Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام درخصوص کلاهبرداری تحت عنوان بیعانه در سایت‌های درج آگهی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، سروان محسن نادی، اظهار کرد: افراد کلاهبردار، کالا و یا خدماتی را با قیمتی کمتر از حد معمول در سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌گذارند و از فروشنده درخواست پرداخت بیعانه و یا پیش پرداخت می‌کنند و در ادامه پس از واریز وجه از سوی خریدار، فروشنده آگهی مذکور را حذف کرده و دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شهروندان دقت داشته باشند در هنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تأثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگیرند، زیرا کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های واسطه مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام، تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مادی در هنگام خرید از طریق آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیوار و سایر شبکه‌های اجتماعی از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه قبل از رؤیت کالا خودداری کنند.

وی مطرح کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت مواجهه با جرایم در فضای مجازی، موضوع را سریعاً به نیروهای پلیس اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 490786

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلاهبرداری فروشنده شبکه های اجتماعی بیعانه پليس فتا جرائم سایبری سایت دیوار استان ایلام فضای مجازی تبلیغات دروغین افراد سودجو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و میلان در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و میلان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و میلان

سری آ ایتالیا (یوونتوس - میلان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748354

دیگر خبرها

  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟