Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:53:45 GMT

پالایش یکمی ها منتظر جبران!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۹۲۴۵

پالایش یکمی ها منتظر جبران!

حمید اعرابی کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با امتیاز دولت به سهامداران متضرر در بحث پالایش یکم به منظور خرید سهام‌های دیگر دولتی به منظور جبران زیان، اظهار کرد: این تصمیم بدین خاطر فقط برای سهامداران پالایش یکم اخذ شد که سهامداران دارایکم ضرر چندانی نکردند، در حالی که سهام پالایش یکم در قیمت بالا به سهامداران فروخته شد و پس از  بازگشایی با اُفت‌هایی که داشت به سهامداران خود آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: اکنون دولت اگر بخواهد اقدامی را انجام دهد به سبب مشخص بودن کد‌ها و اسامی ۴.۵ میلیون نفری که سهام پالایش یکم را خریداری کردند می‌تواند از سهام شرکت‌های زیر مجموعه اش که قرار است در بورس عرضه شود در اختیار سهامداران بگذارد، به طور مثال اگر کسی پنج میلیون تومان سهام پالایش را خریداری کرده و در حال حاضر ارزش آن به نصف رسیده دولت می‌تواند مبلغ زیان را از طریق سهام جایزه‌ای که در نظر دارد جبران کند.

بیشتر بخوانید

پذیرش ریسک بیشتر در عوض انتشار سریع‌تر اوراق توسط شرکت‌ها

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امیدواریم چنین طرحی که در شورای اقتصادی مطرح شده فقط در حد حرف باقی نماند و برای بازگردادن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه نیز از آن استفاده شود.

اعرابی بیان کرد: با توجه به آنکه تقریبا دوماه تا پایان دولت فعلی باقی مانده بهتر است وزرای آقای روحانی در حوزه صنعت و اقتصاد اقدامات لازم را به منظور عرضه شرکت‌های دولتی انجام دهند به سبب که چنین امری باز می‌تواند سبب بازگرداندن اعتماد و نقدینگی به بازار شود.

او گفت: اگر دولت بخواهد جبران سهامداران زیان دیده در پالایش یکم را به دولت بعدی وار گذار کند نه تنها چنین اقدامی مثبت تلقی نمی‌شود بلکه سبب آسیب رساندن به بازار سرمایه نیز خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: عده‌ای می‌گفتند صف‌های فروش مربوط به سهام پالایش یکم می‌شود در حالی که این گونه نیست به سبب آنکه بازار اکنون از لحاظ حجم نقدینگی با مشکل بر خورده به همین سبب باید گفت حتی اگر دولت سهام هدیه هم به سهام پالایش یکم بدهد بازهم بحث صف‌های فروش رفع نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران سهام پالایش یکم بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد