Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «کامران کریمی» روز یکشنبه در کمیته برداشت غلات این شهرستان با بیان اینکه ۱۰ مرکز خرید نیز برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود: تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و دیگر غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری در ۴۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان گندم دیم، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۷ هزار هکتار جو دیم، ۴۹۰ هکتار جو آبی و ۳۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز در این جلسه گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم و اهمیت برداشت مناسب این محصول، تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت است.

«جهانبخش حیدری»، خرید محصولات در کمترین زمان و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان توسط بانک عامل را خواستار شد و افزود: باتوجه به خشکسالی روی داده بانک کشاورزی در راستای اعزام نیروهای ارزیابی به منظقه جهت برآورد خسارت و پرداخت آن به کشاورزان نهایت همکاری را با کشاورزان داشته باشد.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان در سالهای گذشته اضافه کرد: بخشداران و مسوولان مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفا حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار اسلام آباد غرب بر تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و جاده های بین مزارع و تشکیل گروه اطفا حریق در روستاها تاکید کرد.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

این شهرستان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها گندم برداشت محصول کشاورزی اسلام آباد غرب اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم برداشت محصول کشاورزی گندم برداشت محصول کشاورزی اسلام آباد غرب اراضی کشاورزی اخبار کنکور اسلام آباد هزار هکتار آباد غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در بازدید از یکی از مزارع پرورش گل محمدی در روستای کلاته اقا زاده سبزوار و کارکاه فراوری اقای فایقی گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان سبزوار آغاز شده است. 

امراله شمس با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان گیاهان دارویی است افزود: تقریباً اکثر گونه‌های گیاهان دارویی در این شهرستان امکان کشت و تولید دارند

وی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان سبزوار ۳۵ هکتار و متوسط عملکرد آن در هکتار ۳ هزار کیلوگرم گل‌تر است. 

شمس پیش بینی کرد: در سال جاری در مجموع بیش از ۱۰۰ تن گل از گلستان‌های گل محمدی شهرستان سبزوار برداشت شود.

 مسئول واحد باغبانی شهرستان سبزوار هم گفت: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از اوایل مهر ماه تا اواسط آبان ماه کشت و از اواسط اردیبهشت تا خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود.

 محمد عظیمی نژاد افزود: گل محمدی گیاهی کم آب بر است که نیاز آبی آن در هر منطقه متفاوت است و در این شهرستان به ۳ تا ۵ مرحله آبیاری نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان