Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:40:57 GMT

متناسب سازی حقوق بازنشستگان چگونه به ثمر نشست

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۵۹۵۷

متناسب سازی حقوق بازنشستگان چگونه به ثمر نشست

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارسال نامه‌ای به رؤسای کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استانی سراسر کشور خبر داد و گفت: در این نامه توضیحاتی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه شده است.

در متن نامه رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی آمده است: سرانجام متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی پس از چندین سال وقفه، با حمایت‌های وزیر تعاون و عزم مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق این مطالبه مهم و حق بدیهی آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران با طی فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است، به جرأت می‌توان گفت در سالیان اخیر هیچ موضوعی در حیطه وظایف و تعهدات کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور به عنوان خدمتگزار یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران تا این اندازه با چالش‌ها و مشکلات عدیده مواجه نبوده است.

در ادامه این نامه عنوان شده است: به همین منظور با بهره گیری از ظرفیت‌ها و ارتباطات عمیق و مؤثر کانون عالی، مکاتبات، رایزنی‌ها، جلسات و مذاکرات متعدد و فشردهی با مسئولان عالی کشور، اعضای هیئت دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و به وکالت از میلیون‌ها بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی این درخواست مهم مورد پیگیری مجدانه اینجانب و اعضای هیئت مدیره کانون عالی قرار گرفت. پس از اجرای مرحله نخست متناسب سازی و همزمانی آن با اقدامات صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری، شکاف درآمدی میان مستمری بگیران تأمین اجتماعی و صندوق‌های مذکور نمود بیشتری یافت و اعتراضاتی به وقوع پیوست. در این میان کانون عالی با همکاری اثربخش شما و انجام رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار سایر اقداماتی که از مبادی دیگر انجام شد، توانست اعتباری معادل با ۸۹ هزار میلیارد تومان را از محل پرداخت دیون انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ تحقق بخشد که گامی ارزشمند برای اجرای کامل طرح متناسب سازی به شمار می‌رود.

در نهایت پس از رفع ایرادات و مشکلات پیش آمده در نحوه اجرای مرحله دوم متناسب سازی و با همفکری و تعامل با مسئولان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی و با در نظر گرفتن جمیع شرایط و مقتضیات موجود که با توافق طرفین صورت پذیرفت، احکام اصلاحی جدید بازنشستگان و مستمری بگیران در مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ صادر و در سایت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که بر اساس اصلاحات انجام شده ۱- اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) در مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفندماه ۱۴۰۰ مستمری بگیران صورت پذیرفت. ۲- جبران ۷۵ درصد عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری انجام شد. ۳- با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان پس از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفند سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

لذا با توجه به نتایج و دستاوردهای حاصله لازم است در اسرع وقت ضمن انجام گفتگو با اصحاب رسانه و ارائه توضیحات لازم در خصوص صدور احکام جدید مرحله دوم متناسب سازی، اقدامات لازم جهت پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات بازنشستگان و مستمری بگیران با همکاری کلیه کانون‌های شهرستانی تابعه به عمل آورند تا زمینه سو استفاده بدخواهان و افرادی که عامدانه و یا از روی عدم آگاهی به دنبال سو استفاده و ایجاد حواشی زیانبار برای تشکلات و کانون‌های بازنشستگی و همچنین جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشند، برطرف گردد.

کد خبر 5202587 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تامین اجتماعی مستمری بگیران بازنشستگان شهرداری تهران واکسن کرونا شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش مفاسد اقتصادی سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه میراث فرهنگی پیروز حناچی صنایع دستی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز شوراها شهرداری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی متناسب سازی حقوق کانون عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟

نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش «زی‌سان»، براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه یادشده؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله:

۱- بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

۲- بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳- بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

۴- بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

۵- بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره ۱ – اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره ۲ – اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره ۳ – ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره ۴ – اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاه‌های ذی ربط میتوانند بدون نیاز زمان‌های مذکور در بند‌های (۲) الی (۵) تا سقف سن موضوع تبصره (۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره ۵ – چنانچه دستگاه‌ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد میتوانند بدون لحاظ زمان‌های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره ۶ – افرادی که تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بند‌های (۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

همچنین با نظر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شد و حذف گردید.

براساس بند (خ) حذف شده ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس اصول ذیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان و دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تعیین شرط سن ۶۵ سال برای مرد و ۶۰ سال برای زن و سابقه بازنشستگی ۳۵ سال برای مرد و ۳۰ سال برای زن؛ مستخدمین موجود با رضایت کتبی خود نیز می‌توانند مشمول حکم این جزء قرار گیرند.

صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق پس از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی نژاد افزود: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد صادر شده است.

مطابق بند الحاقی ۱ ماده (۲۹) قانون برنامه هفتم توسعه: «به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند «یک» الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: تهیه و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط به اجرای متناسب‌سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان ، تامین اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!