Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ باید اندیشه‌های شهید مطهری و سلیمانی را تعقیب کنند، گفت: باید ملاک انتخاب اصلح و شایسته برای مردم تبیین شود تا راهکارها و جریانات را بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست ویدئو کنفرانسی با ائمه جمعه و دست اندرکاران صالحین بسیج استان اظهار کرد: در تاریخ گذشته و شرایط معاصر انواع و اقسام ظلم و ستم و حق کشی و باطل گرایی را می بینیم که تابع علت هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکومت باید در اختیار خدا باشد، افزود: حاکم نیز باید از ناحیه خداوند باشد اما همه ظلم های که در تاریخ شده به خاطر تخلف از این قاعده است یعنی حاکم از هر طریقی و بدون هیچ شرطی بر جامعه بشری تحمیل می شود.

 

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره به این مسئله توجه داریم که مثلا باید طبیب از دانش لازم برای مداوای بیمار بهره مند باشد، تصریح کرد: اما در بحث امور معنوی و حاکم جامعه به این مسئله توجه نمی شود که باید این فرد برگزیده باشد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: جامعه بشری با وجود اینکه ادعای عقل، علم و دین می کند اما شرطی قائل نیستند که حاکم آنان از طریق زور، تهدید، کودتا، تحمیل و تطمیع باشد، هر چه باشد به راحتی می پذیرند و به همین دلیل برای همه این انگیزه وجود دارد تا اگر شرایطی فراهم شود دست درازی کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنچه بر سر بشریت می آید به دست خودش است چرا که پذیرفته که بر او حکم شود، افزود: اکنون در سطح جهان، منطقه و کشور خودمان تمام مسئله همین است، اگر واقعا از کسی که انسان‌شناس و معادشناس و خداشناس تبعیت کنیم دیگر مشکلی نداریم.

 

وی در ادامه همه مشکلات را دست ساخته خود انسان دانست و گفت: باید ملاک انتخاب اصلح و شایسته کسی که می خواهد اسلام و قانون اساسی را در کشور اجرا کند، برای مردم تبیین شود تا راهکارها و جریانات را بیش از پیش بشناسند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انتخاب دست خود مردم است، بیان کرد: اما وقتی نسبت به مسئله انتخاب اصلح بی توجهی می شود و از این فرصت طلایی که هر چهار سال انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده است، استفاده درستی نشود، اگر اشتباهی شد باید تا چهار سال جور این انتخاب را کشید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال تجربه های تلخ و شیرین و شناخت جریان های مختلف، باید مردم فردی را انتخاب کنند که با کارشناسی انسانی و الهی به دنبال حل مشکلات است نه کسی که به دنبال هوای نفسانی، کار حزبی و باندی، برطرف سازی عقده های شخصی و حتی گاهی افرادی نفوذی باشد، گفت: امیدواریم مردم ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ از نظر ملاک ها و جریان ها، اندیشه های شهید استاد مطهری و حاج قاسم سلیمانی را تعقیب کنند و دیگر کافی است که با انتخاب نادرست خود اسلام و انقلاب را زیر سوال بردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اندیشه ایمانی والای شهید مطهری و سلیمانی، تصریح کرد: اگر انتخاب درستی داشته باشیم زمینه ظهور امام زمان(عج) می شود.

 

وی در پایان تأکید بر اینکه انتخاب نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند، خاطر نشان کرد: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ با حُسن انتخاب مردم مایه سرافرازی بزرگی برای اسلام  و انقلاب و سرشکستگی عظیمی برای کفار و  استکبار جهانی غرب شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اندیشه شهید مطهری شهید سلیمانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حلقه صالحین بسیج انتخابات آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است