Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته معلم افزود: ۱۸ هزار دانش‌آموز استان به گوشی هوشمند نیاز دارند که تحقق آن نگاه ویژه ملی و خیرین را می‌طلبد.

وی گفت: با وجود تعطیلی مدارس و مشکلات از ابتدای آموزش غیرحضوری تاکنون تلاش ما بر این بوده که هیچ دانش‌آموزی در استان از آموزش باز نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: دانش‌آموزانی که به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی نداشتند از طریق حضوری یا ارسال درسنامه آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه هفت نفر از فرهنگیان خراسان جنوبی جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند افزود: این افراد علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت در میدان تعلیم و تربیت خوش درخشیدند.

واقعی درباره برنامه‌های روز و هفته معلم گفت: با توجه به شرایط کرونایی بیشتر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و بر همین اساس روز گذشته مراسم ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

وی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با خانواده معلمانی که بر اثر کرونا جان باختند و تجلیل از معلمان برتر شهرستانی و استانی را از مهمترین برنامه‌های این هفته بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۱۰ معلم برتر شهرستانی و منطقه‌ای و ۳۱ معلم استانی موفق به کسب رتبه‌های شهرستانی و منطقه‌ای شدند.

وی یادآور شد: آموزش در حوزه استثنایی هم دنبال شد و علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت اولین جایی که پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه و تبلت را داشتیم حوزه استثنایی بود و ۳۶۴ دانش‌آموز گوشی و تبلت دریافت کردند.

واقعی گفت: کیفیت مد نظر برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی محقق نشده و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانستیم حضور این دانش‌آموزان با شرایط ویژه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز فوتی بر اثر کرونا در استان نداشتیم افزود: ۲ نفر بر اثر بیماری مادرزادی و زمینه‌ای فوت کردند و در ۴۰ روز گذشته ۱۳ دانش‌آموز بر اثر تصادف جان باختند و مطالبه شد که با اولیای خاطی برخورد شود تا فرزندان بدون گواهینامه از وسیله نقلیه استفاده نکنند.

رتبه اول خراسان جنوبی در میانگین امتحانات نهایی

وی ادامه داد: در در ۲ سال گذشته رتبه اول میانگین نمرات امتحانات نهایی کشور را خراسان جنوبی داشته است و دانش‌آموزان این استان در المپیادها با رشد ۳۱ درصدی راه یافته به مرحله دوم المپیاد خوش درخشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در همین ارتباط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری برای تجهیز پژوهش‌سراهای استان اختصاص پیدا کرد که با توجه به تاکیدات رهبری بر حمایت از پژوهش اقدامی قابل توجه است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات استاندار ایده‌های دانش‌آموزان در حوزه توسعه را جمع‌آوری کردیم و به ستاد توسعه خاوران ارسال خواهیم کرد تا استان از ایده‌های دانش‌آموزان هم بهره‌مند شود.

واقعی گفت: در حوزه پرورشی و شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول کشور را داشتیم‌ و ۵۰۰ یادواره شهید دانش‌آموزی در قالب لاله‌های روشن برگزار شد.

وی افزود: ۲۲ نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله نهایی مسابقات قرآن راه پیدا کردند و ۶ رتبه کشوری دانش‌آموزی و رتبه اول تا چهارم کشوری را در حوزه فرهنگیان داشتیم.

وی از تولید هزار و ۵۰۰ ‌محتوای الکترونیکی فرهنگی و تربیتی در این مدت خبر داد و گفت: ۳۰۰ اثر در سال تحصیلی جاری در سامانه شاد بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت در این مدت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مسایل بهداشتی مدارس اختصاص یافت و ۲۱ هزار لیتر مایع ضد عفونی و ۲۱۰ هزار ماسک بین مدارس تزیع شد.

وی از توزیع پنج میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و ایجاد ۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از چاقی دانش‌آموزان طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) را در استان اجرا کردیم تا جلوی چاقی مفرط گرفته شود و ۹۳ درصد دانش‌آموزان در این طرح شرکت کردند.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها

واقعی گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی‌ از اول خرداد آغاز خواهد شد و برنامه‌ریزی می‌کنیم که خانواده‌ها با مشکلی مواجه نشوند و کمترین چالش را قبل از ثبت‌نام داشته باشند.

وی اظهار داشت: غربالگری امسال هم انجام خواهد شد و ثبت‌نام و غربالگری به صورت حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: امتحانات سال تحصیلی جاری تا این تاریخ پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری و بقیه پایه‌ها غیرحضوری است، در کاردانش و فنی و حرفه‌ای هم بعضی از دروس حضوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امتحانات دانش‌آموزان از ۲۷ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت.

کمبود ۳۵۰ کلاس درس در مرکز استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان استان اضافه می‌شود افزود: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که تاکنون انجام شده فقط می‌تواند ۸۰ کلاس درس نیازمندی سالانه را پوشش دهد.

وی گفت: خوشبختانه ۱۵۸‌ پروژه آموزشی با پیشرفت ۷۰ درصد در استان وجود دارد که اگر تا مهر آینده به بهره‌برداری برسد بخش قابل توجهی از کمبودها جبران خواهد شد.

وی از کمبود ۲ هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اگرچه سعی کردیم با استفاده از همکاران بازنشسته و حق‌التدریس کمبودها را پوشش دهیم اما تراز نیروی انسانی ما منفی است.

واقعی بیان کرد: چون مشکل سن بالای فرهنگیان را داریم و بخش زیادی بازنشسته می‌شوند درخواست کردیم که سهمیه استخدامی برای استان افزایش یابد.

در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۲۱ فرهنگی و ۱۷۶ هزار دانش‌آموز تحت مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، روز معلم نام دارد و سرآغاز هفته معلم است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس خراسان جنوبی معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس خراسان جنوبی ویروس کرونا مدارس خراسان جنوبی معلم اخبار کنکور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان دانش آموز خواهد شد رتبه اول ثبت نام بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!