Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پس از گذار از یکسال دشوار تلاطم سیاسی در پرو همزمان با مواجهه با بحران بی سابقه بیماری کووید-۱۹، مردم این کشور آسیب‌پذیر آمریکای لاتین با پشت سر گذاشتن انتخابات ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) برای تعیین سکاندار پنج سال آینده ریاست جمهوری، دیروز (شنبه) شاهد دور نخست از مناظره‌های رو در روی دو کاندیدای راه یافته به دور دوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پدرو کاستیو» (Pedro Castillo) از حزب چپگرای «پروی آزاد» (Perú Libre) و «کیکو فوخیموری» (Keiko Fujimori) از حزب راستگرای «نیروی مردمی» (Fuerza Popular) به ترتیب با کسب ۱۸.۹۲ و ۱۳.۴۰ درصد آرا از میان ۱۸ نامزد انتخاباتی در دور نخست رای‌گیری، خود را برای دور دوم انتخابات ششم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) و تصاحب منصب ریاست جمهوری آماده می‌کنند.

بهداشت، آموزش، امنیت ملی، اقتصاد و فساد از موضوعات مورد بحث نخستین مناظره برگزار شده میان این دو کاندیدا بود اما نکته برجسته شعارهای انتخاباتی هر دو طرف، پرداختن به مسئله واکسیناسیون و تامین واکسن بر اساس توافق‌های آینده با واکسن اسپوتنیک وی روسیه بود.

به رغم افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در پرو، برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ در حالی به کندی پیش می‌رود که هر دو نامزد از گفت‌وگو با سفیر روسیه در این کشور به منظور تامین واکسن خبر دادند.

کاستیو اعلام کرد در دیدار با سفیر روسیه برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن روس توافق کرده است.

فوخیموری نیز با تاکید بر توافق با طرف روسی، گفت: ما با همه آزمایشگاه‌های دنیا در ارتباط هستیم تا واکسیناسیون همه شهروندان را به واقعیت تبدیل کنیم.

کاستیو همچنین تصریح کرد: مسئله همه‌گیری در پرو نه فقط یک معضل بهداشتی که مسئله ای اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و زائیده مدل نئو لیبرالیسمی است که فوخیموری از آن دفاع می‌کند.

به نوشته رویترز کاستیو ۵۱ ساله که آموزگار دبستان است همچنین وعده داد در صورت پیروزی، در دوره ریاستش قانون اساسی را بازنویسی کرده تا به دولت نقش قالب تری در اقتصاد دهد. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خارجی، کشور را «غارت» کرده اند، وعده داد که تحت مدیریت او ۷۰ درصد سود فعالیت‌های اقتصادی حاصل از پرژه‌های استخراج گاز و فلزات از پرو خارج نشود.

کیکو فوخیموری راستگرا، دختر آلبرتو فوخیموری رئیس‌جمهوری سابق پرو که هم اکنون به جرم نقض حقوق بشر و فساد در زندان به سر می‌برد نیز متعهد شد ثروت حاصل از ذخایر معدنی با مساوات بیشتری بین مردم توزیع گردد.

تارنمای اسپانیایی اسپوتنیک در گزارشی نوشت، استفاده از واکسن روسیه در حالی تا کنون در ۶۰ کشور جهان مجوز گرفته است که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده، بیش از ۲۰ درصد آن مربوط به کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب است.

برچسب‌ها لیما روسیه اسپوتنیک وی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیما روسیه اسپوتنیک وی لیما روسیه اسپوتنیک وی انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر و ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهند که هند در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، نفت بیشتری از روسیه وارده کرده اما واردات نفت این کشور از عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است.

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ که سبب تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای غربی شد، نفت روسیه را وارد کرده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، روسیه در ماه آوریل بزرگترین عرضه‌کننده نفت به هند است و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت را در ماه آوریل ۱۳ تا ۱۷درصد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داده است.

در همین حال، واردات نفت این کشور از عراق ۲۰ تا ۲۳درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی، پیش‌بینی می‌شود واردات روزانه نفت هند از روسیه از یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه مه کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات