Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در عراق با بیان اینکه عراقی‌ها به دنبال ترمیم روابط بین کشورهای منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: سیاست کشور ما همیشه روشن بوده است و به سمت کشورهای منطقه دست دوستی و برادری دراز کرده است؛ چراکه اعتقادش این بوده که ما باید در منطقه به سمت آرامش برویم و مهندسی امنیتی این منطقه به دست کشورهای منطقه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کاظمی قمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به کشورهای همسایه از جمله عراق، گفت: این سفرها در چارچوب سیاست توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای منطقه‌ای است.

سفیر پیشین ایران در عراق با بیان اینکه ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار مناسبی بین جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق وجود دارد، گفت: به ویژه از سال ۲۰۰۳ تا به امروز که ما شاهد یک عراق جدید هستیم، سیاست ایران همواره کمک همه جانبه به این کشور بوده و رفت و آمد مقامات عالی‌رتبه در جهت تقویت این همکاری‌ها است.

کاظمی قمی تصریح کرد: اگر مروری بر روی همکاری‌های دو کشور داشته باشیم، می‌بینیم که این همکاری‌ها به سمت و سوی یک همکاری راهبردی در حرکت است. این همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی دفاعی و امنیتی خوشبختانه روز به روز در حال گسترش است.

وی تاکید کرد: این در شرایطی است که شاهدیم برخی از کشورهای منطقه بر خلاف شعار‌هایی که می‌دادند هنوز هم بحث ‌های قبلی را در رابطه با عراق اتخاذ می‌کنند.

کاظمی قمی ادامه داد: اما در جمهوری اسلامی اعتقاد بر این بود که یک عراق آزاد، مستقل و دارای یک حاکمیت ملی می‌تواند به نفع صلح و ثبات منطقه باشد؛ بر همین اساس، این سیاست گام‌های عملی خودش را طی این چند سال برداشته است و سفر وزیر امور خارجه ما و سایر مقامات از جمله سفری که رئیس محترم قوه قضاییه به عراق داشت، ما شاهد این بودیم که هر دو طرف به دنبال این بودند که توافقات بعدی را عملیاتی کنند.

سفیر پیشین کشورمان در عراق، ابراز داشت: در سفر آقای رئیسی بحث زندانیان مسئله مهمی بود که آنها ادامه محکومیت خود را در کشورهای خودشان سپری کنند.

وی ادامه داد: طبیعتاً سفر آقای ظریف هم به عراق در همین چهارچوب است. یعنی توافقاتی که در گذشته انجام شده است، در گفت‌وگوها موانع برداشته شود و مشکلاتی که می‌تواند سد راه همکاری باشد، در این مذاکرات برداشته خواهد شد.

کاظمی قمی افزود: علاوه بر آن موضوع همکاری‌های منطقه‌ای و تبادل نظر در موضوعات منطقه‌ای با توجه به شرایطی که منطقه و به ویژه عراق دارد که مشاهده می‌کنیم آمریکایی ها برای ماندن در عراق مقاومت می‌کنند در حالی که مصوبه پارلمان عراق این است که آمریکایی‌ها باید این کشور را ترک کنند.

این دیپلمات کشورمان اضافه کرد: بررسی تحولات منطقه از موضوعاتی است که در دیدار سفر وزیر امور خارجه با مقامات این کشور بوده است از این جهت این نوع سفرها مثبت ارزیابی می شود.

وی ضمن اشاره به دغدغه بغداد برای ایجاد تفاهم در بین همسایگان خود، اظهار داشت: عراقی‌ها به دنبال ترمیم روابط بین کشورهای منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران هستند. سیاست کشور ما همیشه روشن بوده است و به سمت کشورهای منطقه دست دوستی و برادری دراز کرده است؛ چراکه اعتقادش این بوده که ما باید در منطقه به سمت آرامش برویم و مهندسی امنیتی این منطقه به دست کشورهای منطقه صورت بگیرد.

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: ابتکاری که عراق دارد کنش مثبت مقامات کشور ما مواجه هست و امیدواریم که این کشورهایی که تا امروز به دلیل سیاست‌های غلط خود شرایط نامناسبی را که در فضای امنیتی اقتصادی و سیاسی در منطقه ایجاد کردند متوجه سیاست‌های اشتباه خود شده باشند و بخواهند تجدید نظری در سیاست‌های خودشان انجام دهند.

سفیر پیشین ایران در عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکاری که به صلح و ثبات و امنیت منطقه کمک کند استقبال می کند.

سفیر پیشین ایران در عراق به سرمایه های بلوکه شده ایران در عراق اشاره کرد و افزود: مقامات عراقی به دنبال این هستند که آنچه که به عنوان مطالبات جمهوری اسلامی ایران که بابت صادرات انرژی در قالب و گاز و برق است، پرداخت کنند. اما اشکالی که وجود دارد این است که دلیل اینکه زنجیره‌ای بانک‌های عراق به بانک‌های آمریکایی وصل است و آمریکایی‌ها در حقیقت اقدامات مداخله گرانه انجام دادند در این کشور باعث شده است که کندی در پرداخت‌ها به وجود بیاید.

کاظمی قمی تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم توافقات اخیر مبنی بر این بوده که بتوانند به صورت دیناری پرداخت کاری را انجام بدهند تا مشکلات دلاری حل شود.

 

بیشتر بخوانید:  ظریف وارد بغداد شد + فیلم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف وزیر امور خارجه عراق کاظمی قمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه عراق کاظمی قمی سفیر پیشین ایران در عراق جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه کشورهای منطقه منطقه ای کاظمی قمی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه گفت: این نشست در کارخانه بزرگی برگزار می‌شود که کارگران عزیز آن کار‌های بسیار مهم و قابل عرضه‌ای در بازار داخل و خارج تولید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رئیسی گفت: محصولاتی که در اینجا می‌بینید به دست توانای کارگران ساخته شده است و نشان دهنده توانایی کشور ماست، نشان دهنده ذوق و سلیقه و تلاش کارگران و مهندسان عزیز ماست. این‌ها نمونه‌ای است که در این کشور کار‌های بزرگی انجام می‌شود.

رئیس جمهور افزود: این امیدآفرین است که عزیزان ما علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و برخی کاستی‌ها تولیدات امیدآفرین برای کشور دارند و این همان است که رهبری تاکید کردند که باید تلاش‌ها و اقدامات امیدآفرین باشد.

«ما پای کار ایرانیم». این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد که ما با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستیم و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد