تکثیر می‌کند؟ کد خبر 598509 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس کرونا سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد