Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۴، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران  گزارش خود را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

 مجید فراهانی گفت: این حسابرسی توسط موسسه حسابرسی شاخص اندیشان انجام شده است. خلاصه گزارش حاکی از آن است که حسابرس منتخب شورا با ذکر ۱۰ بند به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط در مواردی که تحریف صورت های مالی و محدودیت رسیدگی در مجموع با به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی است گزارش خود را به صورت مشروط ارائه کرده  که نوعی اظهار نظر مقبول است اما به استثنا موارد وجود دارد که به آن اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد متعدد انحرافات در سال مالی ۹۴

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ارزیابی کمیته بودجه نشان می دهد که سازمان املاک در سال مالی ۹۴ مواردی متعددی انحراف داشته که شامل عدم رعایت شفایت در صورت مالی، بحث های مالیاتی و عدم رعایت پایبندی به اساسنامه مصوب شورا  است. البته گزارش تحقیق و تفحص از سازمان املاک و موارد متعدد در سال های مالی گذشته تهیه شده است.

فراهانی افزود: در گزارش ارائه شده موراد متعدی مثل وضعیت مبهم اسناد مالکیت ساختمان های سازمان وجود دارد. دیدگاه کمیته این است که هرچه سریعتر باید  ابهامات مطرح شده پیرامون اسناد ساختمان های مورد استفاده سازمان که به نام سازمان انتقال نیافته است  و دلایل عدم توافق با شهرداری تهران درباره وضعیت مالکیت و شناسایی قیمت عرصه در دفاتر واحد مورد گزارش شفاف سازی شود.

او ادامه داد: عدم ارائه آمار تهاترهای صورت گرفته در قبال مطالبات بستانکاران نیز محل سوال است. یکی از مهمترین کارهایی که سازمان املا ک انجام می داده بحث تهاتر بوده که در ازای مطالبات بستانکاران املاک داده می شد اما آمار تعداد تهاترهای صورت گرفته در ازای مطالبات در سال ۹۴ در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار نگرفته است. مساله بعدی بحث عدم حسابرسی توسط سازمان تامین اجتماعی است که دلالیل آن باید شفاف شود.

فراهانی افزود: آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان موضوع دیگر است. سازمان یک آیین نامه مالی معاملاتی غیر مصوب داشته است که بر اساس آن عمل کرده است. سازمان همچنین اساسنامه های متعددی داشته است که هر جا علاقمند بوده به یکی از بندهای اساسنامه های غیر مصوب ارجاع می‌داده به ویژه اساسانامه ای که توسط شهردار وقت ابلاغ شده که مبنای تصمیم گیری بوده است. ابهام در خصوص انتقال املاک و مستقلات شرکت ناصر خسرو یکی از شرکت های زیر مجموعه نیز مطرح است. این شرکت در حال تسویه بوده و دلایل عدم انتقال مستقلات این شرکت باید در اختیار حسابرس قرار گیرد.

 او ادامه داد:عدم سازماندهی تشکیلاتی و نظام اداری و تهیه و تصویب آیین نامه پرداخت حقوق و مزایا مورد دیگر است که مشکلات جدی ایجاد کرده است. دلایل این کار که چرا تشکیلات ساختاری و نظام اداری و عدم تطبیق آن با مزایا و پرداختی های کارکنان توجیه پذیر نیست و دلایل آن باید در اختیار حسابرسان قرار گیرد. همچنین یکی از موضوعاتی که سال هاست درباره سازمان مطرح می شود بحث مبارزه با پولشویی است. در اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی مقابله با پولشویی این ارزیابی صورت گرفت اما متاسفانه اقدامات لازم جهت تدوین آیین نامه مربوطه تا کنون صورت نگرفته است.

واکنش اعضای شورا به گزارش حسابرسی

 در ادامه جلسه، مدیرعامل موسسه حسابرسی شاخص اندیشان، گزارش حسابرسی را در صحن علنی قرائت کرد.

براساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین ‌الملل شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام در واکنش به گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان املاک گفت: اسناد نشان می دهد برخی از اسناد مخدوش  و قابل استفاده نبوده است که باید درباره آنها توضیح داده شود که  آیا سازمان نتوانسته اطلاعات لازم را در اختیار حسبارس قرار دهد؟ به نظر می رسد با توجه به گزارش ارائه شده مخدوش بودنف پنهان کاریف سو مدیریت، بدهی‌های تصویه نشده، فقدان مدارک مجموعه ای است در سازمان املاک به روشنی قابل ملاحظه است.

در ادامه، سید ابراهیم امینی که ریاست جلسه را هم برعهده داشت خطاب به حسابرس گفت: با توجه به این که این گزارش آخر فروردین ۹۷ گزارش شده است بعد از استقرار شورای جدید و تیم شهرداری جدید آیا این مدارک و مستندات را مطالبه کردید و آنها نداده‌اند. اگر درخواست کرده‌اید مستندات آن را ارائه کنید.

وسیله ای برای غارت اموال عمومی

در ادامه سیدمحمود میرلوحی با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص از سازمان املاک درباره گزارش حسابرسی گفت: همانطور که حسابرس محترم و کمیسیون بودجه گزارش دادند سازمان با هدف فاصله گرفتن از مکانسیم تاخیرکننده و مشکلات اداری و چابک سازی تشکیل شد، اما متاسفاته تشکیل این سازمان از سال ۸۸ نه تنها چنین اهدافی نشده بلکه وسیله ای برای حیف میل و غارت اموال عمومی شده است.

او افزود: سال ۹۴ سال شروع انحرافات گسترده است که اگر از آن به سادگی عبور کنیم  از مسائل رسا تجارت، تخفیفات ارائه شده و املاک نجومی  که  نقطه شروع آیین نامه ابلاغی غیر قانونی  و پیامدهای آن است صرفنظر کرده‌ایم. اگر می‌خواهید در تحقیق و تفحص‌ها بحث شفافیت و جلوگیری اتلاف منابع و املاک تکلیف شود نقطه شروع این جاست و باید مدیران وقت در این باره پاسخگو باشند و مواخذه شوند.

در ادامه، محمدزاده رئیس سازمان املاک و رضایی نماینده حسابرس توضیحاتی را ارائه دادند اما با پایان وقت مقرر صحن علنی ادامه بررسی گزارش حسابرسی سازمان املاک به جلسه بعد موکول شد.

کد خبر 598647 برچسب‌ها شهرداری شورای شهر تهران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر تهران مدیریت شهری شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان املاک آیین نامه سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری

صادق رئیسی کیا؛ از دیدگاه موازین حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه‌ای برای عضویت در هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی ، نام‌ها مهم نیستند بلکه رسم‌ها و خصوصیات مهمند.

به همین بهانه ، برخی از مهمترین خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها پس از واگذاری آنها را برمی‌شماریم.

برای عضویت در هیات مدیره سرخابی ها نام‌ها مهم نیستند بلکه دارا بودن این خصوصیات مهم است:

تعهد و تجربه برای پیاده‌سازی و نهادینه کردن موازین حاکمیت شرکتی در سرخابی ها

برخورداری از دانش و تجربه برای راهبری سرخابی در صدر باشگاه‌های آسیایی.

برخورداری از تعهد و تجربه برای کار گروهی در هیات مدیره توام با برخورداری از استقلال فکری و رفتاری.
این توانمندی که عضو هیات مدیره بتواند بطور همزمان از یکه‌تازی در هیات مدیره یا تماشاچی بودن در هیات مدیره پرهیز کند نزد هر کسی نیست.
مالکان سرخابی ها باید کسانی را عضو هیات مدیره سرخابی ها کنند که عملا و آشکارا این توانمندی را داشته باشند.

مربیگری نسبت به مدیرعامل و تیم اجرایی با تاکید بر اینکه خود را به هیچ وجه ، رقیب و جانشین مدیرعامل باشگاه ، تصور نکنند.
عضو هیات مدیره سرخابی ها باید مربی مدیرعامل باشد نه رقیب مدیرعامل.
اعضای هیات مدیره و بویژه رئیس هیات مدیره سرخابی ها باید راهبر مدیرعامل باشند نه در کمین جانشینی مدیرعامل.

ترکیب اعضای هیات مدیره سرخابی ها باید برخوردار از دانش مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، مالی و پولی و بورسی ، جامعه شناسی ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، رسانه و ارتباطات باشند.
مدیران سیاسی و جناح‌باز ، قومیت‌گرا ، ترسو و بی‌شهامت ، آنارشیست ، بی‌قید در ابعاد اجتماعی و مالی و اجرایی و همچنین مدیران پروازی و ابوالمشاغل‌ها، در این ترکیب نباید بکار گرفته شوند.

فاقد تضاد منافع با باشگاه و ذینفعان

برخورداری از درک و شناخت و همچنین تعهد به پایش مستمر نسبت به باشگاه‌ها و لیگ‌های رقیب و وضعیت رقابت در سطوح داخلی و آسیایی.

تعهد به پرهیز از شهوت و شهرت رسانه‌ای و دوری از رفتارهای رسانه‌ای نسنجیده

تجربه و نیز تعهد به پیاده‌سازی نظام شفافیت مالی و اطلاعاتی در سرخابی‌ها

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900259

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری