Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:54:28 GMT

نجات 18 قطعه کبک اسیر شده از دست شکارچیان در سنندج

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۸۹۶

نجات 18 قطعه کبک اسیر شده از دست شکارچیان در سنندج

ایسنا/کردستان مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی در دو عملیات جداگانه و بازرسی از منزل دو شکارچی غیرمجاز، 18 قطعه کبک و 23 قفس عدد چوبی را از روستاهای تابعه این شهرستان کشف و ضبط کردند.

فواد مصطفی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این 18 قطعه کبک و 23 عدد قفس چوبی در تفتیش و بازرسی از منزل این شکارچیان از روستاهای تابعه این شهرستان که با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام شد، کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی متخلفان به مراجع قضایی کرده است، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با هوشیاری موفق به شناسایی محل اختفای کبک‌های اسیر شده از این شکارچیان غیرمجاز شدند.

وی افزود: پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسی‌های جسمانی و مراقبت‌های لازم در طبیعت و زیستگاه‌های مناسب شهرستان سنندج رها سازی شدند.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط با طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

کبک ها گونه‌های مختلفی دارند. این پرندگان دارای پاها، دم، منقار کوتاه و سرکوچک هستند، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرهای آن‌ها ادامه دارد و بیشتر از بذر گیاهان خانواده گندمیان و علف‌های هرز و حتی از حشرات بویژه سن تغذیه می کنند که با کنترل آن‌ها کمک شایانی به تأمین امنیت محصولات کشاورزی می کنند. جوجه آوری آن‌ها از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به شکل منزوی در دامنه‌های صخره ای با پوشش گیاهی شروع می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند