Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:37:59 GMT

سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۶۰۲

سفیر سابق آمریکا در روسیه پوتین را بزدل خواند

سفیر سابق آمریکا در روسیه در پی اقدام پلیس شهر مسکو در دستگیر کردن وکیل آلکسی ناوالنی رهبر محبوس مخالفان دولت، ولادیمیر پوتین را یک "بزدل" خواند.

 به نقل از پایگاه هیل، مایکل مک فاول که در زمان دولت باراک اوباما به مدت دو سال به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت کرده، در توئیتر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از دستگیر شدن ایوان پاولوف، وکیل ناوالنی در روز جمعه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک فاول در توئیت خود با به اشتراک گذاری یک گزارش خبری درباره دستگیری این وکیل نوشت: "این کاملا دیوانه وار است. حاکمیت قانون در روسیه دارد ناپدید میشود."

پاولوف به عنوان نماینده سه سازمان وابسته به ناوالنی که روسیه در تلاش برای ممنوع کردنشان است کار کرده است. او دولت روسیه را به پنهان شدن در پشت یک دادگاه بسته و زدن برچسب دروغ محرمانه به اسناد و مدارک متهم کرده است.

این وکیل اقدام به ثبت یک شکایت متقابل علیه دولت روسیه به منظور خارج ساختن اسناد و مدارک مربوط به پرونده سازمان ناوالنی از حالت محرمانه کرده است. پاولوف بعد از دستگیری در روز جمعه، یک روز بعد از تهدید شدن از سوی سرویس فدرال روسیه به حبس در زندان، متهم به انتشار داده های تحقیقات مقدماتی مربوط به یک پرونده شده است.

مک فاول که هم اکنون رهبری یک انستیتوی مطالعات بین الملل را در استنفورد به عهده دارد در توئیتش نوشت: پوتین یک بزدل است. چه دلیل دیگری برای این که او یک وکیل مشغول به کار در چارچوب نظام حقوقی روسیه برای دفاع از سازمان ناوالنی را دستگیر کند وجود دارد؟ چندش آور است. برای من درک این که چطور کسی بتواند به این اقدامات احترام بگذارد سخت است.

دولت روسیه پیشتر نیز اقدام به دستگیر کردن حامیان ناوالنی، وکلا و خبرنگارانی که به پوشش اعتراضات پرداخته اند کرده است. به گزارش واشنگتن پست، روز پنجشنبه دفاتر منطقه ای و مقر سازمان ناوالنی با هدف محافظت از کارمندان آن منحل اعلام شد.

روز پنجشنبه و بعد از پایان یافتن یک اعتصاب غذای سه هفته ای ناوالنی که با انگیزه تلاش برای ملاقات یک پزشک منتخبش برای مسائل پزشکی اجرا شد، او برای نخستین بار از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه دادگاهش شرکت کرد.

مک فاول اظهار کرد، بایدن باید قبل از آنکه زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با پوتین دیدار داشته باشد، به دیدار او از بابت اقدامات اخیر روسیه در قبال ناوالنی و همچنین اعزام قوای نظامی به مرز اوکراین برود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پنجمین مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور این کشور اظهار کرد: منافع امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز برای من اهمیت خواهد داشت. سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان به خاطر نسل های امروز و آینده تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: انتخاب روس ها تاکیدی بر عزم آنها برای دفاع تزلزل ناپذیر از آزادی و منافع ملی روسیه است.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه گفت‌وگو با کشورهای غربی را رد نمی کند، انتخاب با آنهاست، اظهارکرد: گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی و ثبات راهبردی امکان پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه فقط در شرایط مساوی. 

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد. اطمینان داریم که روسیه این دوره دشوار و حساس را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی تر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه