Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:58:14 GMT

حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند تدوین طرحی جامع است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۶۸۷

حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند تدوین طرحی جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در دیدار با  مسوولان تشکل های کارگری، به شنیدن درددل‌های جامعه کارگری از زبان اعضای حاضر پرداخت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس پس از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل ها و شورای کارگری با تبریک هفته کار و کارگر و تقدیر از زحمات خالصانه کارگران اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات کارگران مربوط به قوانین ناکارآمد بوده که تابع سلائق بوده پس اصلاح قوانین این حوزه یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سیاسی شدن قانون کار موجب شده که جامعه کار و کارگری یک چهارچوب مشخص نداشته باشد و هر دولتی متناسب با سلائق خود و بدون توجه به مشکلات ریشه ای با این جامعه برخورد کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که با همراهی سایر تشکل ها یک طرح جامع و شامل برای جامعه کارگری توسط خود اعضا ارائه شده تا در مجلس مطرح و تبدیل به قانون شود چراکه بسیاری از مشکلات از این مسیر قابل حل است.

او خاطرنشان کرد: سایر مشکلات نیز با عارضه یابی و نظارت و پیگیری دستگاه‌های مسوول حل خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه برخی از مشکلات نیز با ارائه اطلاعات صحیح از سوی جامعه کارگری قابل حل و فصل است، افزود: ما باید بدانیم که مشکلات کجاست و پس از آن به رفع آن بپردازیم.

او به چند اقدام مجلس در قبال جامعه کارگری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا برای بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز هزار میلیارد ریال تامین بودجه شده است.

عزیزی همچنین گفت: افزایش واحدهای درمانگاهی و شعب تامین اجتماعی از دیگر اقدامات خوب در این عرصه بوده است.

او افزود: تلاش ما این است که با ایجاد واحدهای بزرگ و محرک استان را به سمت صنعتی شدن ببریم که در نهایت به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد انجامید چرا که در حال حاضر ما صنعت در خور توجهی در استان نداریم که بتوانیم برای جامعه کارگری آن نیز برنامه مدون داشته باشیم.

نماینده شیراز و زرقان از  پیگیری طرح هایی چون راه‌های ریلی، ایجاد قطب خودروی برقی کشور در فارس، ایجاد واحد تیتانیوم و ... نیز اشاره کرد و گفت: فاز یک و دو خط ریلی شیراز،گلگهر به مناقصه رفته و تلاش برای ایجاد کارخانه خودروی برقی نیز با جدیت دنبال می شود.

عزیزی از ایجاد یک خط پروپیلن در فارس نیز خبر داد و گفت: دو خط قرار است در کشور راه اندازی شود که یک خط آن با پیگیری مجمع نمایندگان فارس و مصوبه دولت، در استان ایجاد خواهد شد که اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار اعضای حاضر در جلسه به بیان مسایل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

لزوم بیمه کارگران ساختمانی، کم کردن فاصله حقوقی کارگران با تورم واقعی کشور، توجه به کارگران بیکار در شیوع کرونا، سلب شدن اختیار از کارگران ساختمانی و فصلی، رکود تولید به دلیل ورود کالاهای قاچاق، شبهه در کارآمدی کارگزاری‌های تامین اجتماعی، عدم امنیت شغلی کارگران، اعتراض به حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از فدراسیون فوتبال در حالی که کارگران با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند و... از جمله مسائل مطرح شده از سوی حاضران بود که به سمع و نظر نماینده شیراز و زرقان در مجلس رسید.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران طرح جامع قوانین ناکارآمد ابراهیم عزیز نماینده شیراز و زرقان تامین اجتماعی جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح کالابرگ یارانه‌ای تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصدق کشاورزی صبح امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال 1401 تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون 35 درصد افزایش یافت و از 168 تشکل به 268 تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر 310 هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها 600 هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!