Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تفاهم نامه همکاری مشترک میان بخشداری مرکزی تهران، سازمان نوسازی شهر تهران و ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مرم نهاد شهر تهران منعقد شد.
به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: اتفاقی که جامعه مدنی سالها انتظارش را می کشید امروز آغاز شده تا سازمان های اجتماع محور بتوانند راحت تر، شناسنامه دارتر و نظام مند تر از گذشته در سطح شهر تهران فعالیت کنند، اتفاقی که به نفع تهران و محلات است و در تحکیم هویت محله ای تهران تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که فعالیت سازمان های اجتماع محور بیش از NGO ها می تواند به شهر تهران کمک کند، گفت: این روزها به واسطه مشکلات مختلف اقتصادی، معیشتی، مهاجرت های درون شهری، دور شدن خانواده ها از هم و ... شناخت و ارتباط شهروندان ساکن در یک محله کمرنگ تر از گذشته شده است که مطمئناً فعالیت سازمان های اجتماع محور می تواند به بازگشت روح به محلات کمک شایانی نماید.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: در شهر تهران با حدود 4500 هکتار بافت فرسوده سکونت گاهی و به همین میزان بافت ناکارآمد غیرسکونت گاهی که به عنوان عرصه های رها شده شناسایی می شوند و نزدیک به 100 کیلومتر مربع از مساحت شهر را به عنوان بافت فرسوده ناکارآمد شهری شکل می دهند، طبیعتاً موضوع نوسازی شهری یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مدیریت شهری است.
علی اکبری با اشاره به این که مجموعه متنوعی از اقدامات در یک دهه گذشته برای نوسازی بافت های فرسوده شکل گرفته و حدود 50 % از مسکن واقع در بافت های فرسوده با نقش آفرینی شهرداری تهران و حمایت های دولت نوسازی شده است، متذکر شد: اقدامات ارزشمندی تا به امروز صورت گرفته و سبب شده تا تهران در جایگاه متفاوت تری نسبت به سایر کلانشهرها قرار گیرد، اما واقعیت این است که با وجود اینکه این اقدامات لازمه نوسازی بودند اما کفایت نمی کردند.
وی توضیح داد: بخشی از این عدم کفایت به ماهیت نوسازی برمی گردد که مفهوم کلیت باور، جامع، چند وجهی و چندبعدی دارد و در نقطه اشتراک دستور کار نهادهای مختلف قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: وقتی به ادبیات جهانی، اسناد سیاست گذاری که توسط نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل منتشر شده و تجارت جهانی و سیاست های ملی برمی گردیم، می بینیم که یکی از مهمترین اجزای زنجیره نوسازی، موضوع نهاد سازی است. یعنی همه اقداماتی که توسط و با مدیریت بخش عمومی برای تسریع در فرآیند نوسازی شهری صورت می گیرد، اگر منجر به نهادینه سازی و تبدیل به یک جریان پایدار نشود بعد از مدتی اثر و کارکرد خود را از دست می دهد.
علی اکبری با تأکید بر این که ایجاد و تقویت نهادهای محلی، یکی از ارکان مهم نوسازی شهری به شمار می رود، ابراز خرسندی کرد که با امضای تفاهم نامه شرایط لازم برای برداشتن گام نهایی نوسازی که همان پایدارسازی و نهادینه سازی جریان نوسازی در محلات است، برداشته شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: تلاش می کنیم به این روند سرعت بخشیم تا شاهد شکل گیری نهاد جدیدی به نام سازمان های اجتماع محور در محلات ناکارآمد شهری باشیم که تا به اندازه ای قدرتمند شوند که بتوانند جریان نوسازی را هدایت و راهبری کنند.
ابوطالب فرنیاپور، بخشدار مرکزی تهران نیز در این جلسه با بیان این که سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی، بازوان خوبی برای پیشبرد مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هر شهر و کشوری هستند، یادآور شد: هرچند در کشور ما زمان زیادی از فعالیت رسمی سازمان های مرد نهاد سپری نشده است و نوپا هستند اما در عین حال سابقه این تشکل ها از دیرباز بین مردم وجود داشته که نمونه بارزآن عزم و اراده قوی مردم برای حفظ کشور از گزند تجاوز متجاوزین در دوران 8 سال دفاع مقدس و در پی آن نقش آفرینی داوطلبانه بسیج مردمی در سراسر کشور برای بهبود وضعیت اجتماعی و سازندگی بود.
بخشدار مرکزی تهران خاطرنشان کرد: وظیفه دولت، وظیفه حمایتی از تشکل های مردم نهاد است تا هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ حقوقی بتوانند فعالیت داشته باشند و حامی بزرگ تر آنها هم شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران هستند که پشتوانه ای قوی برای فعالیت این تشکل ها محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهر تهران سازمان های اجتماع محور تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک