Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@12:26:01 GMT

نمکی: میزان مرگ و میر در موج چهارم نصف پیک قبلی بود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۰۰۳

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در نشست فرماندهان بسیج سازندگی، به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما از اجرای این طرح، جلوگیری از گسترش آتش کرونا در کشور بود.

وی ادامه داد: لازمه اجرای این طرح، ساکن بودن جمعیت بود و از همین رو، با مسافرت‌ها مخالفت کردیم. بنا نداشتیم جمعیت سیال داشته باشیم، ولی این سفر‌ها اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: برای ما مشخص بود بعد از سفر‌ها با موج جدیدی از بیماری مواجه شویم و این اتفاق افتاد.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی در کشور، افزود: ویروس انگلیسی توانست در عرض دو هفته اروپا را فلج کند، اما ما اجازه ندادیم این اتفاق در کشور بیافتد.

وی گفت: درمان‌های سرپایی را به شکل گسترده شروع کردیم، کمیته‌های ترخیص را تشکیل دادیم و نهایتاً در این شرایط پیک چهارم را پشت سر می‌گذاریم.

نمکی افزود: میزان مرگ و میر در موج چهارم به نسبت موارد بستری و سرپایی، نصف پیک قبلی بود و این‌ها از دستاورد‌های نظام سلامت کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی، به دنبال اهداف جدیدی هستیم که می‌خواهیم از ظرفیت قرنطینه برای جلوگیری از سرگردانی بیماران استفاده کنیم. از همه مهم‌تر در برنامه واکسیناسیون، بتوانیم تمامی گروه‌های هدف را واکسینه کنیم که ظرفیت بسیج برای همکاری در اجرای این برنامه‌ها قابل توجه است.

وی افزود: یکی از آرزو‌های من این است که مهار بیماری کووید با همکاری بسیج محقق شود.

نمکی گفت: به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته‌ام که مبادا عامل کاهش موارد ابتلاء، ما را از ظرفیت همکاری بسیج غافل کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور

حسن شاه‌حسینی معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شرکت ۵۰ گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در طرح عهد خدمت نوروز موجب شد تا استان خوزستان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.

او می‌گوید: طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
وی افزود: در این گروه‌های جهادی، هزار و ۱۹۲ دانشجوی بسیجی از استان خوزستان حضور داشتند که از نظر تعداد دانشجو پس از استان تهران رتبه دوم را نیز در سطح کشور کسب کردند.

حسن شاه حسینی با بیان اینکه خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است