Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:22:22 GMT

معلم نقشی اساسی در پیشرفت جامعه دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۹۰۱۷

معلم نقشی اساسی در پیشرفت جامعه دارد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز تاکید کرد که پیشرفت هر جامعه‌ای وابسته به سیستم آموزش از مقاطع پایه و ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی است و به همین دلیل معلم در این پیشرفت نقش اساسی دارد.

دکتر حسین محمدی، یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در جمع اساتید دانشگاه شهید رستمی شیراز، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و گرامیداشت روز معلم، گفت: در هر جامعه‌ای، نظام آموزشی از مدرسه تا دانشگاه نقشی فوق‌العاده در پیشرفت و توسعه دارد؛ نقشی که ابعاد مادی و معنوی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه ای سالم و شاداب با معیارهای توسعه، بستر فرهنگی اجتماع را باید بر این پایه نهاد که اساتید و معلمان بسترهای پیشرفت هستند و هر آنچه از پردازش آموزش بیرون آید، آینده کشور را می سازد.

محمدی گفت: در واقع رسالت معلمی از این جهت اهمیت دارد که علاوه بر آموزش باید تربیت را نیز مدنظر قرار دهد. چرا که هیچ کار آموزشی نیست که با تربیت همراه نباشد و از طریق همین تربیت صحیح، افراد اجتماعی شده و هویت ملی خود را به دست می آورند، آن را جزئی از شخصیت خود می سازند و در موقعیت های مناسب از آن استفاده می کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در واقع معلم و استاد در قالب فرآیند اجتماعی کردن دانش آموزان و دانشجویان، با تبیین فرصت ها و نیازهای جامعه، با پرورش نیروهای متخصص و استفاده از پتانسیل و ظرفیت عظیم این نیرو بسترهای لازم را برای پیشرفت همه جانبه در ابعاد مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و...... مهیا می‌کنند، که حاصل آن توسعه متوازن و پایدار در جامعه است.

وی با بیان اینکه آموزش، وسیله ای مهم برای تبدیل یک جامعه ناهماهنگ به جامعه ای یکپارچه از طریق تقویت و توسعه یک فرهنگ و هویت مشترک است؛ گفت: این مهم از دو طریق عمل می کند، از طرفی با بالا بردن توانایی‌های نهفته فرد به تحقق و شکوفایی استعدادها کمک کرده و از طرف دیگر، با کمک به نظام اجتماعی به انتقال ارزش‌ها و هنجارهای مطلوب خواهد انجامید.

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز با اشاره به لزوم حفظ شان استاد و معلم در جامعه، گفت: بی شک جامعه ای که حرمت استاد و معلم را پاس می دارد، آهنگ رشد و تعالی را شتاب می‌دهد و سلامت علمی و معنوی‌اش را تضمین می‌کند؛ در مقابل جامعه ای که قدردان نیروهای فرهنگی و نخبه خود نباشد به مرگ خوبی ها و فضیلت ها رضایت داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی روز معلم حسین محمدی جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد

تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی امروز - یکشنبه - در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه _۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در راستای اجرای ماده ۱۶۴ آیین داخلی مجلس اعلام وصول شد.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748698

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد