Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۴۰ ایده از ۲۸ استان کشور در سامانه چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایده‌های رسیده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌آزاد در سه دسته «عروسک»، «اسباب‌بازی» و «بازی رومیزی» ثبت شده‌ است؛ که در این بین بیش از ۵۵ ایده عروسک، ۱۰۵ ایده بازی رومیزی و ۸۰ ایده اسباب‌بازی به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد ایده را در چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد ثبت کرده‌اند. ایده‌پردازان شرکت کننده در رویداد ملی ایده‌آزاد از گروه‌های سنی مختلف و با زمینه و تجربیات متنوع هستند و ۱۳ نفر از ایده‌پردازان این دوره را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.


به گفته دبیر چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد، حضور ایده‌پردازان امسال از سال گذشته بیشتر شده و این نشان از حمایت ایده‌پردازان از این رویداد است.


آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی، از کیفیت قابل توجه ایده‌های رسیده به دبیرخانه نسبت به دوره‌های پیشین ابراز رضایت کرد و گفت: فرایند غربالگری این ایده‌ها از هفته آینده شروع خواهد شد.


او افزود: از ملاک‌های مهم انتخاب ایده‌های این دوره می‌توان به اسباب‌بازی بودن طرح ایده‌ها (غیر دیجیتالی و رایانه‌ای)، تکراری و کپی نبودن ایده و همچنین کامل بودن اطلاعات در فرم‌های ثبت شده اشاره کرد.


مهدیزاده همچنین خاطرنشان کرد: خلاق بودن ایده‌ها، داشتن پیوست فرهنگی، ارتباط با حوزه‌های علوم شناختی، امکان جذب حامی صنعتی و مالی از دیگر نکته‌های تأثیرگذار در انتخاب ایدها است.

 

دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی یادآور شد این رویداد بزرگ‌ترین گردهمایی ایده‌پردازان و طراحان صنعت اسباب‌بازی در کشور است و امیدواریم بتوانیم در بحث تجاری‌سازی و همراهی ایده‌پردازان تا ارایه ایده‌ها به سرمایه‌گذاران و گرفتن حمایت از بخش‌های مختلف برای تولید محصولات، اقدام‌های مؤثری را انجام دهیم.


او در پایان تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته بعد از غربالگری اولیه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برای توجیه روند کار و توسعه ایده‌ها برگزار خواهد شد و ایده‌پردازان از مشاوره کارشناسان تخصصی رویداد به‌صورت رایگان برخوردار می‌شوند و ایده‌های منتخب بعد از گذراندن این دوره به حامیان و سرمایه‌گذاران ارایه خواهد شد.


یادآوری می‌شود اسامی افراد منتخب در مرحله اول غربالگری چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی ایران در پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir و سایت رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به نشانی ideaazad.ir و در صفحه اختصاصی رویداد ملی ایده‌آزاد کانون در اینستاگرام به نشانی @ideaazad اعلام خواهد شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی چهارمین رویداد ملی ایده آزاد ایده پردازان خواهد شد ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است