Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@20:01:16 GMT

مرحله نهایی خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۱۲۶

آمریکا مرحله نهایی خروج نیرو‌های خود و نیرو‌های ناتو از افغانستان را آغاز کرده است و قصد دارد این کشور را تا پایان تابستان ترک کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی و حدود ۷ هزار نیروی ناتو (در افغانستان) باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر تجهیزاتی را با هواپیما‌های غول پیکر سی- ۱۷ منتقل کرده است. در عین حال، آمریکا اکنون در حال سرعت دادن به کار تصمیم گیری در این باره است که چه چیز‌هایی باید به آمریکا منتقل شوند، به نیرو‌های امنیتی افغانستان تحویل داده شوند یا به صورت وسایل مستهلک در بازار‌های افغانستان به فروش برسند.
گروه طالبان که به نبرد خود برای باز پس گرفتن قدرت در افغانستان افزوده است، همچنان واشنگتن را به نقض توافقی که بیش از یک سال قبل با دونالد ترامپ امضا کرد، متهم می‌کند. آمریکا در آن توافق اعلام کرده بود تا یکم ماه مه به طور کامل از افغانستان خارج می‌شود. در حالی که این مهلت به پایان رسیده است، کابل روز شنبه بی قرار بود و حضور نظامی و امنیتی در پست‌های بازرسی به طور چشمگیری افزایش یافته است. منابع امنیتی اعلام کردند پایتخت افغانستان در حالت «آماده باش سطح بالا» به سر می‌برد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی نظامی طالبان روز شنبه گفت خارج نشدن نیرو‌های آمریکایی بر اساس ضرب الاجل توافق شده، زمینه را فراهم می‌کند تا این گروه هر اقدام متقابلی را که ضد نیرو‌های اشغالگر مناسب می‌داند، انجام دهد.
در عین حال، وی گفت جنگجویان حاضر در میدان نبرد اقدامی نخواهند کرد تا اینکه رهبرانشان به آن‌ها بگویند که این کار را انجام دهند و هرگونه تصمیم گیری برای این کار بر اساس «حق حاکمیت ارزش‌ها و منافع بالاتر کشور» خواهد بود.
خشونت در افغانستان از زمان امضای توافق خروج نیرو‌ها در فوریه ۲۰۲۰ افزایش یافته است. مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان که بخشی از توافق این بود که قرار بود موجب برقراری صلح پایدار شود، به سرعت تضعیف شد.
تصور می‌شود آمریکا در دو دهه گذشته بیش از دو تریلیون دلار پول در افغانستان هزینه کرده باشد. برچسب ها: مرحله نهایی ، خروج ، افغانستان ، آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرحله نهایی خروج افغانستان آمریکا نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس

تیم بسکتبال دالاس موریکس با پیروزی مقابل لس‌آنجلس کلیپرز به نیمه نهایی کنفرانس غرب لیگ NBA رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم بسکتبال دالاس موریکس در ششمین دیدار از سری پلی‌آف مرحله یک چهارم نهایی کنفرانس غرب لیگ NBA با حساب 114 بر 101 لس‌آنجلس کلیپرز را شکست داد.

لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند

دالاس با کسب چهارمین پیروزی مقابل کلیپرز به مرحله نیمه نهایی کنفرانس غرب رسید تا به مصاف اوکلاهماسیتی تاندر برود.

در این دیدار کایری اروینگ 30 امتیاز و لوکا دانچیچ 28 امتیاز، هفت ریباند و 13 پاس گل برای دالاس داشتند.

گوشه‌ای از بازی‌های هنرمندانه دانچیچ و اروینگ را در این فصل می‌بینید:

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد