Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار ۶۵درصد ابتلائات به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به دلیل دورهمی‌های خانوادگی است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد گفت: تنها راه خلاصی از بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد ملی کرونا درخصوص سررسید چک ها، مالیات و جرائم مالیاتی گفت: فردا و در نشستی ویژه اصناف به بررسی مسائل بازار خواهیم پرداخت تا آثار و خسارت‌های ناشی از این محدودیت‌ها کم شود.
وی به آمار افزایشی مبتلایان استان نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و گفت: چون مدت زمان زیادی از آغاز همه گیری کرونا گذشته و باعث خستگی، ساده انگاری و سهل انگاری در مردم شده به همین دلیل آمار استان همچنان افزایشی است.
استاندار خراسان جنوبی  گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک در استان ما به ۶۶درصد رسیده و متأسفانه ۳۴درصد مردم استان، از ماسک استفاده نمی‌کنند.
ملانوری افزود: بر اساس همین گزارش، رعایت فاصله اجتماعی در استان به ۵۶درصد رسیده و ۴۴درصد از مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند که متأسفانه عدد بزرگی است.
وی از دورهمی‌های خانوادگی به عنوان مهمترین عامل افزایش آمار ابتلا در استان نام برد و گفت: بر اساس آمار ۶۵درصد ابتلائات به دلیل دورهمی‌های خانوادگی می‌باشد.
استاندار خراسان جنوبی به تصمیمات ستاد ملی در خصوص شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت:مراسم شب‌های قدر (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه جاری) در بازه زمانی حداکثر دو ساعت در فضای باز، به میزان ۲۵درصد گنجایش فضا و با رعایت فاصله ۴مترمربع در مکان‌هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام می‌نماید، برگزار می‌شود.
وی افزود: پخش نذورات در مراسم شب‌های قدر ممنوع  و فقط در قالب بیرون بر و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دورهمی خانوادگی و کرونا افزایش آمار ابتلا به کرونا دورهمی های خانوادگی خراسان جنوبی ستاد ملی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین

به گزارش خبرآنلاین،نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مهر در خبری نوشت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگرهای سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیندهای متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901755

دیگر خبرها

  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟