Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:46:45 GMT

توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه در اردبیل حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۰۰۰

توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه در اردبیل حمایت می‌شود

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جریان بازدید از یک واحد فرآوری سیب‌زمینی افزود: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی به ویژه برای محصول سیب‌زمینی در استان اردبیل از ضروریات است و برای توسعه فازهای واحدهای موجود تسهیلات لازم از محل بانک‌های مختلف جذب می‌شود.

وی بیان کرد: با توسعه فازهای فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی در استان اردبیل از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل همچنین احداث انبارهای سرد برای نگهداری فرآورده‌های کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی برای بازاریابی مناسب را نیز  در راستای توسعه واحدها ضروری برشمرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های این استان به ۴۰۰ هزار تن خبر داد.

وی اضافه کرد: طول عمر نگهداری محصولات با احداث سردخانه بالا می‌رود و ضرر و زیانی متوجه کشاورزان و همچنین صاحبان واحدهای صنایع تبدیلی نمی‌شود.

در این بازدید مقرر شد مجوزهای لازم در راستای توسعه این واحد از ظرفیت ۶۰ هزار تن به ۱۲۰ هزارتن و اشتغال ۳۰۰ نفری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شود.

احداث سردخانه ۲۰ هزار تنی زیر صفر و بالای صفر از دیگر مصوبات این بازدید برای تکمیل زنجیر تولید مجموعه بود که نقش مهمی در ذخیره‌سازی مناسب سیب‌زمینی برای تولید خلال در طول سال دارد.

در حال حاضر ۲۸۰  واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری بیش از سه میلیون تن محصول در استان اردبیل فعال است.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت صنایع تبدیلی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت صنایع تبدیلی اردبیل صنعت و معدن و تجارت صنایع تبدیلی اردبیل اخبار کنکور صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم