Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم و استاد دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی

"کشور به نگاه نو و طرح تازه نیاز دارد"                                                "همه با هم جهاد سازندگی ایران پیشرفته"

ملت بزرگوار و انقلابی ایران

با سلام و آرزوی سالی خوب و پر برکت برای همگان و قبولی طاعات و عبادات

به استحضار می‌­رساند؛ نظام جمهوری اسلامی بر پایه اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی بعنوان انعکاس رای و خواست قلبی ملت بزرگ ایران تشکیل گردیده است. ویژگی اساسی این انقلاب، که با رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) و تقدیم ده­ها هزار شهید شکل گرفت، اسلامی و مردمی بودن آن است که رمز تداوم و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می­‌شود.

بر اساس گزارش سازمان­های بین‌­المللی، کشور ایران از نظر شاخص‌­های توسعه­‌ای از یک کشور کم ­توسعه و وابسته در قبل از انقلاب؛ به یک کشور با شاخص توسعه بالا و مستقل، در دهه چهارم انقلاب اسلامی ارتقاء یافته است. با وجود پیشرفت­های صورت گرفته در کشور، در زمینه‌­هایی از جمله "عدالت" عقب‌­ماندگی وجود دارد و از اهداف انقلاب فاصله گرفته شده است.

در قانون اساسی؛ ریاست جمهوری دارای جایگاه رفیع و پرقدرتی نسبت به سایر قوا است. ریاست بر قوه مجریه نیازمند مدیری است از درون این قوه که دارای تخصص، تدبیر و حداقل چهار سال سابقه کار در بالاترین رده در دولت بوده و با عمق وظایف، تنوع و پیچیدگی‌­های کار در قوه مجریه آشنا باشد. وی باید دارای برنامه نوآورانه مبتنی بر تجربه و کارنامه مشخص باشد؛ نه برنامه ذهنی، ادعاهای واهی و فاقد کارنامه.

تجربه آقای روحانی پیش روی ماست؛ وجود یک رئیس جمهور و دولت منفعل، ضعیف، غیرپاسخگو و کم تدبیر که سبب طمع دشمنان گردیده و مشکلات کشور لاینحل باقیمانده است. بعد از گذشت هشت سال، کشور در وضعیت رکود مزمن، بیکاری، تورم، فقر، تبعیض، فاصله طبقاتی و فساد برخی دولتمردان و بستگان آنها بسر می­برد. هشت سال زمان که می‌­توانست منجر به تحقق اقتصادی پویا و کشوری توسعه یافته شود عملاً از دست رفت و دیگر قابل برگشت نیست.

ایران کشور ثروتمندی است و با این همه ثروت عظیم؛ وجود مردم فقر و مناطق محروم در کشور قابل توجیه نیست. باید در آستانه ورود به قرن جدید و گام دوم انقلاب اسلامی؛ با نگاهی نو و طرحی تازه، دست به یک تحول اساسی و خانه تکانی زد و کشور را از وضعیت نامطلوب فعلی به سمت وضع مطلوب و در تراز انقلاب و شایسته مردم ایران متحول کرد.

ملت شریف ایران؛

برای تحقق آینده­ای درخشان، کشور نیازمند رئیس جمهوری انقلابی، نو­گرا، دارای بینش علمی، اقتصاددان و آشنا به بخش تولید است که با تشکیل یک دولت قدرتمند، پرتلاش، هوشمند و جوانگرا؛ کشور را از وضعیت بغرنج اقتصادی، تبعیض و فساد که سبب افزایش نارضایتی عمومی شده، نجات دهد. به این منظور، استفاده از تجربه موفق دولت‌­های نهم و دهم و ارتقاء آن به یک سطح خدمتگزاری بالاتر، دوری از حاشیه­‌های مخرب و بکارگیری دو دهه تجربه موفق و انقلابی جهاد سازندگی، می­‌تواند کشور را در مسیر صحیح انقلاب اسلامی و پیشرفت همراه با عدالت قرار دهد.

مقام معظم رهبری در دیداری که مسئولان دولت دهم در 23 تیرماه 92 با ایشان داشتیم چنین فرمودند:

"رئیس جمهور محترم و همکارانشان در دولت، حجم کارشان بسیار بالا و پرشتاب نسبت به همه‌ی دوره‌های دیگر بوده و هست؛ این نقطه‌ی برجسته‌ای است که نباید این را نادیده گرفت؛ حجم کار بالا و تلاش خستگی‌ناپذیر و اعراض از آسایش‌­ها و آسودگی‌ها و امتیازاتی که معمولاً مسئولان کشورها در دنیا دارند؛ استراحت می­‌کنند، تفریح می‌­روند، امتیاز می‌­گیرند؛ اینها را نخواستن، ندیدن، طلب نکردن؛ امتیاز بزرگی است که این دولت بحمدالله از این امتیاز برخوردار بود."

در این دیدار یکی از توصیه­‌های مهم ایشان این بود که این جمع دارای ظرفیت­های خوبی است، در صحنه حاضر باشید و این ظرفیت انقلابی را در چند بعد پشتوانه انقلاب و نظام قرار دهید. رهبرانقلاب خطاب به اعضای هیئت دولت سابق تاکید نمودند: کاری که باید برآن همت بگمارید این است که رشته خدمت را رها نکنید؛ صحنه کشور، صحنه تلاش و کار است (نقل به مضمون).

با توجه به مطالب مطروحه و تحلیل شرایط کشور؛ اینجانب صادق خلیلیان، استاد دانشگاه، اقتصاددان، برادر دو شهید، دارای تجربه مدیریت­ در سطح ریاست دانشکده، معاون دانشگاه، معاون وزیر در دولت نهم، عضویت در شورای پول و اعتبار کشور در دولت دهم و وزیر جهاد کشاورزی در سالهای 1388 الی 1392، با بررسی همه جوانب امر، با توکل بر خداوند متعال، به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛ اهم دیدگاه فکری و رئوس برنامه‌­های خود را به قرار زیر به استحضار می‌­رساند:

1- اعتقاد به خط فکری معمار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) به­عنوان نقشه راه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بر اساس تبیین مقام معظم رهبری در 14 خردادماه 1394 در مرقد امام.

2- اعتقاد به اسلام ناب محمدی؛ حمایت از مستضعفان و محرومین، کاهش فاصله طبقاتی، مبارزه با اشرافی­گری و کاخ نشینی.

3- اعتقاد به افکار عمومی، اراده و تشخیص مردم در اداره امور کشور؛ تامین آزادی­های قانونی و مشروع سیاسی و اجتماعی.

4- بهبود وضع معیشت، مسکن و رفاه آحاد ملت، مهار تورم، کاهش نرخ بیکاری، حمایت از تولیدات ملی در بخش کشاورزی و صنعت، جلوگیری از واردات بی رویه و اولویت به اشتغال و ازدواج جوانان.

5- سیاست خارجی فعال، دارای ابتکار عمل، تعامل مؤثر و قوی با جهان در چارچوب سیاستهای نظام؛ عمل متقابل، متوازن و بازدارنده در برابر هر نوع اقدام و تهاجم خارجی.

6- اولویت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، گروه کشورهای عضو بریکس و کشورهای آلمان، ژاپن، ایتالیا و اسپانیا.

7- پیاده کردن الگوی مدیریت جهاد سازندگی در نظام اجرایی کشور؛ حذف قوانین غیر ضرور و کاهش سی درصد در حجم دولت.

8- تحول اساسی در تمامی ابعاد گمرکات، بیمه­ها، بانک­ها، بورس، شرکت­ها و موسسات دولتی.

9- انتخاب وزرا و مسئولان، به­ صورت حرف‌ه­ای از میان مدیران و کارشناسان انقلابی، مجرب و پاکدست همان دستگاه. تحقق چرخش نخبگان، جوانگرایی و شکستن حلقه بسته مدیریتی در کشور به­نحوی که متوسط سن اعضای دولت 50 سال باشد.

10- منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس، سایر مقامات حکومتی، کارکنان دولت و بستگان آنها در کلیه معاملات دولتی و کشوری.

11- مبارزه با قاچاق، زمین­خواری، فساد مسئولان و وابستگان آنها و بازگرداندن اموال به غارت رفته و غصب شده به مردم.

12- منع انتصاب افرادی که خود یا بستگان درجه یک، داری اقامت دائم یا گرین کارت کشورهای خارجی باشند، در مدیریت­ دولتی.

13- تنظیم بودجه­های سالانه به­صورت عملیاتی و حذف کسر بودجه؛ حمایت از فعالیت­های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده داخلی با نقش آفرینی بخش مردمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور.

14- بازنگری در قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و نحوه اجرای آن با اولویت بانک­های خصوصی.

15- بازنگری در اهداف، فعالیت­های اقتصادی و ساختار بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بنیاد شهید و سایر بنیادهای مشابه.

16- واگذاری و فروش کلیه مجتمع­های رفاهی وزارتخانه­‌ها، موسسات و شرکت­های دولتی به مردم.

17- اولویت به توسعه پنج بخش بعنوان پیشران اقتصاد کشور شامل: الف- صنایع فرآوری نفت و گاز؛ ب- بخش معادن و صنایع مرتبط؛ ج- بخش کشاورزی و صنایع مرتبط؛ د- بخش مسکن؛ هـ- صنایع لوازم خانگی و صوتی - تصویری.

18- بازنگری و اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه­ها، تجمیع کلیه یارانه‌های نقدی و افزایش پرداخت پلکانی یارانه نقدی به هفت دهک متوسط و پایین درآمدی بر اساس محاسبه نرخ تورم از سال 1392 تا کنون و حذف سه دهک ثروتمند از دریافت یارانه.

19- حذف انواع یارانه ارزی، قیمتی و کالایی؛ حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط (کشاورزی و صنعتی)، اجرای طرحهای عمرانی با اولویت مناطق محروم، توسعه بیمه بیکاری و پوشش بیمه تکمیلی درمان برای همه مردم (بر اساس طرح ساماندهی اقتصاد ملی که طی نامه شهریورماه 97 به ریاست جمهور و آبان­ماه 99 به ریاست مجلس ارسال نمودم و در رسانه‌های عمومی منتشر شد).

20- اخذ مالیات بر درآمد به­صورت پلکانی از درآمدهای بالا و فعالیت‌­های غیرتولیدی و اعطای تخفیف مالیاتی به بخش تولید و مشاغل خرد.

21- تحقق عدالت در پرداخت­ها، حقوق و دستمزد در بخش دولتی و غیر دولتی با اولویت افزایش رفاه معلمان، کارمندان، کارگران و بازنشستگان کشوری و لشکری. حذف پاداش­ها و پرداخت­های نجومی در تمامی شرکت­ها و موسسات دولتی.

22- بازنگری، تقویت و سازماندهی در تمامی ابعاد دانشگاه­ها و آموزش و پرورش در راستای نقش‌­آفرینی در رشد و توسعه کشور.

23- ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی - ایرانی.

24- تقویت جایگاه نهاد فرهنگی و مذهبی مساجد و پشتیبانی از فعالیت­های فرهنگی - هنری متعهد، انقلابی و نوآورانه.

ملت عزیز ایران؛ اینجانب با اعتقاد به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت­های کشور، همدلی و همکاری همه اقشار و گروه­های سیاسی درون نظام و یکپارچگی ملی؛ امیدوارم با یاری خداوند متعال و حضور کلیه آحاد مردم با همه سلایق در انتخابات؛ مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و تحقق اهداف و اصول انقلاب اسلامی هموار گردد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

لینک کوتاه: asriran.com/003HUc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی انقلاب اسلامی ریاست جمهوری دولت دهم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشست سران اسلامی اعلام کرد که بی‌تردید قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری ابزار مهمی در توقف نسل کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در کرانه باختری و قدس شریف است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان امروز یکشنبه در شروع صحبت‌های خود در این نشست تاکید کرد: ضمن محکومیت شدید تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه و کرانه باختری فلسطین بر ضرورت تقویت اتحاد و هم بستگی بیش از پیش کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل‌کشی جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی و لزوم ارسال فوری کافی و بدون مانع کمک های بشردوستانه به سراسر غزه تاکید می‌کنم.

 وی در این سخنرانی افزود: بی تردید قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری ابزار مهمی در توقف نسل کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در کرانه و قدس شریف می باشد.

مشروح سخنان وزیر امور خارجه را در زیر می‌خوانید:

از دولت و کشورهای مسلمان و آزادیخواهی که در این مسیر اقدام نمودند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 تحولات اخیر فلسطین و مقاومت غزه و کرانه باختری بار دیگر ثابت کرد از بین بردن مقاومت فلسطین و حماس به عنوان یک حرکت آزادیبخش در مقابل اشغالگر توهمی بیش نبوده؛ چرا که رژیم اسرائیل یک دولت مشروع نیست، او فقط یک قدرت اشغالگر آپارتاید  است و گذشت زمان نیز هرگز به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی بخشد.

 تحقق صلح و امنیت پایدار و عادلانه در منطقه تنها از طریق پایان اشغال سرزمین فلسطین، سوریه و لبنان، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود و تضمین تحقق حق تعیین سرنوشت همه فلسطینیان میسر است.

کارزار جهانی حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات ضد بشری رژیم اسرائیل با گذشت هفت ماه از آغاز جنگ همچنان با قدرت ادامه دارد و به دانشگاه های آمریکا و اروپا و سایر کشورهای جهان رسیده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد

مدعیان دروغین آزادی بیان در غرب این صدای اعتراضی وجدان  های بیدار بشری را با سرکوب و خشونت پاسخ می دهند و بار دیگر رویکرد استاندارد های دوگانه خود را به نمایش گذاشتند.

افکار عمومی جهان و به ویژه جهان اسلام قویاً از ما به عنوان دولت های اسلامی انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم، از جمله:

1- تاکید بر برقراری آتش بس فوری کامل بی قید و شرط دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح و حتی کرانه باختری؛

2- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

3- تبادل انسانی اسرا؛

4- موظف ساختن رژیم آپارتاید اسرائیل به خروج فوری کامل و غیرمشروع از تمامی مناطق غزه و تصمیم بین الملی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

5- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری همه کشورهای اسلامی علیه رژیم اسرائیل؛

6- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملی دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی عاملان و آمران جنایات اسرائیل؛ برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف محاکمه و مجازات کرد.

جهان اسلام اکنون در وضعیت بسیار حساس و پیچیده ای قرار دارد؛ به نحوی که کشورهای اسلامی در تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با طیفی از چالش ها از جمله بی ثباتی اقتصادی، ناآرامی های سیاسی، درگیری های منطقه ای، اشغال خارجی، حضور بیگانگان، و مداخله قدرت های فرامنطقه ای مواجه اند.
این چالش ها تاکنون به تشدید فقر، تضعیف انسجام اجتماعی و اختلال در روند تلاش های توسعه ای منجر شده است.

با این وجود، این چالش ها می تواند، موجد فرصت هایی قابل توجه برای پیشرفت و نوع آوری در جهان اسلام و شکوفایی تمدن اسلامی باشد.

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان استامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

میراث فرهنگی غنی، منابع طبیعی متنوع و جمعیت جوان و مستعد کشورهای اسلامی، زمینه های مساعدی را برای پیشبرد طرح های توسعه پایدار، بر اساس شاخص و ارزش های اسلامی فراهم ساخته است.

در این راستا جهان شاهد است که مردان و زنان جوان و با استعداد و تلاشگر ایران در مسیر توسعه علم و فناوری های بومی شگفتی های بزرگی آفریده اند. این ظرفیت سرشار در میان همه کشورهای اسلامی موجود است.

ما بر این باوریم که در راستای تحقق شعار این اجلاس یعنی تقویت اتحاد و همبستگی از طریق توسعه پایدار؛
 اول- ملت های اسلامی با تمرکز و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی فناوری و زیرساخت ها می توانند ظرفیت بزرگ خود را در جهت نیل به اهداف توسعه پایدار ملل مسلمان به کار گیرند.

دوم- جهت تعمیق سطح همکاری و تسری توسعه پایدار و همه جانبه می بایست شبکه همکاری های اقتصادی، فنی، توسعه ای، تجاری و مالی و پولی میان کشورهای اسلامی در بستر توافقات و سازوکارهای هدفمند و مشترک بیش از پیش تقویت شود. 

سوم- ایجاد یک پلتفرم اختصاصی در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی، جهت اشتراک گذاری دانش، تخصص و منابع مرتبط با توسعه پایدار، لازمه تحقق طرح های توسعه ای جهان اسلام است. 

چهارم- ارتقای یکپارچگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو سازمان جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار بر مبنای ارزش های دینی یک ضرورت اساسی است. 

پنجم- به کارگیری ابتکارات و نوع آوری های فناورانه و گسترش تحقیقات علمی به منظور پیشبرد دستور کار تحقیق اهداف توسعه پایدار در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی نیازمند طراحی سازوکاری مناسب می باشد.

بی تردید، اهداف مهم توسعه پایدار در هر نقطه از جهان، بدون تضمین صلح و امنیت پایدار محقق نخواهد شد.همیاری و همکاری کشورها با شعار امنیت و توسعه پایدار برای همه، ضرورت و فوریت می یابد.

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بار دیگر چهره واقعی رژیم تروریست اسرائیل را آشکار ساخت. 
جمهوری اسلامی ایران با توصل به قاعده حقوقی دفاع مشروع و پس از ناامید شدن از نقش بازدارنده شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه‌ دهم آوریل پاسخ نظامی حداقلی و محدودی به رژیم اسرائیل داد. البته ما با صدای بلند هشدار دادیم در صورت هرگونه ماجراجویی جدید رژیم اسرائیل علیه منافع ایران در داخل و خارج، واکنش بعدی ما علیه رژیم اسرائیل حداکثری، فوری و کاملاً پشیمان کننده خواهد بود.

توسل ایران در اعمال حق دفاع مشروع نشان دهنده رویکرد مسئولانه ما نسبت به صلح و امنیت منطقه و جهان می باشد.

ما امنیت جهان اسلام و امنیت منطقه را امنیت ایران می دانیم و دست دوستی خود را با دولت های منطقه و جهان اسلام به گرمی می فشاریم. رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه نا امنی و دشمن مشترک همه ماست.

بار دیگر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دولت گامبیا و کلیه دولت های عضو سازمان همکاری اسلامی جهت ارتفاع کارآیی این سازمان در جهان در حال گزار کنونی با هدف تقویت و تضمین منافع مشترک و سیانت از کیان و استقلال سیاسی و اقتصادی همه کشورهای اسلامی اعلام می داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق