Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد مهرآباد بناب، از توزیع ۲۴۰ بسته معیشتی و ۱۰۰۰ غذای گرم بین نیازمندان از اول ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، این روزها و در ماه میهمانی خدا، اکثر ارگان ها و نهادهای خیریه دولتی و غیر دولتی در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص توجه به کمک های مومنانه در این ماه، اقدام به توزیع اقلام معیشتی و غذای گرم بین اقشار کم درآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند همه ساله کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان وجود داشته ولی در این حجم نبود که هر گوشه، هرکه دستش می رسد کاری کند. در این میان سهم مساجد و به خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از مراکزی که همیشه در شرایط بحرانی جزو بازوهای توانمند مردمی پیشتاز بوده، بسیار چشمگیر است.

به هر کانونی که سر می زنی و از فعالیت های کانون جویا می شوی اکثرشان به دلیل شیوه بیماری کرونا محوریت فعالیت ها را بر پایه جمع آوری کمک های معیشتی و توزیع اقلام ضروری برای قشر آسیب پذیر برنامه ریزی کرده اند.

«علی کریم داداشی»، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم مسجد مهرآباد بناب که طی دوران شیوع بیماری کرونا چندین بار اقدام به توزیع اقلام معیشتی در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری داشتند، مهمان گفتگویی هستند که طی آن به تشریح برنامه های کانون نیز می پردازند.

در خصوص تاسیس کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) مسجد مهرآباد بناب توضیح دهید.

کانون فرهنگی هنری بالقرالعلوم (ع) در نیمه دوم سال 82 از دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مجوز فعالیت اخذ کرده و در مسجد مهرآباد شهر بناب که یکی از مساجد تاریخی این شهر می باشد، مستقر شده و  حدود 18 سال است که میزبان حضور جوانان و نوجوانان و محل تجمع اهالی محل و منطقه می باشد.

پیشینه مسجد مهرآباد بناب با توجه به اینکه یک مسجد تاریخی معرفی شد، چیست؟

مسجد مهرآباد یکی از زیباترین مساجد تاریخی استان آذربایجان شرقی است که در مرکز شهر بناب و در میدانی به همین نام واقع شده و در دوران صفویان، به همت بی بی جان خانم منصور بیگ ساخته شده است و در سال 47 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. یکی از زیبایی های این مسجد وجود 30 ستون چوبی با پایه های سنگی و سرستون های مقرنس کاری شده است. وجه تمایز مسجد مهرآباد با سایر مسجدهای منطقه، کتیبهٔ مرمرینی است به خط ثلث نگاشته‌شده‌ و صراحتا سال 951 ه.ق را تاریخ ساخت این مسجد عنوان می کند.

فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد مهرآباد بناب بیشتر در چه زمینه هایی است؟

این کانون در همه زمینه های قرآنی از جمله حفظ، روخوانی، روانخوانی، ابتهال، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، زمینه هنری از جمله سرود، نمایش، نقاشی، خیاطی، مداحی  و پویانمایی، زمینه ورزشی و سلامت از جمله فوتبال، تنیس، کوهپیمایی، شنا و ورزش های رزمی، آموزشی و توانمند سازی، کتابخوانی، شبکه سازی و فضای مجازی و فعالیت های اجتماعی و برگزاری جلسات مشاوره و امور خیریه فعالیت می کند که از برنامه های دائمی کانون می باشد و در تمامی مناسبات ملی و مذهبی نیز با اجرای برنامه ها و مسابقات و برگزاری مراسم ها حضور فعال دارد.

ما را با فعالیت های امور خیریه ای که در کانون انجام می شود، آشنا کنید.

در سال گذشته و سال جاری 6 سری جهیزینه به مناسبت دهه فجر و 16 سری نیز در دیگر مناسبت ها به نوعروسان توسط خيرين مسجد و کانون باقرالعلوم مسجد مهرآباد بناب با هزینه ای بالغ بر 3 میلیاد ريال اهدا شده است که  محصولات توليد شده در زمینه خیاطی کانون نیز در بین این اقلام به افراد بي بضاعت براي جهيزيه اهدا می شود.همچنین ساخت منزل  مسکوني رايگان براي يک خانواده بي بضاعت در روستاي قره چپق و یک خانه براي خانواده بي بضاعت در کوي رسالت شهرستان بناب، با جذب کمک های خیرین از دیگر فعالیت های خیریه انجام شده توسط اعضای کانون می باشد.

با توجه به انتشار ویروس کرونا، ماه رمضان امسال چه ویژگی خاصی نبست به سال های گذشته داشت.

کانون فرهنگي هنري باقرالعلوم مسجد مهرآباد شهرستان بناب با کمک هيات امناي مسجد در طول ماه مبارک رمضان و در دوران شيوع بيماري کرونا به طور مداوم اقدام به پخش مواد غذايي ميان نيازمندان و قشر آسيب ديده کرده است که توزيع 230 بسته کالاي مصرفي به ارزش بیش از 570 میلیون ريال به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني و ايام فاطميه و 4 سري غذاي گرم و 240 بسته سبد کالا شامل اقلام برنج مرغ قند و روغن و ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان امسال در راستای طرح کمک های مومنانه به نیازمندان و اقشار کم درآمد اهدا شده است.

فعالیت های اجتماعی کانون در چه شاخه هایی انجام می شود.

برگزاری جلسه هم انديشي درباره مسايل ازدواج جوانان و آسيب هاي عدم ازدواج به موقع،  مشاوره در محيط کتابخانه مسجد براي پشت کنکوري ها و مشاوره کنکور توسط افراد برتر کنکور سراسري مسجد، جلسه سخنرانی با موضوع مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي،  آسيب هاي طلاق در جامعه برگزاري جلسه مشاوره براي زيان ها و اثرات مخرب مواد مخدر و برگزاری اردوها ي سياحتي زيارتي به روستاي چکان مراغه از جمله فعالیت های اجتماعی و مشاوره ای کانون می باشد.

در خصوص فعالیت های آموزشی کانون مختصری توضیح دهید.

فعالیت های کانون در زمینه آموزش و توانمندسازي بسیار گسترده است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسه آموزش مسيريابي در شب با استفاده از ماه و ستاره ها، کلاس های درسي و تقويتي، اخلاق، زبان، مهارتهاي 7گانه رايانه اي، برگزاری کلاس های کامپیوتر و کلاس مهارت هاي 7 گانه ICDL همه روزه در محيط کانون ديجيتال باقرالعلوم، آموزش سواد رسانه ای، آموزش فنی و حرفه ای و دوره های آموزشی بصیرتی اشاره کرد که البته برخی از این جلسات و کلاس ها از زمان شیوع کرونا درراستای رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی به حالیت تعطیل یا نمیه تعطیل درآمده اند که امیدواریم با بهبود شرایط شروع فعالیت ها را با گسترش زمینه ها از سربگیریم.

 

 

 

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: باقرالعلوم ع کمک مومنانه کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ماه مبارک رمضان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از هفت میلیون ریال و شامل مواد غذایی اولیه مورد نیاز خانوار‌ها همچون برنج، ماکارانی، روغن، رب گوجه، و لپه است.

خادمی افزود:  برای تهیه این اقلام بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: این مرکز همچنین تعدادی لوازم خانگی شامل تشک، پتو، آرام پز، چینی آلات و چمدان را به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بین زوج‌های نیازمند و خانواده‌های کم برخوردار توزیع کرده است.

مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: همه هزینه‌ها توسط خیران تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر