Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اوایل دهه ۸۰ در سنندج، شورِ احداث تله‌کابین آبیدر سنندجی‌ها و حتی کردستانی‌ها را محو خود کرده بود اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این پروژه ۱۸ساله بدون هیچ فعالیت عمرانی باقی بماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سال 1382 در زمان ریاست پیمان سنندجی شهردار وقت سنندج، شو تبلیغاتی احداث تله‌کابین آبیدر سنندج مطرح شد و تفاهم‌نامه آن در سال 1384 منعقد شد تا مردم سنندج با تله‌کابین بتوانند از مناظر زیبای آبیدر لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این قرار داد منعقد شد کسی حتی فکرش را نمی‌کرد که این پروژه چنین بلایی سرش بیاید و بعد از گذشت 18سال هنوز هیچ عملیات عمرانی در ساخت آن مشاهده نشود!

در چند سال اخیر هر مسئول و نماینده مجلسی برای جلب اعتماد مردم شهر سنندج ساخت پروژه تله‌کابین آبیدر را سیبل خود قرار داده است و گاهاً برای آن نیز سرمایه‌گذاران به نام خارجی معرفی و هیئت سرمایه‌گذار آلمانی به استان آورده‌اند اما این‌ها همگی فقط در روی کاغذ و به صورت حرف باقی مانده است.

حال رویای ساخت تله‌کابین در آبیدر سنندج دارد بیست ساله می‌شود و با این افزایش هزینه‌ها که هر روزه با شرایط تحریم و گرانی ارز و... شاهد آن هستیم، شاید در سنندج ابدی شود و هرگز این پروژه در سنندج به نتیجه نرسد.

«آرش اسماعیل‌نسب»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سنندج در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سؤال که پروژه تله‌کابین سنندج به کجا رسیده است، گفت: این پروژه سال‌هاست بلاتکلیف مانده و این در حالی است که استارت آن در اوایل دهه 80 در سنندج زده شده است.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که پروژه در سنندج مسکوت مانده به این دلیل است که هزینه‌های ساخت آن سرسام‌آور است و باتوجه به درآمد مردم سنندج اگر پروژه هم ساخته شود سال‌ها طول می‌کشد که هزینه‌های ساخت آن برگردد.

پاس‌کاری مسئولان روی «بام آبیدر»/ تغییر 5 شهردار و بلاتکلیفی پروژه‌ نیمه‌تمام 15 ساله تله‌کابین در سنندجباز هم وعده ای دیگر برای افتتاح بیمارستان مهدیشهر؛ این بار از زبان وزیر راه

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سنندج بیان کرد: در چند سال اخیر شرکت‌های خارجی زیادی از جمله یک شرکت فرانسوی حاضر به ساخت تله‌کابین آبیدر شد اما با تحریم کشور، این شرکت‌ها نیز نتوانستند ساخت پروژه را به پایان برسانند.

به گفته وی، یکی دیگر از مشکلاتی که ساخت پروژه را تحت تأثیر قرار داده است اراضی ملی هستند که به هیچ عنوان قابلیت واگذاری را ندارند.

وی در اظهاراتی تکراری و بی‌ثمر خاطر نشان کرد: در یکی دوماه آینده تصمیماتی درباره اینکه پروژه طی یک فراخوان به پیمانکار یا سرمایه‌گذار واگذار شود، اعلام می‌شود و امیدواریم مشکل ساخت این پروژه نیز حل و مردم شهر سنندج بتوانند گشت با تله‌کابین را در آبیدر بالاخره تجربه کنند.

اسماعیل‌نسب اذعان کرد: اگر حقیقت ماجرا را در نظر بگیریم ساخت این پروژه قبل از آغاز دهه نود باید به اتمام می‌رسید چراکه امروز هم هزینه‌های ساخت بسیار بالا و هم تحریم‌ها سد محکی در برابر آن درست کرده‌اند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سنندج اظهار کرد: خوشبختانه در اواسط دهه80 یک سری وسایل ساخت تله‌کابین توسط شهرداری خریداری شده که با توجه به مطالعات کارشناسی می‌توان آنها را هنوز در ساخت پروژه استفاده کرد.

به گزارش تسنیم؛ در طول 18سال اخیر از پیمان سنندجی، شهرداری که برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال 82 این پروژه را مطرح کرد، گرفته تا فریدون پوررضایی، مهدی حسام شریعتی، کامیاب شادمان و منوچهر فخری شهرداران سابق و حشمت‌الله صیدی، شهردار فعلی و اعضای شورای شهر بارها وعده بهره‌برداری از پروژه تله‌کابین را به مردم سنندج داده‌اند، اما هیچ‌کدام از وعده‌های آنها در مورد این پروژه اجرایی نشده است.

حال تنها مهم این است که مردم سنندج باید تا به کَی منتظر وعده و وعیدهای مختلف و سرکاری نمایندگان مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهری و اعضای شورای شهر باشند تا بألاخره تله‌کابین را در سنندج تجربه کنند؟! افکار عمومی منتظر پاسخ این سؤال و خواسته مردمی از آقایان مسئول هستند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تله کابین آبیدر ساخت تله کابین ساخت پروژه مردم سنندج هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • نماز جمعه سنندج
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد