Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 در هشتم آذر می خوانیم: شب میهمان رهبرى بودم. حال‌شان بعد از دو سه روز خستگى، عادى شده است. در مورد قتل مشکوک آقای [داریوش] فروهر و همسرش صحبت شد. احتمال مى‌دهند، کار دشمنانی مثل موساد [= سازمان جاسوسی اسراییل]، براى بدنام کردن ایران باشد.

«در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی،  کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.

جماران برای نخستین بار و به صورت اختصاصی روزنوشت های برهه ای حساس از این سال یعنی آذرماه 1377 را منتشر می کند.

بخش هشتم این روزنوشت ها در پی می آید:


یکشنبه 8 آذر 1377 -  9  شعبان  1419 - 29 نوامبر 1998

از منزل به ستاد نیروى دریایى رفتیم؛ براى مراسم روز نیروى دریایى که به مناسبت پیروزى بر نیروى دریایى عراق در هفتم آذر سال 1359 به وجود آمده است. در آمفى‌تئاتر، تیمسار [عباس] محتاج، فرمانده نیرو گزارش داد. تعداد پرسنل را حدود 20 هزار نفر و سرباز هم همین تعداد و تعداد پرسنل نیروى‌دریایى سپاه، 10 هزار و سرباز 15 هزارنفر، تعداد شناورها و هلى‌کوپترها و هواپیماها و... و اعتبارات و نیازها را گفت. نیازها خیلى بیشتر از اعتبارات است. میانگین دریافت [دستمزد] پرسنل در ماه، حدود 70 هزار تومان است.

از نمایشگاهى بازدید کردیم. در بین کارها و پروژه‌ها، پروژه‌هاى ساخت ناو و ناوچه‌هاى جنگى، برایم تازگى داشت که در مراحل ابتدایى است. براى دریاى خزر مى‌سازند که در آنجا نیروى مسلح دریایى نداریم. در میدان، آقاى محتاج خیرمقدم گفت. از واحدها سان دیدم و برایشان دربارة ارزش و اهمیت کار نیرو در زمان جنگ، با حفظ امنیت خلیج فارس و حفاظت از خطوط کشتیرانى و سلب نیروى دریایى عراق، سخنرانى‌کردم.[9]

به دفترم رفتم. رییس و مدیران دانشکده الهیات آمدند. آقاى [غلامرضا] مصباحى [مقدم، رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران] و همراهان گزارش دادند و گفتند، نیروهاى کیفى و استعدادهاى قوى، کمتر جذب دانشکده مى‌شوند. همایش براى تشخیص عوامل این وضع گذاشته‌اند و خواستند آن را افتتاح کنم. از کمبود امکانات و عدم توجه وزارت علوم به دانشکده شکایت داشتند که آن را معلول تعصبات جناحى و خطى مى‌دانند.

عصر آقاى [قربانعلی] دُرّى [نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات] و معاونش آمدند. از اظهارات آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، در ملاقات دو روز پیش [با مدیران وزارت اطلاعات]، شکایت دارند که باعث تضعیف روحیه پرسنل شده است. گزارشى در مورد تحقیق مربوط به قتل‌آقای [داریوش] فروهر و همسرش توسط ناجا [= نیروی‌انتظامی] دادند که هنوز به جایى نرسیده است.

مدیران سراسری معاونت ویژه [وزارت اطلاعات] آمدند. پس از صحبت کوتاه آقاى دُرّى، برایشان سخنرانى‌کردم. موفقیت فعلى کشور و انقلاب و تهاجم تبلیغاتى دشمنان و سیاست‌هاى تفرقه‌افکنانه آنها و ساده‌لوحى و کینه‌توزى بین جناح‌هاى خودى و لزوم هوشیارى اطلاعات و مدارا با قشر میانه و مراقبت نسبت به مخالفان را گفتم.[10]

آقاى [سیروس] شرافت، از سهامداران کارخانه کابل ابهر آمد. از عدم همکارى بانک صادرات براى دادن تسهیلات شکایت‌کرد.

دکتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. دربارة فعال‌کردن مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] و نیاز مالى انتخابات شوراها براى جامعه روحانیت مبارز و تشکیل حزب استقلال و نیز مسأله عبور کشتی‌هاى حامل نفت‌عراق از آب‌هاى ایران و امکان سوءاستفاده تبلیغاتى‌آمریکا علیه ایران و گرفتن حق عبور، توسط بعضى از نیروهاى مسلح و شکایت آقاى [عباس] محتاج، فرمانده نداجا، [نیروی دریایی ارتش] صحبت شد.

شب میهمان رهبرى بودم. حال‌شان بعد از دو سه روز خستگى، عادى شده است. در مورد قتل مشکوک آقای [داریوش] فروهر و همسرش صحبت شد.[11] احتمال مى‌دهند، کار دشمنانی مثل موساد [= سازمان جاسوسی اسراییل]، براى بدنام کردن ایران باشد. دربارة نداجا [= نیروی دریایی ارتش]، سفر من به منطقه خلیج فارس و پارس‌جنوبى، فرقه صابئین، عبور نفت عراق از خلیج فارس، سقوط دولت ترکیه و مسأله [عبدالله] اوجالان، [رهبر حزب کارگران کُرد ترکیه]، مذاکره‌کردیم./ جماران

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فروهر و همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از درگیری جنجالی با کلوپ؛ محمد صلاح: اگر حرف بزنم، آتش به پا خواهد شد!

مشخص نیست کلوپ در گوش صلاح چه گفته که این‌قدر از کوره در رفته‌است!

طرفداری | تنها چیزی که نصیب خبرنگاران بعد از بازی لیورپول شد، عصبانیت محمد صلاح بود.

دیدار تیم‌های وست هم و لیورپول از چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلیس با تساوی 2-2 به پایان رسید. مثل هفته گذشته، تیم یورگن کلوپ باز هم امتیاز از دست داد تا رویای قهرمانی پرمیرلیگ در آنفیلد کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شود. 

اما صحنه جنجالی این مسابقه، درگیری لفظی و جروبحث محمد صلاح با یورگن کلوپ هنگام ورود ستاره مصری به زمین بود. در دقیقه 81، کلوپ در حال گوشزد کردن نکات تاکتیکی به صلاح بود که به نظر موضوعی در این میان خاطر او را آزرده کرده‌است. صلاح پس از شنیدن حرف‌های یورگن کلوپ به دعوا و درگیری لفظی با این سرمربی آلمانی پرداخت و کار به جایی کشید که داروین نونیز با مداخله و میانجی‌گری صلاح را آرام کرد.

پس از پایان مسابقه، هنگامی که خبرنگاران قصد مصاحبه با محمد صلاح را داشتند، ستاره مصری تنها جمله زیر را به زبان آورد و با عصبانیت میکسدزون را ترک کرد:

اگر حرف بزنم آتش به پا خواهد شد!

دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس واکنش یورگن کلوپ به دعوا با صلاح: قضیه برای من تمام شده است 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • پس از درگیری جنجالی با کلوپ؛ محمد صلاح: اگر حرف بزنم، آتش به پا خواهد شد!
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است