Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح یکشنبه خبر آتش‌سوزی در کارخانه مولدان صنایع شیمی واقع در شهرک صنعتی شکوهیه در ۲۰ کیلومتری شهر قم به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام می‌شود، گفت: با توجه به گسترش و وسعت حریق و انفجارهای پشت سر هم که در این حادثه رخ می‌دهد، درخواست نیروی بیشتری می‌شود و تا پایان عملیات اطفا بیش از ۲۰ خودروی عملیاتی آتش نشانی و تانکرهای آبرسانی با بیش از ۱۰۰ آتش نشان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه در این حادثه آتش سوزی متاسفانه مواد اولیه کارخانه طعمه حریق شده بود و با تلاش همکاران من در آتش نشانی اجازه سرایت حریق به مخازن الکل و اوریکس داده نشد، افزود: در صورت حریق و آتش‌سوزی این دو مخزن، حادثه عظیمی در شهرک شکوهیه رخ می‌داد که خوشبخانه با تلاش نیروهای خدوم آتش نشانی این حادثه اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حین عملیات در زمان جاری شدن مواد مشتعل به سمت خودروی عملیاتی آتش نشانی، یک خودروی اسکانیا آتش نشانی به طور کامل در آتش سوخت و متاسفانه یک آتش‌نشان دچار مصدومیت و سوختگی شدید شد و در حال حاضر در بیمارستان فرقانی بستری شده است، ادامه داد: در این حادثه یک خودرو از خودروهای ایستگاه آتش نشانی شهرک شکوهیه نیز بر اثر جاری شدن مواد مذاب طعمه حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت.

کریمی با اشاره به اینکه به علت حفاری در کوچه منتهی به کارخانه دچار حریق شده، راه فرار بسته شده بود و تعدادی از خودروهای شخصی اطراف این کارخانه نیز به صورت کامل در آتش سوخت، گفت: در حال حاضر این حریق به صورت کامل اطفا شده است و همکاران من به حالت آماده‌باش در محل حادثه مستقر هستند و از مردم عزیز طلب دعای خیر و سلامتی برای همکار مصدوم بستری شده در مرکز درمانی فرقانی هستیم.

وی با اعلام اینکه یک نفر دیگر از آتش‌نشان ها به مراکز درمانی انتقال داده شد و مرخص شد، افزود: سه نفر از آتش‌نشان هان ها نیز به صورت سرپایی در صحنه وقوع آتش سوزی درمان و مداوا شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه متاسفانه شهرک صنعتی شکوهی فاقد مواد اولیه ایمنی برای اطفا حریق در کارخانه‌ها است، ادامه داد: چرا باید هر ساله شهرک شکوهیه باعث ضرر و زیان به حوزه خدمات شهری شهرداری قم شود تا برای یک حادثه بیش از ۱۰۰ آتش نشان و ۲۰ خودرو عملیاتی را از شهر خارج کنیم و به شهرک صنعتی ناایمن بیاید.

کریمی در پایان گفت: شیرهای هیدرات آتش نشانی در شهرک شکوهیه و نزدیک محل حادثه فاقد آب بوده است و شیرهایی که در کارخانه باید شلنگ برای اطفای حریق به آنها متصل می‌شد نیز فاقد آب بوده است که این مسائل بر سختی کار آتش نشانان در این محل افزوده است.

کد خبر 5202603

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آتش نشانی آتش سوزی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب قدر واکسن کرونا گرگان ماه مبارك رمضان عکس استانها بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شب های قدر اردبیل شهرک شکوهیه شهرک صنعتی آتش نشانی آتش سوزی آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس
  • حریق در بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم شفت +فیلم
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا