Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:11:33 GMT

اولین مزرعه رمزارز کشور به زودی در اصفهان کلنگ زنی می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۹۲۱

اولین مزرعه رمزارز کشور به زودی در اصفهان کلنگ زنی می شود

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اولین مزرعه رسمی تولید رمزارز کشور برای نخستین بار در منطقه فریدن اصفهان به زودی کلنگ زنی خواهد شد، گفت: معتقدم حتی اگر شب ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم و زیر نور شمع بنشینیم و با برق موجود کشور رمز ارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قاضی عسگر امروز (یکشنبه-۱۲ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته پیگیر ایجاد شهرک رمز ارز یا مزرعه رمز ارز در استان اصفهان بودیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه فریدن از نظر اقلیم سردسیر و دارای و طبیعت زیبا است در نظر داشتیم آن نقطه را به منطقه دانش بنیان تبدیل کنیم و در فریدن طرح های بدون آلودگی، سبز و کم آب بر را دنبال کردیم.

وی همچنین تاکید کرد: برای توسعه معیشت مردم هر فعالیت اقتصادی باید ارزش افزوده مناسبی داشته و به دنبال آن زمینه صادرات و ارزآوری مهیا شود که در جهت این راهبرد به دنبال سرمایه گذارانی در منطقه فریدن بودیم و شرکت تدبیر افزار پژواک برای سرمایه گذاری در شهرک رمز ارز انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید توجه داشت که بخشی از هزینه های مربوط به رمزارز، مربوط به انرژی است، گفت: با توجه به اینکه فریدن جزو مناطق سردسیر است، به طور قطع در آنجا برق اضافی به دلیل مصرف پایین این انرژی وجود دارد.

به گفته قاضی عسگر، مطابق بررسی های صورت گرفته در مناطق سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه نیز برق اضافه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه استخراج رمز ارز و تکنولوژی آن نه تنها آلایندگی ندارد، بلکه کم آب بر بوده و با توجه به پتانسیل بالای منطقه، مصرف انرژی پایین تری خواهد داشت، گفت: بر این اساس، مکان یابی ایجاد شهرک رمز ارز با این ویژگی ها انجام و دستگاه های اجرایی همچون سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی، محیط زیست و فرمانداری فریدن با تعامل مجوزهای لازم را صادر کردند و به زودی کلنگ زنی نخستین مزرعه رمزارز کشور در منطقه فریدن اصفهان زده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع زمانی در اقتصاد موفق می شویم که به دنبال مزیت های اقتصادی استان رفته وارزش افزوده ای از آن کسب کنیم.

وی با اشاره به مشخصات این مزرعه رمز ارز منطقه فریدن، توضیح داد: این مجموعه شامل مزرعه رمز ارز، کارخانه تولید دستگاه های ماینر، یک استخر رمز ارز و مرکز علمی- کاربردی برای آموزش مهارت و نیروهایی که در این زمینه فعال هستند، است و امیدواریم بتوانیم انرژی این مجموعه را از انرژی های سبز همچون انرژی های بادی و خورشیدی تامین کنیم و همچنین یک نیروگاه مدرن در کنار این مجموعه تاسیس کرده تا این مرزعه در تولید برق خودکفا باشد.

قاضی عسگر درباره ضرورت اینجاد مزرعه رمز ارز، توضیح داد: با توجه به تحریم های کشور، یکی از راه های مبادله با خارج، رمز ارز است، بنابراین معتقدم حتی اگر شب ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم  زیر نور شمع بنشینیم، با برق موجود کشور رمز ارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل یارانه های کور و غیرهدفمند در کشور، انرژی برق با قیمت پایین به دست مردم می رسد، بنابراین در مصرف آن صرفه جویی نمی شود، اما انتظار داریم با آگاهی رسانی و کار تحلیلی موجب کاهش مصرف انرژی مردم شویم تا با حرکت به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا به کشوری ثروتمند تبدیل شویم و اطمینان دارم با ایجاد یک سری صنایع با ارزش افزوده بالا، آینده بهتری خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین تاکید کرد: در استان اصفهان به دنبال سرمایه گذرای برای تولید انواع مختلف ساعت از جمله ساعت مچی هستیم و این صنایع چون کم آب بر و غیرآلاینده هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرک رمز ارز می تواند نقش تنظیمی در مصرف برق را ایفا کند و هر کجا که برق زیاد بود در این شهرک مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: مدت هاست که به دنبال طرح همزیستی هستیم تا گلخانه ها را در کنار صنایعی ایجاد کنیم که پرت انرژی دارند تا این انرژی مورد استفاده گلخانه ها قرار گیرد.

قاضی عسگر گفت: پرت انرژی برای گرمایش منطقه فریدن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و قرار است سطح زیر کشت گلخانه ها را در فریدن توسعه دهیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا این طرح در دولت آینده نیز پیگیری خواهد شد، گفت: سیاست بانک مرکزی حمایت از ایجاد شهرک رمز ارز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره موارد غیر قانونی تولید رمز ارز در زمین های کشاورزی، اظهار کرد: شرکت برق استان و شهرستان یک سری نرم افزارهایی برای شناسایی مصرف غیر قانونی رمز ارز دارند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته گمرک ونیروی  انتظامی در استان اصفهان تعداد زیادی دستگاه رمز ارز کشف کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه ماینر در گمرک مانده است، اما در حال پیگیری هستیم تا این ماینرها را در چنین مجموعه ای تجمیع کنیم و رمز ارز رسمی تولید کنیم، همچنین درصدی از سود این ارز را به صاحبان اولیه این دستگاه ها پرداخت کنیم تا حق و حقوق آنها پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رمزارزها برق ماینر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مزرعه رمز ارز شهرک رمز ارز منطقه فریدن قاضی عسگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کراکوف ، خواهرخوانده لهستانی اصفهان، میزبان بزرگترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان در کلیسای موسوم به «خداوند عیسای شبان خوب» در شمال شهر کراکوف نصب شده است. به طور خاص، پنجره شیشه‌ای رنگی شامل ۲۷ بخش عمودی است که صحنه‌های مختلف کتاب انجیل را نشان می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ۴۲۶ متر مربع است که کمی بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است. نمایش عمومی این اثر هنری که دو سال طول کشید، با صدمین سالگرد تأسیس کلیسای پرادنیک چروونی انجام شد.

کراکوف و ارتباط آن با سنت شیشه‌های رنگی

مجموعه شیشه‌های رنگی «با صلیب به سمت نجات» نامیده می‌شود و در مرکز طراحی‌های آن حضرت مسیح قرار دارد. اضافه شدن این پنجره جدید به کراکوف، شهرت این شهر لهستانی را به عنوان مقصدی برای تماشای هنر شیشه‌های رنگی افزایش می‌دهد. کراکوف همچنین دارای یک موزه اختصاصی شیشه‌های رنگی است و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه‌های رنگی لهستان در سال ۱۹۰۷ در این شهر تأسیس شد و اکنون محل موزه است.

دانستنی‌هایی از کراکوف کراکوف از سال ۱۰۳۸ تا ۱۵۹۶ پایتخت لهستان بود، زمانی که زیگیسموند سوم واسا دربار سلطنتی خود را به ورشو منتقل کرد که سپس به پایتخت تبدیل شد. کراکوف همچنین از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۱۸ پایتخت دوک‌نشین بزرگ کراکوف بود. کراکوف در بخش جنوبی لهستان، روی رودخانه ویستولا، در دره‌ای در دامنه کوه‌های کارپات واقع شده است. این شهر دومین منطقه پرجمعیت لهستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای لهستان محسوب می‌شود که قدمت بعضی قسمت‌های آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۷۸ یونسکو اولین مکان‌ها را برای فهرست میراث جهانی جدید خود تأیید کرد و شهر کراکوف به عنوان «اولین شهر» در این فهرست گنجانده شد. کراکوف به عنوان شهر ادبی یونسکو شناخته می‌شود زیرا در زمینه ادبیات تاریخ گسترده‌ای دارد. کراکوف بزرگترین میدان بازار قرون وسطایی اروپا را در خود جای داده است. قدمت این میدان به قرن سیزدهم باز می‌گردد و خانه‌های تاریخی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. امروزه این میدان مکانی پر جنب و جوش پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها است.

کد خبر 747731

دیگر خبرها

  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان