Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:32:35 GMT

محراب شهادت امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۳۸۸

محراب شهادت امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان +فیلم

محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به این مکان مشرف می‌شوند.

به گزارش مشرق، مسجد کوفه یکی از مساجد قدیمی است که مسافر و زائر می‌تواند نمازش را به جای شکسته، کامل بخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ احیای شب قدر در حرم حضرت علی علیه السلام

مسجد کوفه در دوران امام علی (ع) پس از مدت‌ها مجدد مورد توجه قرار گرفت. امیرالمؤمنین (ع) در این مسجد نماز و خطبه می‌خواندند و حتی برخی از امور کشورداری مانند قضاوت را در آنجا انجام می‌دادند؛ به طوری که محل قضاوت امام علی (ع) نیز با عنوان «دکه القضاء» شناخته می‌شود. همچنین در روایتی آمده است که شهر کوفه مرکز حکومت حضرت ولیعصر (عج) و مسجد کوفه، مرکز ستاد فرماندهی ایشان خواهد بود.

امام علی (ع)  سحرگاه نوزدهم ماه رمضان در حال اقامه نماز توسط شمشیر زهرآلود ابن ملجم زخمی شدند و سر مبارک امیرالمؤمنین (ع) در محراب مسجد کوفه شکافته شد. مولای متقیان بر اثر این زخم و شمشیر زهرآلود، بیست و سوم ماه رمضان به شهادت رسیدند.

دانلود

محراب مسجد کوفه در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان

محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به مسجد کوفه و محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) مشرف می‌شوند؛ به طوری که بسیاری از عاشقان مولا سحرگاه نوزدهم ماه رمضان را در مسجد کوفه و در جوار ضریحی که برای این محراب ساختند، به صبح می‌رسانند.

دانلود

محل ضربت خوردن امام علی (ع)

همزمان با ایام شهادت امام علی (ع)، همانطور که شهرهای مقدس عراق و حرم‌های مطهر سیاهپوش شدند، مسجد کوفه نیز که حوالی محل زندگی امام علی (ع) نیز به شمار می‌رفت، رخت عزا به تن کرده است و زائران در اولین شب قدر در این مکان مقدس به عبادت و نیایش پرداختند و شب نوزدهم ماه رمضان را احیا گرفتند.

شب نوزدهم ماه رمضان اولین شب قدر است که تقدیر یک سال افراد در این شب رقم می‌خورد. بر همین اساس، بسیاری از افراد سعی می‌کنند این شب را در اماکن مقدس احیا بدارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف مسجد کوفه شب قدر ماه رمضان شب نوزدهم ماه رمضان امیرالمؤمنین شهادت امام علی امام علی نوزدهم ماه رمضان محراب مسجد کوفه محل ضربت خوردن امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امام جمعه صومعه سرا در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری درمسجد جعفری این شهرستان برگزار شد، گفت: شهادت بالاترین پاداش و مزد مجاهدان فی سبیل‌الله است که نصیب مردان الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی افزود: راه شهید مطهری در خصوص بیداری جهان برای رهایی مردم مظلوم فلسطین همچنان باقی است و امروز در کشور‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان ندای حمایت از مردم مظلوم غزه و ومحکومیت ظالمان را سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه