Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرامت کارگران با افزایش مهارت میسر می شود، درخواست بخشش ظریف از مردم و خانواده شهید سلیمانی، شب‌های قدر فرصتی دیگر برای استغفار و حرکت در مسیر رستگاری است، تولید با سرپنجه اخلاص کارگران رونق می گیرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کرامت کارگران با افزایش مهارت  میسر می شود، درخواست بخشش ظریف از مردم و خانواده شهید سلیمانی،  شب‌های قدر فرصتی دیگر برای استغفار و حرکت در مسیر رستگاری است،  تولید با سرپنجه اخلاص کارگران رونق می گیرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۲ اردیبهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامت کارگران با افزایش مهارت و تولید باکیفیت صادراتی‌ میسر می شود

فریدون عباسی دوانی،‌ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

سال هاست که ‎روز کارگر را گرامی میداریم ولی خود کارگران را نه. با سرمایه گذاری در افزایش مهارت کار و تولید با کیفیت صادراتی، کارگر کرامت پیدا می‌کند.

اگر نخبگان کشور را به میدان بیاوریم مشکلات کارگران، با عزت حل خواهد شد و هر روزشان هم مبارک

 

درخواست بخشش ظریف از مردم و خانواده شهید سلیمانی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پستی اینستاگرامی در سحرگاه ۱۹ ماه مبارک رمضان نوشت:

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحیم (حشر:60)‏

پروردگارا! ما و برادران ما را که در ایمان بر ما سبقت گرفتند، ببخش و در دلهایمان کینه‏ای نسبت به اهل ایمان قرار مده که تو رئوف و مهربانی

فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان را تسلیت عرض می‌کنم. همو که بقول مولانا

من چو تیغم پر گهرهای وصال
زنده گردانم نه کشته در قتال

یک هفته ای است که در پی پخش برداشت و تحلیل تلخ این دانشجوی روابط خارجی از یک برهه تاریخی— آن هم صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات به مسئولین آینده و بدون هیچ‌گونه قصدی برای انتشار وسیع و یا حتی محدود آن— احساسات پاک عاشقان شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید و به خصوص شیر دخترش زینب خانم –که  برایم همچون فرزندان خودم عزیز است — جریحه‌دار شده است. برخی هم تلاش کرده‌اند از این شرایط ناگوار وسیله‌ای برای برهم زدن همدلی میان آحاد مردم دلاور این مرز و بوم و یا ابزاری برای اهداف کوتاه سیاسی بسازند. 

از همه بزرگوارانی که در این روزها — با علم به عشق و همراهی دیرینم با شهید سلیمانی—با حمایت و روشنگری‌های خود بنده را مرهون لطف‌شان قرار داده‌اند سپاسگزارم.

لازم است تأکید کنم که عرایض بنده—که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت‌ آن ندارم—ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای اینکه مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن جهت که در جهان به هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن  ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم. 

هر چه داریم از این مردم است و همانگونه که برادرم شهید حاج قاسم جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آنرا با افتخار فدای همین مردم می کنم که

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار 
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

در سحرگاه ضربت خوردن شاه مردان و به هنگام اعمال شب قدر، همه کسانی که به باور خودم به من تهمت و افترا زده‌ بودند را بخشیدم. امیدوارم مردم بزرگوار ایران و  همه عاشقان سردار و به ویژه خانواده بزرگوار سلیمانی عزیز نیز بنده را ببخشایند. 

 

شب‌های قدر فرصتی دیگر برای استغفار و حرکت در مسیر رستگاری است

سید ناصر موسوی لارگانی ارزش و شان شب قدر را از از ۸۳ سال عمر انسان بالاتر دانست و گفت: اگر انسان به خوبی شب قدر را درک و از آن استفاده کند براساس آیه "لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِن ألف شَهر" از آن بیش از هزار ماه یعنی 83 سال بهره می برد.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرآن کریم دو مرتبه بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است که یک بار به صورت تدریجی و طی 23 سال پیامبری به مناسبت های مختلف و بار دیگر به صورت دفعتی و طبق آیه "إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ"  نزول دفعتی قرآن در شب قدر بوده است.

 

وی با یادآوری اینکه در شب قدر مقدرات همه بندگان خدا تعیین می‌شود، گفت: بر اساس روایات شب‌های 19، 21، 23 و 27 ماه رمضان شب های قدر محسوب می شوند و خداوند در شب قدر سرنوشت یک سال آینده مخلوقات را برنامه ریزی می‌کند.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصادف شدن شب های قدر با ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) از فضیلت های شب قدر به شمار می رود؛ برخی تصور می کنند شب قدر به واسطه شهادت حضرت علی (ع ) شب قدر نامیده شده در حالی که قرآن در مورد شب های قدر وقتی بر پیامبر ( ص) نازل شده صحبت می کند در حالی که امام علی (ع) در آن زمان در قید حیات بودند بنابراین یکی از فضیلت های شب های قدر مصادف بودن با ایام شهادت حضرت علی ( ع) است‌؛ در شب های قدر درهای رحمت الهی باز است و خداوند فوج فوج گنهکاران را می بخشد بنابراین بندگان خدا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند به ویژه در شرایط فعلی که بیماری منحوس کرونا گریبانگیر جامعه شده و مشخص نیست در شب های قدر سال آینده زنده باشیم و بتوانیم آن را درک کنیم بنابراین در شرایط فعلی باید از این فرصت بسیار ارزشمند و طلایی استفاده و برای خود و گذشتگان از خداوند متعال طلب رحمت و بخشش کنیم.

 

تولید با سرپنجه اخلاص کارگران رونق می گیرد

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏‎کارگران نقش آفرینان اصلی ‎میدان تولید هستند. باید حواسمان به آنها باشد.

امنیت شغلی، معیشت و احترام آنها باید در بالاترین سطح  ممکن حفظ گردد. تولید با سرپنجه اخلاص آنها رونق خواهد گرفت. روزشان مبارک

 

کینه ها را برای تعالی نظام و انقلاب دور بریزیم

رعایت اخلاق در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فردی امری پسندیده است احدی از تهمت و دروغ و افترا در فضای فعلی جامعه بین احزاب، گروه ها و مسئولان برای رسیدن به وحدت و همگرایی از ضروریات است. برای رسیدن به این وحدت قطعا باید از نقاط افتراقی و حواشی دوری شود و در مسیری که حفظ و تعالی نظام است، همگان گام بردارند. گفت و گویی با علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه داشته ایم که در ذیل آمده است:

 

تا چه اندازه باید از فرصت معنوی ماه رمضان برای تبیین اخلاقی و سیاسی در جامعه استفاده شود؟

 

ماه رمضان ماه مهمانی خداست، ما ایرانی ها رسمی داریم که وقتی می خواهیم وارد مهمانی شویم هدیه یا کادویی برای میزبان می بریم، وقتی به مهمانی خدا آمده ایم چه هدیه ای برای میزبان مان آورده ایم؟ ما باید نگاه می کردیم که میزبان به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی ندارد از چه چیزی خوشش می آید و بر اساس این برای میزبان هدیه می آوردیم، ما برای کسی می خواهیم هدیه بیاوریم که بی نیاز است و باید صرفا به این نگاه کنیم که این میزبان از چه چیزی خوشش می آید، این به ما هم بر می گردد که یعنی به همه کسانی که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کار می کنند، آن چیزی که ما باید برای خدا در این ماه بیاوریم و در خدا نیز نیست، عجز است؛ آن چیزی که باید بیاوریم و خدا ندارد، ناتوانی است. ما باید عجز و ناتوانی را بیاوریم، بعضا ما سیاسیون فکر می کنیم خیلی آدم ها توانا و قادری هستیم، این ایجاد تکبر می کند. پایین آمدن از این جایگاه تکبر و نگاه به مردم از نگاه بالا به پایین بعضا باعث می شود که ما نتوانیم مهمانان خوبی در این ماه باشیم.

 

گام اول این است که ما خودمان را بالاتر از کسی نبینیم بلکه خودمان را پایین هم بیاوریم و اینها با شعار عملی نمی شود، باید در عمل دیده شوند. خداوند متعال عالم است و باید این ویژگی را در ما ببیند، هر کسی که ادعایی در فضای فرهنگی و اجتماعی دارد و خداوند به وی آبرو داده است، باید عجز و ناتوانی خودش را به نمایش بگذارد و به بندگان خدا کمک کند، خدمتگزار باشد و اخلاق سیاسی را در مسیر سیاسی خودش داشته باشد. شاید آن موقع مهمان لایقی باشیم.

 

این اختلافات در جامعه مقداری پررنگ تر از قبل است تا چه اندازه باید از فرصت این ماه برای وحدت و همگرایی استفاده شود؟

ما باید در ابتدا ببینیم وحدت حول محور چه چیزی و یا چه کسی می خواهیم انجام دهیم. در ماه رمضان یکی از اتفاقاتی که رخ می دهد، این است که شیطان در حصر می رود یعنی ما باید با نفس عماره خودمان کنار بیاییم این گونه نیست اتفاقاتی که رخ می دهد و بگوییم شیطان است که بین ما اختلاف می کند، نه این نفس ماست که دچار سرکشی هاست که باید ان را کنترل کنیم.

 

اگر ما بپذیریم که در این مسیری که می خواهیم برویم برای خداست و بپذیریم می خواهیم در این مسیر خدمتگزار باشیم و بپذیریم که ما ذیل یک علمی به نام ولایت فقیه می خواهیم برای مردم کار کنیم دیگر آن وقت هرچه داریم را عرضه می کنیم، دلیلی ندارد که همدیگر را تخریب کنیم و علیه هم صحبت کنیم؛ اگر به جمهوریت نظام اعتقاد داریم و می دانیم که مردم سالاری دینی در کشور ما به معنای واقعی محقق شده است، نیازی نیست که رقیب هراسی کنیم و دلیلی ندارد که رقیب را تخریب کنیم؛ آنچه در میدان عمل از خودمان است را عرضه می کنیم. هر کسی هم در این میدان از ما خدمتگزارتر است و می تواند خودش را عرضه کند، این کار را انجام دهد، مردم انتخاب می کنند صداقت ها را مردم متوجه می شوند. اگر کا برای مردم باشد جریان های سیاسی نیازی به تخریب همدیگر و رقیب هراسی و انتشار اخبار کذب و درگیر کردن برخی از رسانه هایی که با آنها همسو نیستند، برای اینکه همدیگر را تخریب کنند، ندارند و وقتی این اتفاق بیفتد، کف وحدت ایجاد می شود. کف وحدت این است که ما همدیگر را تخریب نکنیم، وقتی ما خودمان را نیروهای انقلاب بدانیم، کف وحدت را شامل می شویم البته وحدت فقط شامل نیروهای انقلاب می شود. در ابتدای انقلاب دعوا بین نیروهای راست و چپ بود و وقتی جلوتر آمدیم، دعوا بین نیروهای انقلاب و غرب گرایان شد. معتقدم در انتخابات آینده دعوای ما با غرب گرایان نیست بلکه با خود غرب است و خود غرب وارد میدان شده است، حربه های غرب برای شکاف بین نیروهای انقلاب نشان می دهد که دعوای ما در انتخابات آتی با غرب است و به همین دلیل وحدت در نیروهای انقلاب ایجاد می شود.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مجلس شورای اسلامی نیروهای انقلاب افزایش مهارت ماه رمضان چه چیزی شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و حسن اسدی بازیگر شناخته شده کشورمان نخستین سخنرانان این مراسم بودند.

پس از ارائه آمار و گزارش عملکرد حجت الاسلام عادل، اسدی نیز در سخنانی گفت: من برای تماشای نمایشگاه دستاوردهای اوقاف به اینجا آمدم و فکر می‌کردم صرفا چند غرفه با نمودار و آمار می‌بینم، اما ماحصل نگاهم من را به وجد آورد. ما در دوره‌ای هستیم که شاهد جهش علم هستیم و اگر عقب بمانیم مملکت مقتدری نداریم. من با غرفه‌هایی مواجه شدم که در جهش تولید علم حرکت می‌کردند.مثل غرفه‌ای که مدعیست توانایی تولید واکسن هر ویروس جدیدی را در عرض دو ماه دارد و این فوق‌العاده است چون ما ماه‌های ابتدایی همه‌گیری کرونا را در خاطر داریم. چیزی که اینجا دیدم حمایت درست از جوان‌هاست، جوان‌هایی که اگر کسی دستشان را نگیرد، همه تلاش‌هایشان از بین خواهد رفت. من این کمکی که اوقاف در جهت اقتدار ملی ما می‌کند ارج می‌نهم. اقتدار ملی ما در گرو تولید ملی خوب است. ما در حال تولید فیلمی هستیم که ان نیز به نوعی برای نشان دادن اقتدار ملی است. من به سازمان اوقاف تبریک می‌گویم که مدیریت آن از شکل سنتی به روش های مدرن تبدیل شده است.

پس از این بخش از چند نفر از فعالان این نمایشگاه با حضور سخنرانان اولیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار این را دارد که خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری می‌داند. من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، حفظ‌العین داریم که در این نمایشگاه در همان راستا حرکت کردیم. این برایمان مهم است ما در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند. در کل تولیدات جوانان و نخبگان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت افزود: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود. ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

خاموشی اضافه کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد