Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌ها آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۷۷ رئیس جمهور وقت اصلاحاتی را در قوانین شورا‌ها بوجود آورد که همه مشکلات فعلی شورا‌های شهر و روستا مربوط به آن زمان است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شورا‌های اسلامی شهر و روستا؛ «چالش‌ها و فرصت‌ها» با حضور علی زنجانی حسنلویی؛ نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی آذربایجان‌غربی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است

در ابتدای مراسم سید محمود صفری، مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و بسیار خرسندیم که امروزه در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقوله انتخابات در بطن تمامی حوزه‌ها از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و از سوی دیگر در سلسله مراتب مدیریتی در سطوح مختلف ملّی و استانی و شهری و حتی روستایی جاری شده است.

صفری در ادامه تاکید داشت: انقلاب اسلامی ایران با هویت اسلامی خودش، فریاد جدید حق خواهی و دفاع از مظلوم را سر بر آورد و توانست قواعد مردم سالاری جدیدی را در چهارچوب اسلام پیدا کند.

 


مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: آنچه که در این روز‌ها همه را متوجه خود کرده است، این است که مقوله‌ای به نام پدیده‌ی فساد یا ناکارآمدی در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها پدید آمده است.

وی اظهار داشت: امید است افرادی انتخاب شوند که نقاط قوت را در جهت پوشاندن این همه فساد در شورا‌های اسلامی شهر و روستا را به همراه داشته باشند.


در ادامه مراسم، یکی از دانشجویان حاضر در جلسه با ارائه نقد و نظرات خود اظهار داشت: جناب آقای زنجانی شما گفتید که شورا‌های اسلامی انتخاب می‌شوند تا خدماتی ارائه بدهند، آیا خبر دارید مبالغی از روستاییان برای همین خدمات آب، برق و گاز دریافت می‌شود؟ کدام نظارت؟

وی ادامه داد: جناب اقای زنجانی، در مورد تعداد ثبت‌نام در شهر ارومیه ۱۹۰۰ نفر ثبت نام کردند و  ۹۱درصد یعنی ۱۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند، آیا نظارت فعلی بر شورا‌ها آنقدر ساده است که این همه افراد صلاحیت می‌گیرند؟ چرا با وجود این همه صلاحیت‌ها وضع مدیریت شهری به این گونه است؟


قانونی که مصوب شده بود برای مدیریت شهری کافی نبود

در ادامه مراسم علی زنجانی حسنلویی، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۷۷ شاهد دو اقدام بودیم یکی قبل از سال ۷۷ و دیگری بعد از سال ۷۷، قبل از سال ۷۷ ما شورا‌هایی داشتیم، محلی و روستایی که بسیار فی سبیل الله کار می‌کردند واقعا دلسوز انقلاب بودند و بی وقفه تلاش‌های فراوانی به عمل آوردند.

 


رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اما در سال ۷۷ اصلاحاتی به وجود آمد و رئیس جمهور وقت برای خودشیرینی خود بین آحاد مردم اصلاحاتی در قضیه قوانین شورا‌ها بوجود آوردند و این را بدانید همه مشکلات فعلی شورا‌های شهر و روستا مربوط به اجرای ضرب العجلی این قانون ناقص و ابتر در آن زمان است.

زنجانی حسنلویی افزود: نگاه ما به شورا باید به این شکل باشد که شورا‌های شهر و روستا تعیین می‌شود تا خدمات فنی و مدیریتی و بهینه سازی امورات شهری و روستایی را برای مردم ارائه دهند.

وی افزود: ما در یک مدت خاص نتوانستیم شورا‌ها را مدیریت کنیم و قانونی که مصوب شده بود برای مدیریت شهری کافی نبود.

زنجانی اظهار کرد: اصلاحات اساسی در مجلس شورای اسلامی درباره قوانین ناقص انتخابات شورا‌های شهر و روستا لحاظ کرده ایم تا خلأ‌های قانون شورا‌های شهر و روستا از بین برود.

وی با اشاره به سوال دانشجویان در مورد تبلیغات زود به هنگام بعضی کاندیدا‌ها تاکید داشت: در همین جا به تمامی کاندیدا‌های شورای شهر استان اعلام می‌کنم هر شخصی اگر اقدام به تبلیغات زود هنگام کرده است، این را بداند این عمل در نظر ما تخلف محسوب می‌شود و همین موضوع را در حین بررسی صلاحیت‌ها لحاظ خواهیم کرد.


نماینده مردم نقده و اشنویه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که می‌گویید قانونی وجود ندارد که اگر در شورا مشکلی ایجاد شد به آن رسیدگی شود یک حرفی بسیار غلط است.

 


وی افزود: هر مشکلی که در شورا‌ها به وجود بیاید، در دادگستری ها، شورا‌های حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای اثبات این قضیه ما 10 نفر از شورا‌ها را به دلیل نداشتن صلاحیت کافی اخراج کرده ایم به چند نفر تذکر کتبی داده ایم و حتی تعدادی را محکوم به برگرداندن اموال کرده ایم.

وی در خاتمه گفت: توصیه می‌کنم همه در انتخابات شرکت کنید چرا که انتخابات یک تکلیف شرعی است و اگر کوتاهی کنیم بدین معنا است که به اسلام جفا کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست مجازی بسیج دانشجویی انتخابات شورای شهر انتخابات1400 استان آذربایجان غربی شورا های شهر و روستا انتخابات شورا شورا های اسلامی شورای اسلامی سال ۷۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با حضور خبرنگاران مبنی بر مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی از المپیک گفت: ما یک فهرستی اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

وی‌افزود: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستند سازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان اظهار کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشورهای مختلف جهان پیگیری شود.

وی ادامه داد: البته چون ما دولت رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و اقدامات ما از مسیرهای دیگری باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد کردستان
  • ◄ انتشار یک کتاب جدید درباره قوانین و مقررات حمل و نقل و ترافیک
  • از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنیم
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده