Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری «ویلیام بوردن» در فرانسه از «احمد عسیری» معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، سخنگوی سابق ائتلاف سعودی علیه یمن و از افراد بسیار نزدیک به «محمد بن سلمان» در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» شکایت کرد.

به نوشته وبسایت شبکه یورو نیوز، در دادخواست این سازمان حقوق بشری، «احمد عسیری» به شکنجه جسمی و روحی «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد و فقید عربستانی، متهم شده و از آن‌جایی که دادگاههای فرانسه صلاحیت قانونی برای رسیدگی به جرایم قتل را ندارند، در دادخواست به جای قتل از عنوان «شکنجه» استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان حقوق بشری «ویلیام بوردن» با اعلام اینکه «احمد عسیری» اکنون در فرانسه مقیم است یا حداقل به طور منظم به این کشور سفر می‌کند، گفت که محاکم فرانسوی توجه بالایی به دستگیری متهمان به شکنجه در صورت حضور آن‌ها در خاک این کشور دارند.

احمد عسیری که از متهمان ردیف اول قتل فجیع جمال خاشقچی به شمار می‌رود، تاکنون بدون هیچ گونه مجازاتی آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهد.

پادشاهی سعودی با اینکه او را در اکتبر ۲۰۱۸ از مقام خود عزل کرد، اما هیچ وقت او را مجازات نکرد.

در سال ۲۰۱۹ دادستانی سعودی اعلام کرد که «احمد عسیری» محاکمه شده و حکم برائت گرفته است؛ حکمی که با تمسخر فعالان حقوق بشر مواجه شد و همچنین «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی نیز اینگونه محاکمه‌ها را «ضد عدالت و مسخره» توصیف کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر احمد عسیری سازمان حقوق بشری احمد عسیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی