Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:24:31 GMT

افشار: نظرسنجی‌های مردمی به نظرسازی بدل نشوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۳۸۹

افشار: نظرسنجی‌های مردمی به نظرسازی بدل نشوند

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی گفت: ما باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و هرکس نظر مردم را با خود همراه کرد، آن را قبول کنیم. نباید با فلسفه‌بافی این بخش را زیر سوال ببریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا افشار در نشست خبری تبیین منشور اخلاقی انتخابات با بیان اینکه باید سرمایه اجتماعی نظام را حفظ کنیم، اظهار کرد: صرف منافع حزبی، گروهی و شخصی نباید مصالح ملی ما را زیر سوال ببرد و منشور اخلاقی انتخابات کمکی و راهبردی برای همین هدف است و جهت‌گیری کلی را در این زمینه مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری روند تدوین و تصویب منشور اخلاقی انتخابات در سال‌های گذشته، اظهار کرد: تضمین رعایت منشور اخلاقی انتخاباتی گفتمان‌سازی در فضای فرهنگ عمومی است. اگر بتوانیم مردم را از کسانی که رای خرید و فروش می‌کنند و با کارهایی از این قبیل به دنبال جمع‌کردن آرا هستند، رویگردان کنیم تاثیر قابل‌توجهی در این زمینه خواهد گذاشت.

افشار با بیان اینکه منشور اخلاقی انتخابات دارای دو بخش اصول اخلاقی و آیین رفتارهاست، تصریح کرد: این منشور سه پیوست دارد، هم آسیب‌شناسی در این زمینه انجام شده، هم راهکارهای حل مشکل اخلاق انتخابات و هم شیوه‌های اجرای این منشور را مشخص کردیم.

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی با تاکید بر اینکه قانون میثاق همه ماست، گفت: بداخلاقی‌های سیاسی معمولاً به دلیل زیرپا گذاشتن همین قانون است. اگر قانونی مشکل دارد باید اصلاح شود، نه اینکه زیرپا گذاشته شود. هم‌چنین صیانت از آرای مردم هم بسیار مهم است و این یکی از محورهای مورد تاکید در منشور اخلاقی انتخابات است.

افشار با بیان اینکه نظرسنجی‌های انتخاباتی نباید بدل به نظرسازی شود، اظهار کرد: ما باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و هرکس نظر مردم را با خود همراه کرد، آن را قبول کنیم. نباید با فلسفه‌بافی این بخش را زیر سوال ببریم.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرد، یادآور شد: این حق مردم است و باید خط قرمز همه ما باشد. همچنین وجود مشارکت حداکثری خود به عنوان یک رفراندوم برای تایید نظام از سوی ملت به شمار می‌رود.

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در ایران، ادامه داد: شاید بعد از هند هیچ کشوری به اندازه ایران دارای تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی نباشد. این یک فرصت و مزیت برای ماست نباید به دید تهدید به آن نگاه کنیم. همانطور که الان هم این اقوام و مذاهب کنار هم زندگی می‌کنند و نیز هرکدام از این اقلیت‌های مذهبی در مجلس نماینده دارند.

افشار با بیان اینکه مردم بیشتر به دنبال افرادی شبیه رجایی هستند تا آنان را برای اداره کشور انتخاب کنند، اظهار کرد: مردم از کسانی که ریخت و پاش می‌کنند به دیده خوبی نگاه نمی‌کنند و این برای چنین کاندیداهایی یک ضدتبلیغات است. مردم خودشان با بصیرتی که دارند به دنبال افراد اینگونه نمی‌روند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات رياست جمهوري منشور اخلاقی انتخابات زیر سوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • افشاگری جنجالی مهناز افشار از ازدواج‌ها و روابط قبل از ازدواجش با رامین + ویدئو
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند