Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور در دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در اغلب نقاط کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و در برخی مناطق احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده این شرایط جوی در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان حاکم نخواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه احتمال وقوع پدیده گرد و خاک وجود دارد.

اصغری بیان کرد: روز یکشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، دامنه شمالی و جنوبی البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت شدت بارش‌ها در ارتفاعات شرقی تهران و مازندران، استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان و شمال سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ۱۴ فروردین دامنه فعالیت سامانه بارشی عمدتاً در استان‌های واقع در نواحی مرکزی کشور،  شرق و جنوب شرق، دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کشور خواهد بود.

اصغری اظهار کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری گستره بارش ها عمدتاً در نوار شمالی و نوار شرقی کشور خواهد بود، بر این اساس روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی و ارتفاعات البرز برخی مناطق شمال شرق کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت نیمه ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۲ و ۱۵ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی باران بهاری باد شدید گرد و خاک رعد و برق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی

ایسنا/اردبیل بر اساس هشدار سطح نارنجی شماره ۳ هواشناسی استان اردبیل، فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار، از بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تمامی مناطق استان وزش تندبادهای موقتی؛ بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار باران توام با رعدوبرق)؛ رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان را شاهد خواهیم بود.

آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری؛ سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی؛ برخورد صاعقه در دامنه کوه ها؛ لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی اثرات مخاطره ای هشدار است.

همچنین اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع؛ توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت؛ احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از جمله توصیه های لازم برای هم استانی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد