Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین از موضعگیری‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این دو نهاد در حمایت از برگزاری انتخابات در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی استقبال کرد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای بار دیگر از دولت رژیم صهیونیستی خواست روند برگزاری انتخابات فلسطین در قدس را سهولت بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین جامعه جهانی، اتحادیه اروپا و طرف‌های کمیته چهارجانبه صلح را تشویق کرد به اعمال فشار خود بر اسرائیل جهت الزام آن به توافق امضا شده در خصوص برگزاری انتخابات در قدس ادامه دهند.

این تشکیلات در ادامه نیز تاکید کرد که به همکاری با تمامی طرف‌های جامعه جهانی برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

همچنین تشکیلات خودگردان تاکید کرد: به محض کسب موافقت برای برگزاری انتخابات در قدس، یک دستور صادر شده و فورا برای برگزاری انتخابات اقدام خواهد شد.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز در بیانیه‌ای از سفرای فلسطین در سراسر جهان خواست به سرعت اقدامی انجام داده و از جامعه جهانی بخواهند دولت اشغالگر را تحت فشار بگذارند تا هر گونه محدودیتی علیه برگزاری آزادانه انتخابات در سراسر مناطق فلسطینی از جمله قدس شرقی را بردارد.

المالکی در ادامه به سفرای فلسطین یادآور شد باید به جامعه جهانی توضیح دهند که " این اسرائیل است که مانع برگزاری انتخابات از جمله در شهر قدس است و در نتیجه مسؤولیت کامل و مستقیم این ممانعت با آن است.

عباس دو روز قبل پس از نشستی با اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح در شهر رام‌الله، بدون تعیین انتخابات جدید اعلام کرد که انتخابات پارلمانی به تعویق می‌افتد، این امر با انتقادات گروه‌های مختلف فلسطینی مواجه شد.

عباس در ابتدای نشست با رهبران فلسطین در رام‌الله اعلام کرد که تل‌آویو از دادن پاسخی در خصوص برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی، خودداری کرده است.

طبق حکم قبلی قرار بود انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ مه، ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی در تاریخ ۳۱ اوت برگزار شود.

فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۶ که انتخابات پارلمانی برگزار کردند و حماس در آن پیروز شد، دیگر هیچ انتخابات پارلمانی برگزار نکرده‌اند و آخرین انتخابات ریاست جمهوری آنها نیز یک سال قبل از ان برگزار شد که عباس پیروز شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری انتخابات انتخابات پارلمانی تشکیلات خودگردان جامعه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان

منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.
به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهاد‌های امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

منبع: تسنیم

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟