Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-کاهش تلفات ناشی از کرونا در‌آذربایجان‌غربی خبری خوشحال کننده است اما عادی انگاری شرایط خطر اوج‌گیری این ویروس منحوس را در پی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، خوشبختانه وضعیت بیماری در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهش نسبی را نشان می‌دهد که بی‌شک این مهم در نتیجه همکاری و تعامل مردم با کادر درمان و دستگاه‌های نظارتی و خدماتی بوده است اما کاهش آمار فوتی و مبتلایان به این معنا نیست که مردم عادی‌انگاری کرده و بار دیگر کرونا را شوخی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در شرایط فعلی که کرونا سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند، هر یک از شهروندان دارای مسئولیت اجتماعی هستند که آن را با رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی و خروج غیرضروری از منزل ایفا می‌کنند اما در این بین هستند بعضی از افراد که با بی‌توجهی به این موضوع سلامت افراد دیگر را با تهدید روبرو می‌کنند.

در  بهار امسال با عادی‌انگاری مردم و شرکت در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی شاهد موج چهارم کرونا و افزایش تعداد بستری و فوت شدگان ناشی از بیماری کووید 19 بودیم به طوری که تعداد بسیاری از مناطق استان از جمله شهرستان‌های ارومیه، سلماس، ماکو، چالدران، اشنویه، مهاباد، پیرانشهر ، بوکان و میاندوآب در وضعیت قرمز از نظر شیوع این بیماری قرار گرفتند و آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا به طور ناگهانی افزایش یافت.

درگیری با ویروس کرونا خانوادگی شده است

بنابر اظهارات جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی عمده بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند با ابتلای خانوادگی هستند بنابراین مردم در چنین شرایطی باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمع ها بیشتر از گذشته احساس مسئولیت کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

رئیسی: طرح شهید سلیمانی متوقف نشده است/ آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از مهرماهآخرین تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در کردستان/ افزایش امیدواری به شروع روند نزولی کرونا‌ +جدولجولان پیک چهارم کرونا در گیلان؛ حال 125 بیمار کرونایی وخیم است

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و ادارات مناسب نیست

متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطلب‌ها  و کلینیک‌های پزشکی به خوبی رعایت نمی‌شود که در این خصوص معاون امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و ادارات مناسب نیست و باید نسبت به تقویت این امر اقدام جدی صورت گیرد.

علی مصطفوی با اشاره به خطر ورود ویروس کرونای هندی و لزوم تقویت مرزهای شرقی برای جلوگیری از حضور اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان به صورت غیرمجاز در کشور به ویژه آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته 13 هزار تبعه خارجی که قصد داشتند به صورت غیرمجاز از مرزهای استان خارج شوند دستگیر شدند که یکی از علل افزایش شیوع کرونا در استان حضور غیرمجاز اتباع خارجی در استان برای ورود به اروپا است.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رعایت پروتکل های بهداشتی آذربایجان غربی عادی انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی