Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:30:29 GMT

عرضه اوراق تبعی ۳ شرکت از چهارشنبه در بورس

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۸۷۲

عرضه اوراق تبعی ۳ شرکت از چهارشنبه در بورس

اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت‌های ایران خودرو، فولاد مبارکه و بانک صادرات با هدف حمایت از سهام این شرکت‌ها از روز چهارشنبه(۱۵ اردیبهشت) در بورس اوراق بهادار منتشر می‌شود.

جزئیات عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام سه شرکت در بورس اوراق بهادار اعلام شد که بر این اساس دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت ایران‌ خودرو (خودرو) در سررسید تیرماه 1400، از روز چهارشنبه(15 اردیبهشت) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در سررسید مهرماه 1400، از روز چهارشنبه این هفته در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران شروع می‌شود.

ضمن این که دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام بانک صادرات ایران (وبصادر) در سررسید آبان ماه 1400، از روز مورد اشاره در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است "اوراق اختیار فروش تبعی" در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکتها به فروش می رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده می‌باشد متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن “قیمت اعمال” می گویند در تاریخ معین یا همان “تاریخ اعمال” از سهامدار خریداری کند.

شرکت‌های منتشر کننده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی‌های آن می‌باشند. ضمن این که توصیه می‌شود سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه کنند.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار سهام شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا