Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:34:43 GMT

محققان آمریکایی: روزه‌داری فشار خون را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۲۵۰۴

محققان آمریکایی: روزه‌داری فشار خون را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از آسین نیوز، در یک مطالعه جدید، محققان نشان دادند که روزه داری متناوب می‌تواند با تغییر شکل میکروبیوتای روده در مدل حیوانی، فشار خون را کاهش دهد.

برای نخستین بار پژوهشگران دریافتند، روزه داری متناوب ‌با تغییر شکل میکروبیوتای روده در مدل حیوانی، فشار خون را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده مبتلا به فشار خون بالا هستند، بیماری که خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد و از دلایل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

در کالج پزشکی بیلور، دیوید جی دورگان و همکارانش بر روی این تحقیق متمرکز شدند و دریافتند اختلال در میکروبیوت روده، معروف به دیس بیوزیس روده، می‌تواند اثرات سوئی بر فشار خون داشته باشد.کالج پزشکی بیلور از معتبرترین کالج‌های علوم پزشکی آمریکا و جهان به حساب می‌آید.

دورگان گفت: تحقیقات به ما نشان داد، دیس بیوز روده فقط نتیجه فشار خون بالا نیست، بلکه در واقع در ایجاد آن دخیل است.
این زمینه سازی منجر به مطالعه فعلی شد که در آن ما پیشنهاد کردیم به دو سوال پاسخ دهیم. اول  آیا می‌توانیم میکروبیوتای دیس بیوتیک را دستکاری کنیم تا هم از فشار خون بالا جلوگیری کند و هم از بین برود؟ دوم اینکه میکروب‌های روده چگونه بر فشار خون حیوان تأثیر می‌گذارند؟ 

برای پاسخ به این سوالات دورگان و همکارانش از تحقیقات قبلی استفاده کردند که نشان می‌داد روزه داری یکی از عوامل اصلی در سلامت سیستم قلبی و عروقی است.

محققان نه هفته پس از شروع آزمایش در مدل حیوانی مشاهده کردند، موش‌هایی که روزه گرفته بودند به میزان قابل توجهی فشارخون بالا را کاهش داده بودند.

روی هم رفته، این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد روزه داری متناوب می‌تواند از نظر کاهش فشار خون با تغییر شکل ترکیب میکروبیوتای روده در یک مدل حیوانی مفید باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فشار خون روزه داری بیماری قلبی مدل حیوانی روزه داری فشار خون خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کد خبر 6096698

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!