Web Analytics Made Easy - Statcounter

بيتا كچيان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال، امسال با تسهيلات بانك صنعت و معدن 66 طرح صنعتی و معدنی كه پيشرفت فيزيكی بيش از 80 درصد دارند، به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي ضمن بيان مطلب فوق افزود:سال گذشته يكي از دشوارترين و پرچالش ترين سال ها براي اقتصاد ايران بود به صورتي كه تشديد تحريم هاي ظالمانه و شيوع بيماري كرونا مزيد بر مشكلات موجود در روند اجراي پروژه‌هاي سرمايه گذاري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: افزايش تورم در سال هاي 98 و 99، برآورد سرمايه‌گذاري ها را كاملا دگرگون و مشكلات زيادي در تأمين آورده شركت ها ايجاد كرد و به دليل مشكلات ناشي از تحريم در تأمين و انتقال ارز، هزينه هاي پيش بيني نشده زيادي به پروژه ها تحميل شد.
كچيان تصريح كرد: در مديريت نظارت بر طرح ها تلاش بسياري از طرف تمامي كاركنان جهت همكاري و همراهي با سرمايه گذاران در بخش صنعت و معدن كشور و يافتن راهكارهاي قانوني جهت عبور از اين مشكلات و نيز تأمين مالي طرح ها علي الخصوص طرح هايي كه داراي درصد پيشرفت فيزيكي بالاي 70 درصد هستند، صورت پذيرفت.
وي گفت: طي بررسي صورت گرفته در خصوص طرح هايي كه مي بايست در سال 99 به بهره‌برداري مي‌رسيدند، مشخص شد؛ عمده دليل عدم بهره‌برداري طرح ها عدم حضور تكنسين‌هاي خارجي به دليل بيماري كرونا جهت راه اندازي و نيز افزايش هزينه هاي ناشي از تورم بوده است.
كچيان افزود: با اين حال در سال 99 تعداد 58 طرح در حال اجرا، تحت نظارت در ستاد و شعب اين بانك در صنايع مخلتف اعم از نيروگاهي (4 طرح)، فولادي (8 طرح)، پتروشيمي و شيميايي (10 طرح)، نساجي و سلولوزي (7 طرح)، غذايي و آشاميدني و دارويي (7 طرح) ، توليد آب شيرين و انتقال آن (2 طرح) ، صنايع فلزي، قطعه سازي و خودرو (13طرح) و كاني و غيرفلزي (6 طرح) به بهره برداري رسيد اند كه در مجموع در حدود 3 ميليارد دلار تسهيلات ارزي و 10 هزار ميليارد ريال تسهيلات ريالي براي ساخت و تجهيز اين پروژه ها پرداخت شده است.
مدير امور نظارت بر طرح هاي بانك صنعت و معدن خاطر نشان كرد: پيش بيني مي شود در مجموع 66 طرح تحت نظارت در بانك صنعت و معدن در صنايع مختلف در 6 ماهه اول سال جاري به بهره برداري برسند و با عنايت به شعار امسال در جهت توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها از تمام ظرفيت هاي قانوني در جهت كمك به بهره برداري از اين طرح ها استفاده مي كنيم تا قدمي در زمينه ايجاد اشتغال براي حداقل 6800 نفر دركشور برداشته شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک صنعت و معدن بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به شروع سفرهای زائراج ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی‌شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند.

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6093597 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج