Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:27:05 GMT

آموزش‌های مهارتی به ۴۳۲ سمنانی در محیط کار واقعی ارائه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۰۱۲

آموزش‌های مهارتی به ۴۳۲ سمنانی در محیط کار واقعی ارائه شد

سید حسین شاهچراغ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع افرادی که در استان سمنان آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی فرا گرفتند، ۱۲۸ نفر زن و ۳۰۴ نفر مرد بودند.

وی افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاهچراغ اضافه کرد: در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرا می‌گیرد و ۱۰۵ استادکار ارائه آموزش‌ها در این طرح را در سال گذشته بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه‌ کنند.
شاهچراغ آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۳ عنوان حرفه به وسیله مربیان مهارتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی آموزش داده شد.
وی یادآور شد: تعمیرکار سیستم تعلیق خودروهای سبک، پرورش زالوی طب سنتی، پرورش شتر، پته دوزی، پلاس بافی، گوهر تراشی سنگ‌های قیمتی، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه و تحلیل‌گری بازارهای مالی بین المللی از جمله دوره‌های آموزشی بود.

مدیرکل کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مهارت آموزی لازمه رفع مشکل بیکاری در جامعه است و باید فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای محیط کار واقعی استان سمنان مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان