Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@21:34:29 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۷۹۲

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

فرارو- نماد‌های بورس امروز یکی پس از دیگری با صف‌های فروش سنگین مواجه شده‌اند. اتفاقی که باعث شده بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاهد ریزش هفت هزار و ۹۰۰ واحدی شاخص کل باشیم. با اینکه هنوز تعداد زیادی از نماد‌ها حتی یک معامله هم نداشتند، شاخص کل ۶۶ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۱۴ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینجای کار نماد‌های فملی، فولاد، شستا، تاپیکو، وتجارت و فخوز بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل گذاشته‌اند و وپاسار تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر مثبت به حساب می‌آید.  

خودنمایی صف‌های فروش پرتراکم در نقشه بازار

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، از بین ۲۲۳ نماد بورسی معامله شده تنها ۱۵ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۲۰۸ نماد یعنی بیش از ۹۰ درصد بازار ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. در بازار فرابورس هم هنوز هیچ معامله‌ای در بسیاری از نماد‌ها انجام نشده. از بین نماد‌هایی که در ساعات ابتدایی شاهد انجام معاملات آن‌ها هستیم، ۹۸ نماد روند نزولی و ۱۴ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید) نقشه بازار امروز در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات سراسر قرمزپوش است. صف‌های فروش به وضوح به چشم می‌آیند و اغلب نماد‌ها چه کوچک‌تر‌ها و شاخص‌ساز‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با فروشنده‌ها هستند. احتمالا امروز روز سختی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد. تا اینجای کار پالایش چهار درصد و دارا یکم دو درصد ارزش خود را از دست داده‌اند و دیگر صندوق‌های سهامی در حدود یکی دو درصد عقب‌نشینی کرده‌اند. در گروه بانک‌‎ها و موسسات اعتباری وبملت و وپاسار تنهاد نماد‌های سبزرنگ هستند که حدود دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند، اما دیگر نماد‌های بانکی عموما صف فروش دارند. در بین فلزات اساسی حتی یک نماد سبزرنگ پیدا نمی‌شود و صف فروش به جان تک تک نماد‌های محصولات شیمیایی، هولدینگ‌ها، انبوه‌سازی، استخراج کانه‌های فلزی، خودرویی‌ها و دیگر گروه‌های بورسی افتاده است. از معدود نماد‌های سبزرنگ در نقشه بازار امروز می‌توان به شکف، درازک، واعتبار، معیار، سدشت، خدیزل و دماوند اشاره کرد.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس نقشه بازار نماد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۴.۴۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۹۵۵ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۹,۳۸۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۲۰۹.۲۱۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۵۶.۶۱۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750658

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳