Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:35:28 GMT

جابجایی دستفروشان مرکز شهر اهواز فعلا منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۷۶۱

جابجایی دستفروشان مرکز شهر اهواز فعلا منتفی است

بابک محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره علت اجرا نشدن طرح جابجایی دستفروشان مرکز شهر اهواز که قرار بود هفته گذشته انجام شود، اظهار داشت: این طرح فعلا به دلایلی منتفی شده و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، بنابراین در حال حاضر هیچ نوع جابجایی نداریم تا شورای تامین درباره آن تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمادگی شهرداری اهواز برای ساماندهی دستفروشان، افزود: به محض عملیاتی شدن این طرح، بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر نصب و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه زمان جابجایی دستفروشان هنوز تعیین نشده، اضافه کرد: مرکز شهر از اولویت های طرح ساماندهی است که کارشناسان ۲ نقطه برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: پارک ربیع و پارکینگ پشت بیمارستان الزهرا که در منطقه یک شهرداری قرار دارند برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده‌اند، زیرا محلی باید به عنوان بازارچه‌ دستفروشی انتخاب شود که دسترسی مردم به آن راحت باشد.

بر اساس این گزارش، عالمی نیسی فرماندار اهواز پیش از این در نشست بررسی پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا، در استانداری خوزستان، از برگزاری جلسه شورای تامین اهواز برای ساماندهی دستفروشان خبر داده و گفته بود که جابجایی دستفروشان هسته مرکزی اهواز ۲۹ اردیبهشت اجرایی می‌شود.

ساماندهی دستفروشان در اهواز همیشه یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده که هیچگاه نتوانسته برای آن برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد. کارشناسان مسائل شهری و اجتماعی اما دستفروشی را یک واقعیت ریشه‌دار، ناشی از تضاد طبقاتی و خشونت اجتماعی می‌دانند.

در یکی از موارد، ماموران شهرداری اهواز، حدود ساعت ۴ بامداد جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ به بازارچه دستفروشی خیابان کارگر شرقی، هجوم آورده و به وسیله لودر بساط و اجناس آنها را از بین بردند. این رویداد در حالی رخ داد که اعضای شورای شهر اهواز و شهردار منطقه ۴ نیز از آن بی‌اطلاع بودند.

در سال ۹۵ نیز طرح ساماندهی و جابجایی حدود ۲ هزار نفر، دستفروش هسته مرکزی شهر اهواز به پارک ربیع، مطرح شده بود که با بازگشت آنها به بازار مرکز شهر، این طرح عملا شکست خورده است.

برچسب‌ها بساط گستری خوزستان شهرداری اهواز اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بساط گستری خوزستان شهرداری اهواز بساط گستری خوزستان شهرداری اهواز اهواز اخبار کنکور شهر اهواز مرکز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری