Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:43:45 GMT

توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۲۸۸

توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: توجه و احترام به محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته تا به یک باور ذهنی تبدیل شود. این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می دهد.

به گزارش ایسنا سیده مریم محمدی در نشست مشترک  مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط زیست با مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش که در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای تاکید بر موضوع " معلم ، خانواده و مشارکت اجتماعی " که از شعارهای منتخب این هفته است، برگزار شد، افزود: معلمان عزیز قشر تاثیرگذار بر جامعه هستند که می‌توانند موضوعات اصلاح الگوی مصرف، مدیریت پسماند و مدیریت منابع را به دانش‌آموزان و در گام بعد به اولیای آنان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهارکرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مختلف برای دستیابی به توسعه پایدار زمانی عملی است که ساختارهای مناسب آموزشی و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست از مقاطع ابتدایی در مدارس پایه‌ریزی شود.

در ادامه این نشست، معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان تاکید کرد: حفاظت خردمندانه از عرصه‌های محیط زیست در گروی شناخت و آگاهی جامعه از جمله جامعه  دانش‌آموزی کشور شامل دانش آموز، معلم، اولیاء و مربیان است.

آرتا همچنین یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه گسترش سواد محیط زیست بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بسته‌های آموزشی ویژه مربیان کودکان پیش‌دبستانی را تولید و ابزار کمک آموزشی شامل پوستر، فلش‌کارت، انیمیشن و داستانی و بسته‌های کمک آموزشی درباره موضوعات کتاب درسی انسان و محیط زیست را تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدی در پایان این جلسه با اعطای بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و مربیان تهیه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست  به مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش، به ضرورت معرفی و انتشار  این بسته های آموزشی در جامعه معلمان و بانوان شاغل در آن وزارتخانه به عنوان جوامع تاثیر گذار در اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایران وزارت آموزش و پرورش هفته معلم آموزش محیط زیستی به دانش آموزان سازمان حفاظت محیط زیست مشاور امور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق حیات وحش گفت: با حضور رییس سازمان محیط زیست و مقامات کشوری که دارای مسئولیت هستند از جمله فراجا، گمرک قوه قضاییه یک نشست هم اندیشی را در راستای مسئله حیات وحش برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این نشست مسئله قاچاق حیات وحش را تبیین کردیم. قاچاق حیات وحش قاچاقی است که رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. قاچاق حیات وحش بسیار پر سود بوده که تمام کشور‌ها و به خصوص کشور خودمان به دلیل کریدور بودن مبدا قاچاقچیان قرار گرفته است.حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارند که اگر بی تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی بدل را از دست خواهیم داد.

ابدالی تصریح کرد: امسال کمیته ملی قاچاق جانوری را تشکیل داده ایم که بتوانیم این رتبه را تغییر دهیم. 

او گفت: موضوع مهمی که تا به الان باید توجه شود آموزش است. آموزش لازم را به نیرو‌هایی که در ورودی‌های گمرک و فراجا هستند باید به خوبی ارائه شود تا بتوانند در کمترین زمان اقدام مناسبی را از خود نشان دهند. انواع و گونه‌های مختلف قاچاق را شناسایی بشناسند تا بتوانند موارد قاچاق را تشخیص دهند. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: فقر و بیکاری از علل قاچاق محسوب می‌شوند. ناآگاهی از عواقب قاچاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد برخی از بازار قاچاق، حیوانات را خریداری می‌کنند و این موضوع‌ها باید فرهنگ سازی شود.

ابدالی بیان کرد: متولی اصلی در کشور ستاد مرکزی مقابله با کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری است. اما دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند پلیس فراجا از جمله پلیس فرودگاه، راه آهن، قوه قضاییه، هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود