Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@22:25:35 GMT

نخستین اتوبوس برقی کشور در راه مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۱۰۸

نخستین اتوبوس برقی کشور در راه مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: اولین اتوبوس برقی ساخت داخل تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خردادماه سال جاری برای رونمایی به مشهد اعزام می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم گفت: اتوبوس برقی که اولین نمونه تولید  کشور است تا اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه امسال برای رونمایی به مشهد اعزام می‌شود و پس از اینکه به رؤیت مدیران شهری مشهد و کمیته فنی اتوبوسرانی رسید برای انجام تست های حمل ونقلی به تهران اعزام می شود تا این مراحل را نیز سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 وی افزود: همچنین  ۲ قرارداد برای خرید اتوبوس نیز داریم که  یکی از این قراردادها مربوط به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو و یک قرارداد هم با شرکت زرین خودرو برای تأمین ۲۵ دستگاه اتوبوس است‌.  حسینقلی زاده مقدم ادامه داد:  البته شهردار مشهد درخواست مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به وزارت کشور ارسال کرده است تا از طریق این اقدام منابع مالی تأمین شود. وی اظهار کرد:  در سال جاری بازسازی حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار است و از مجموع ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان فعال در مشهد ۳۰درصد نیاز به نوسازی و ۳۰درصد نیاز به بازسازی دارد.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس برقی مشهد اتوبوسرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: سوانح رانندگی شبانه روز گذشته در مشهد منجر به مرگ یک موتورسوار و مصدوم شدن ۶۹ نفر شد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: دیروز در حادثه برخورد موتور سوار با خودرو پژو و اتوبوس، راکب موتور جان باخت.

وی اضافه کرد: همچنین دیروز ۶۵ فقره تصادف جرحی و ۳۱ فقره تصادف خسارتی در این کلانشهر رخ داد.

اسدنژاد گفت: مرتکبان هشت هزار و ۸۷۵ فقره تخلف راهور هم دیروز در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۳۸ فقره از این تعداد مربوط به تخلفات حادثه ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 6094192

دیگر خبرها

  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود