Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی رحمانی امروز در جمع اصحاب رسانه از تنش آبی در شهر و ۹۵ روستای شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات پایدار و مدیریت منابع آبی موجود همواره مورد توجه و از اولویت کاری این امور بوده است.

وی افزود: در سال آبی جاری شهرستان ثلاث باباجانی میزان بارش محدودی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده، به طوریکه میزان نزولات جوی شهرستان از ۵۵۶ میلی‌متر در سال گذشته به ۳۴۰ میلی‌متر در سال آبی جاری رسیده است، کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و افزایش سرانه مصرف آب به سبب شیوع ویروس کرونا، موجب کاهش سطح منابع تامین آب و ایجاد تنش آبی در شهرها و ۹۵ روستای شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست امور آب و فاضلاب ثلاث باباجانی تصریح کرد: شهرستان ثلاث باباجانی دارای سه شهر با ۶ هزار مشترک است که نیاز آبی آن با ۱۴۰ لیتر در ثانیه از ۳ دهنه چشمه و ۲ حلقه چاه با میزان تولید ۷۵ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

وی همچنین از عمده مشکلات موجود در شهرستان را کاهش دبی چشمه سراب شیان دانست و افزود: این چشمه که تنها منبع تامین آب شهر میرآباد و ۹ روستای آن است با کاهش دبی مواجه شده به طوری که میزان آبدهی آن از ۲۷ لیتر در ثانیه به کمتر از ۵ لیتر در ثانیه رسیده است.

رحمانی ضمن اشاره به ضرورت تامین آب شرب سالم و پایدار، اظهار داشت: ارائه خدمات به روستائیان به عنوان جمعیت مولد همواره حائز اهمیت بوده و هست، شهرستان ثلاث باباجانی دارای ۱۶۳ روستا است که از این میزان ۱۱۷ روستا با بیش از ۶ هزار مشترک و نیاز آبی ۱۱۰ لیتر در ثانیه تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد، منابع تامین آب این روستاها از ۲۴ دهنه چشمه و ۲ حلقه چاه با حداکثر تولید ۵۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۷ دهنه چشمه تامین آب نیز در روستاهای شهرستان موجود است که در حال حاضر به دلیل وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی میزان آبدهی آن‌ها به صفر رسیده است، که این عوامل موجب ایجاد تنش آبی در ۹۵ روستا شده، به طوری که در حال حاضر به ۴۵ روستای شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

سرپرست امور آبفا ثلاث باباجانی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، بیان کرد: ما در این امور تمام تلاش خود را جهت تامین آب سالم و‌ پایدار انجام خواهیم داد و تنها درخواستی که از مردم فهیم شهرستان داریم این است که رعایت الگوی صحیح مصرف را مدنظر قرار داده و از مصارف غیرضروری خودداری کنند تا با برنامه‌ریزی صحیح در زمینه مصرف بهینه، چالش آبی پیش رو را کاهش و از وضعیت بحرانی موجود عبور کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش آبی آب روستا ثلاث باباجانی کرمانشاه فارس علی رحمانی شهرستان ثلاث باباجانی لیتر در ثانیه تنش آبی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین