Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش بود که وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی در کشور خبر داد، ویروسی که گفته می‌شود از همه جهش‌های کرونا خطرناک‌تر بوده و مهم‌ترین و نگران کننده‌ترین واریانتی است که در مقابل بشریت قرار دارد؛ اما باید توجه کرد که در مواجهه با ویروس‌های جدید و جهش یافته کرونا نیازی نیست کار جدیدی انجام دهید؛ فقط کافی است همان پروتکل‌های بهداشتی اولیه رعایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود گونه آفریقای جنوبی کرونا به کشور و احتمال ورود سویه‌های دیگر اعم از هندی، برزیلی و... نگرانی از ابتلا به این بیماری را افزایش داده است، اما به گفته وزارت بهداشتی‌ها در مواجهه با ویروس‌های جدید و جهش یافته کرونا نیازی نیست کار جدیدی انجام دهیم؛ فقط کارهای قبلی و توصیه‌های قبلی را باید با کیفیت بالا انجام دهیم تا از بروز و انتشار ویروس جهش یافته جلوگیری کنیم. ‌ بنابراین راه مقابله با ویروس رعایت پروتکل‌های موجود است؛ یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن دست‌ها و... .

این در حالی است که به گفته وزارت بهداشتی‌ها رعایت پروتکل‌ها هنوز آنطور که باید بویژه در برخی استان‌ها افزایش نیافته است و میانگین رعایت‌ پروتکل‌ها در کشور نیز ۶۱ درصد است که عدد پایینی محسوب می‌شود.

در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در نقاط مختلف کشور از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مشاهده کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زرد رنگ شامل اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، سمنان، یزد و ایلام بین ۶۶ تا ۷۸ درصد است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق نارنجی ۵۹ تا ۶۵ درصد،  در مناطق قرمز رنگ بین ۴۹ تا ۵۸ درصد و در مناطق قرمز تیره ۳۳ تا ۴۸ درصد است که کمترین میزان رعایت را نشان می دهد.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین تهویه مناسب در اماکن عمومی استان های کشور از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۶۳.۳۶ درصد بوده است.

میزان استفاده از ماسک در کشور

در عین حال درصد  استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور ۶۲.۴۵ درصد بوده است.

میانگین موارد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز طی این مدت  ۶۱.۹ درصد بوده است.

درصد موارد رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه نیز ۷۶.۴۶ درصد بوده است.

درصد موارد رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون شهری به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی نیز طی این مدت ۷۶.۶۴ درصد بوده است.

همچنین درصد موارد رعایت پروتکل بهداشتی در آرامستان ها به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی نیز طی این مدت ۷۷.۴۸ درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۳۱۰۰۳۳ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت، تعداد ۴۰۴۲۲ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۲۰۲ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

بیشترین اخطار بهداشتی به سوپرمارکت و خواروبار فروشی‌ها

باید توجه کرد که به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن پاساژها،  بانک ها، اماکن متبرکه و مساجد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌ها و مراکز ورزشی قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

کد خبر 598539 برچسب‌ها استان یزد كرونا در ايران استان زنجان پروتکل بهداشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد كرونا در ايران استان زنجان پروتکل بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی موارد رعایت پروتکل رعایت پروتکل ها درصد بوده وزارت بهداشت اماکن عمومی میزان رعایت طی این مدت جهش یافته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان