Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسب سه پیروزی، دو تساوی و یک باخت استقلال را به عنوان صدرنشین گروه C به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در گروه مرگ رساند.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،  تیم استقلال که فصل نوزدهم لیگ برتر را با سرمربیگری محمود فکری استارت زده بود موفق شد با ۸ هفته صدرنشینی از ۱۵ هفته دور رفت، کار خود را به پایان برساند اما این تیم هرگز محبوب و مورد علاقه هواداران استقلال نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب کارشناسان فوتبالی به ویژه پیشکسوتان استقلال ضمن تمجید از جایگاه این تیم که تنها در هفته دوم تا رده ششم پایین آمد و غیر از آن اغلب اوقات در بالای جدول قرار داشت، همواره به این موضوع انتقاد می‌کردند که استقلال خوب فوتبال بازی نمی کند.

اشاره به مهره‌های توانمند این تیم درون زمین و روی نیمکت و عدم بازی گرفتن لازم از این مهره ها جزو مواردی بود که در مصاحبه های پیشکسوتان استقلال به وضوح و کرات دیده می شد. این موج انتقادات تا جایی پیش رفت که محمود فکری پس از شکست در هفته دوازدهم مقابل سایپا با اینکه همچنان استقلال را در صدر جدول نگه داشته بود با حضور هواداران مقابل باشگاه و محل تمرین مواجه شد و شرایط سختی را تحمل کرد. استقلال پس از آن با یک تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان و سپس پیروزی مقابل نساجی مازندران همچنان در صدر جدول باقی ماند اما شکست روبروی سپاهان یکی از رقبای اصلی برای کسب عنوان قهرمانی در هفته پانزدهم انتقادات را تا جایی پیش برد که هیئت مدیره باشگاه استقلال به فکر ایجاد تغییر در کادرفنی افتادند و مذاکرات پنهانی با گزینه‌های مدنظرشان را استارت زدند. یکی از این گزینه ها فرهاد مجیدی بود.

تساوی استقلال در اولین بازی دور برگشت مقابل مس رفسنجان محمود فکری را وادار به استعفا کرد تا بلافاصله فرهاد مجیدی آمادگی خود برای هدایت استقلال را اعلام کند. مجیدی به محض در دست گرفتن سکان هدایت استقلال در بازی با فولاد، پیکان (در جام حذفی) و ماشین سازی تبریز سه برد متوالی کسب کرد. تفاوت این سه برد با نتایج خوب قبلی استقلال در این بود که تیم فرهاد مجیدی رو به جلو، تهاجمی با تاکتیک مشخص و حساب و کتاب بازی می کرد.
گرچه این تیم در دیدار مقابل پیکان پس از تعطیلات نوروزی فوتبال ضعیفی ارائه کرد اما ورود پرقدرت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا کادر مدیریتی و طرفداران این تیم را به صرافت انداخت که استقلال به دست کادرفنی خوبی سپرده شده است.

شروع طوفانی استقلال و فرهاد مجیدی در دیدار مقابل تیم میزبان در شهر جده و شکست 2-5 الاهلی باعث شد تا موجی از امیدواری بین طرفداران این تیم به وجود بیاید. نقش کلیدی فراز کمالوند در کسب نتایج مثبت استقلال پس از حضور کادر فنی جدید انکار ناپذیر بود و این را اغلب کارشناسان بیان کردند.

برد دوم استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل الشرطه عراق که پس از ۵۰ سال موفق به شکست دوباره این تیم شد آن هم با نتیجه ۳ بر صفر و کلین شیت، مهر تایید دیگری بر انتخاب فرهاد مجیدی بود. استقلال در دیدار با الدحیل گرچه مقابل این تیم قدرتمند قطری که پر از مهره های مختلف از سراسر دنیاست شکست خورد اما باخت ۴ بر ۳ روبروی این تیم، کوچکترین خدشه ای در محبوبیت فرهاد مجیدی و تیمش در ذهن طرفداران استقلال ایجاد نکرد. این دو تیم در بازی برگشت به تساوی دو بر دو دست یافتند که البته هر دو دیدار با اشتباهات محرز داوری همراه شد. در بازی رفت پنالتی روی قائدی به قدری واضح بود که حتی یک کارشناس داوری هم خلافش را بیان نکرد. در بازی دوم نیز پنالتی که داور برای الدحیل گرفت اصلاً پنالتی نبود.

در نهایت استقلال در بازی سوم روبروی الاهلی اوج هنرمندی کادر فنی اش را به نمایش گذاشت. یکی از نقاط قوت تیم استقلال شناخت دقیق و نفر به نفر فرهاد مجیدی از تک تک نفرات تیمی است که تا شهریور سال گذشته هدایتش را در دست داشت و توانسته بود در نیمه نهایی جام حذفی رودرروی رقیب سنتی استقلال، پرسپولیس را شکست داده و به فینال برسد. این ویژگی و شناخت کافی سرمربی از بازیکنان استقلال موجب شد تا این تیم در طول دیدارهای گذشته بارها در خلال برگزاری مسابقات تاکتیک های مختلف را به کار بگیرد.

تغییر سیستم بازی از 1-3-2-4 به 2-4-4 و یا تبدیل شدن به سیستم 1-4-1-4 و در پاره ای اوقات تبدیل شدن به سیستم 3-3-4 و حتی در یکی از مسابقات اخیر بازی با سه مدافع و سیستم 2-5-3 نشان می دهد بازیکنان استقلال همچون "موم" در دستان فرهاد مجیدی هستند و او به خوبی می تواند تیمش را بسته به شرایط هر بازی مانند یک شطرنج باز در حالت های مختلف شجاع، خطرناک و بی رحم رودرروی مهره‌های تیم مقابل صف‌آرایی کند.اوج هنر مجیدی در بازی پنجم استقلال در دور گروهی روبروی الاهلی بود که این تیم با یک تساوی به صدر جدول می‌رفت. استقلال در دیدار آخر مقابل الشرطه ابتدا با سیستم 1-3-2-4 بازی را آغاز کرد اما از دقیقه ۲۰ به بعد به تغییر سیستم 2-4-4 عراقی ها را غافلگیر کرد. پس از خروج از رختکن و کسب برد یک بر صفر در نیمه اول، استقلال در نیمه دوم باز هم با سیستم 1-3-2-4 وارد زمین شد و با اضافه کردن مهره های تازه نفس به ترکیب اصلی، تیم عراقی را وادار کرد تا دستهایش را به عنوان تسلیم بالا بگیرد.

چنین تیمی قطعاً از سوی رقبای لیگ برتری اش به دقت در این مدت زیر ذره بین بوده و نکته جالب این است که کمتر آنالیزوری قادر است دست کادر فنی استقلال و فرهاد مجیدی را بخواند. سرمربی که در شش بازی مرحله گروهی رقابت‌های آسیا که زیر ذره بین همه ۱۵ تیم دیگر لیگ برتری بود با تنوع تاکتیکی بالا و استفاده از مهره های مختلف در پست های متفاوت همه را سردرگم کرد. بابک مرادی در لیگ برتر وینگر چپ بازی کرد اما در بازی با الشرطه وینگر راست شد! میلیچ در دو بازی وینگر راست بازی کرد. تغییرات اینچنینی در ترکیب استقلال علاوه بر گمراه کردن رقبا، نشان دهنده خلاقیت بالای کادر فنی این تیم است. تیمی که حتی بین دو نیمه ۴۵ دقیقه قادر به سردرگم کردن کادر فنی تیم مقابل است.

آنچه این روزها خوشحالی توأم با نگرانی هواداران استقلال را باعث شده وضعیت متزلزل صندلی مربیگری در تیم استقلال است. با نگاهی به پشت سر می توان دید که طی سه چهار فصل اخیر سرمربیان مختلفی اعم از داخلی و خارجی روی این نیمکتش نشسته و خیلی زود از روی آن بلند شده اند! قطعاً کادر مدیریتی باشگاه استقلال با در اختیار داشتن این کادر فنی خلاق، مجرب و شجاع که استقلال را مجاب کرده تا فوتبالی زیبا، تماشاگرپسند و تهاجمی را به نمایش بگذارد باید این اطمینان را به فرهاد مجیدی و البته هواداران بدهد حمایت قاطعانه خود را تا محقق شدن خواسته های آنها ادامه خواهد داد.

اینکه قرارداد فرهاد مجیدی با استقلال دو سال و نیمه است به خودی خود می‌تواند ضمانت قابل قبولی برای این مهم باشد اما قطعاً چنین مربی بیش از این هم قادر است برای استقلال افتخار آفرینی کند و سالیان متمادی هدایت آبی پوشان را در دست داشته باشد. کسی که آمده تا ثابت کند شاگرد خلف سرمربیان صاحب نام همین باشگاه همچون زنده یادها ناصر حجازی و منصور پورحیدری و البته امیر قلعه‌نویی بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استقلال الشرطه عراق فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا فرهاد مجیدی کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیسی‌ها در فصل جاری در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به تساوی رسیدند و با وجود شکست در اصفهان مقابل سپاهان، نتوانستند در تهران انتقام بگیرند و این تیم را ببرند.
به گزارش فارس، در واقع سرخ پوشان از مجموعه ۴ بازی حساس و سرنوشت ساز که به بازی‌های ۶ امتیازی مشهور است، فقط ۳ امتیاز کسب کردند و ۹ امتیاز را در مصاف‌های رودررو با استقلال و سپاهان که رقبای اصلی شان هستند، از دست دادند.
پرسپولیس فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شد در دور برگشت استقلال را شکست داد ولی در دو بازی رفت و برگشت نتوانسته بود سپاهان را ببرد. هرچند که در جام حذفی ۲-۴ این تیم را در اصفهان مغلوب کرد.
حالا باید دید شاگردان اوسمار می‌توانند در رقابت نزدیک و فشرده با استقلال طی ۵ هفته پایانی لیگ برتر این تیم را از صدر جدول پایین بکشند یا نه؟
در مصاف‌های رودررو که پرسپولیس توفیق چندانی مقابل استقلال و سپاهان نداشت و حتی به یک پیروزی هم مقابل این دو رقیب دست پیدا نکرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902352

دیگر خبرها

  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • عیدی علیه آبی‌ها در بازی سرنوشت‌ساز
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!